چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: با توجه به تدابیر حکیمانه و بصیرت الهی که مقام معظم رهبری دارند، فتنه دشمنان را در راستای بی‌ثباتی، ناامنی و تجزیه‌ی ایران اسلامی خنثی نمود، لذا دشمن عداوت و کینه‌ی خود را نسبت به رهبری، با ترور شخصیتی ایشان اظهار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با بیان این که توهین به مقدسات ملت ایران، نشان از استیصال جبهه استکبار است، اظهار داشت: اخیرا شاهد اهانت نشریه‌ی فکاهی فرانسوی به ساحت مقدس مرجعیت دینی و سیاسی و روحانیت عزیز بودیم. البته توسل به هتک حرمت و توهین به مقدسات ملت ایران، بیانگر استیصال و درماندگی جبهه‌ی استکبار، در مقابل ایران اسلامی است.

وی افزود: البته با توجه به تدابیر حکیمانه و بصیرت الهی که مقام معظم رهبری دارند، فتنه دشمنان را در راستای بی‌ثباتی، ناامنی و تجزیه‌ی ایران اسلامی خنثی نمود، لذا دشمن عداوت و کینه‌ی خود را نسبت به رهبری، با ترور شخصیتی ایشان اظهار کرد.

امام جمعه ماکو خاطرنشان کرد: در طول تاریخ انبیای الهی و پیغمبر خاتم محمد مصطفی (ص) ، نمونه‌های مختلفی از این نوع ترور شخصیتی را می‌بینیم که قرآن کریم به خوبی از پیغمبران الهی و مخصوصا از نبی مکرم اسلام دفاع کرده است.

وی ادامه داد: در آیه ۳۹ سوره ذاریات که فرعون در برابر دعوتی که حضرت موسی (ع) به سوی خداوند یکتا داشتند و مردم را نسبت به ترک ظلم و بیدادگری دعوت می‌کردند، آن حضرت را به عنوان «ساحر» و یا «مجنون» متهم ساختند. این نسبت که از ناحیه مشرکین به نبی مکرم اسلام (ص) نیز داده می ‏شد، هم برای مؤمنین صدر اسلام بسیار گران بود، و هم روح پاک پیغمبر اکرم (ص) را آزرده خاطر می‌ساخت و خداوند در آیات قرآن به حضرتش دلداری می داد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان این که دشمنان و مشرکین به انبیاء «ساحر» می‏گفتند، چون در مقابل معجزات آنان پاسخ منطقی نداشتند و «مجنون» خطاب می‏کردند، گفت: هم‌زمانی اقدام شنیع و رذیلانه‌ی نشریه‌ی فرانسوی در توهین به مرجع دینی و مذهبی صدها میلیون نفر در سراسر جهان با اقدام شنیع وزیر صهیونیستی در تعرض به مسجد الاقصی و هتک حرمت قبله‌ی اول مسلمین جهان نشانگر این است که منشاء این نوع تعرضات و اقدامات موهن ریشه در موجودیت و تفکر منحوس صهیونیستم جهانی قرار دارد.

امام جمعه ماکو افزود: اقدام توهین‌آمیزِ نشریه‌ی فرانسوی در انتشار کاریکاتور، علیه مرجعیت دینی و سیاسی، بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود و همچنین به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر بگذارد. و ملت و دولت ایران، در عین حال که این عمل شنیع را نسبت به مقدسات دینی محکوم می‌کند، از دولت فرانسه نیز انتظار دارد تا در جبران این اهانت و بیشرمی بر علیه مقدسات سیاسی و دینی ملت مسلمان ایران و جهان، اقدام لازم را انجام دهد.

وی با بیان این که زبان گفت‌وگو بهترین راه برای ابهامات ایجاد شده توسط دشمن است، گفت: کسی که به بهانه‌های مختلف و همچنین ایجاد دو قطبی در جامعه گروه‌های مختلف جامعه را طرد نماید، دست به خطای راهبردی زده است. مقام معظم رهبری می‌فرماید: «اگر ابهاماتی که توسط دشمن ایجاد شده با زبان گفتگو برطرف نشود، هیچ ابزار دیگری نمی‌تواند این مسئله را حل کند». این امر نیز دقیقا عبارت از همان نقطه است که جبهه‌ی خودی را ملزم می‌کند تا دست کم دو موضوع را رعایت کند؛ اولا باید در رفتار و گفتارهایی که می‌تواند در جنگ شناختی خوراک دشمن را علیه ما فراهم کند، دقت شود. ثانیاً از تمامی ظرفیت‌ها و ابزارهایی که در جنگ شناختی برای رفع ابهام و اقناع مخاطبین در اختیار نظام قرار دارد به طور هوشمندانه و هدفمند بهره‌گیری شود.

وی افزود: لازم است در موضوعاتی که از ناحیه‌ی افراد و تریبونهای مختلف در سطح جامعه مطرح می‌شود اولویت‌بندی شود، در کنار آن نیز در عین حال که حساب معترضین را با معاندین جدا می کنیم، از طرح موضوعات هیجانی و سطحیِ هزینه‌ساز نیز باید اجتناب کنیم.

امام جمعه ماکو در پایان گفت: از جمله‌ی اقدامات منطقه آزاد در راستای توسعه اقتصادی و کشاورزی منطقه، واگذاری ۲۰۰۰ هکتار زمین در دشت زیدون به بخش خصوصی است و قرار است توسط بخش خصوصی در آن درختهای گردو و پسته کاشته شود و به صورت قطره‌ای آبیاری گردد و امسال به میزان ۳۰۰ هکتار نهال و بقیه نیز در سال آتی کاشته خواهد شد که ان شاء الله ما در منطقه‌ی آزاد ماکو شاهد یک تحول اقتصادی و کشاورزی و توسعه‌ی اقتصادی منطقه خواهیم بود.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha