یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: شعبان ماه رحمت و لطف الهی و فرصتی برای شست‌وشوی دل از زنگارهای هواپرستی و دنیا زدگی است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح در جمع نمازگزاران مسجد سیدالشهدا(ع) برازجان، اظهار داشت: شعبان ماه رحمت و لطف الهی و فرصتی برای شست‌وشوی دل از زنگارهای هواپرستی و دنیا زدگی است که باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم.

امام جمعه برازجان افزود: پیامبر اسلام(ص) در مورد فضیلت ماه شعبان می فرماید ماه شعبان، ماه شریفی است و ماه من است و حاملین عرش آن‌ را بزرگ می‌دارند و قدرش را می‌شناسند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در برخی احادیث از شعبان به سید و سرور ماهها تعبیر شده است، بیان داشت: پیامبر(ص) فرموده اند شعبان ماه من است هر کس یک روز از این ماه را روزه بدارد بهشت بر او واجب می شود.

حجت الاسلام مصلح عنوان کرد: اعمال زیادی در ماه شعبان وارد شده ولی آنچه از روایات استفاده می شود این است که بهترین دعاها و ذکرها در این ماه استغفار است.

وی ادامه داد: هر کس در هر روز این ماه هفتاد مرتبه استغفار کند مثل آن است که هفتاد هزار مرتبه در ماههای دیگر استغفار کرده است.

امام جمعه برازجان یادآور شد: عمل دیگری که در این ماه سفارش شده صدقه دادن است اگرچه به اندازه نصف دانه خرمایی باشد. تا خداوند بدن آن فرد را بر آتش جهنم حرام گرداند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha