چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه هدف از جنگ ارزی به هم ریختن اوضاع داخلی ایران است، تصریح کرد: ما نیازمندی‌های ارزی روشنی داریم که توسط بانک مرکزی در ۴۰ عنوان مشخص شده است و تخصیص ارز برای این موارد قابل قبول است، اما تأمین ارز برای قاچاق و خروج سرمایه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به دشمنی‌های آمریکاو برخی کشورها با ایران اسلامی اظهار داشت: در طول ۴۴ سال پس از انقلاب، همواره این کشورها و گروه‌ها با ایران مقابله کرده و ملت ایران را به شکل‌های گوناگون تحت فشار قرار داده‌اند و باید دلیل و چرایی این موضوع را برای جوانان و نسل امروزی تبیین کرد.

وی ادامه داد: شیطان و جنود او نمی‌توانند این مردم را از راه انقلاب اسلامی که راه رسیدن به پیشرفت واقعی مادی و معنوی و قرارگرفتن بر قله‌های عزت و افتخار تاریخ است، بازدارد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه وجود برخی مشکلات را کتمان نمی کنیم، افزود: برخی مشکلات داریم و این را می دانیم که ایستادگی هزینه دارد ولی هزینه آن به مراتب خیلی کمتر از تسلیم شدن است.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان علیه ایران اسلامی، گفت: ما در وضعیت جنگ ترکیبی از سوی دشمن قرار گرفته‌ایم که از ابعاد مهم این جنگ ترکیـبی، بُعد اقتصاد و لایه‌ای از آن، جنگ ارزی است.

حجت الاسلام جلالی تأکید کرد: تلاطم‌های ارزی تصادفی نبوده و ما با یک جنگ ارزی تمام‌عیار مواجهیم که بعد از شکست پروژه براندازی پس از چهار ماه تلاش، مرحله دوم آن یعنی نارضایتی اقتصادی شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از جنگ ارزی به هم ریختن اوضاع داخلی ایران است، تصریح کرد: ما نیازمندی‌های ارزی روشنی داریم که توسط بانک مرکزی در ۴۰ عنوان مشخص شده است و تخصیص ارز برای این موارد قابل قبول است، اما تأمین ارز برای قاچاق و خروج سرمایه قابل قبول نیست، بنابراین باید از مبادله ارز در بازار آزاد جلوگیری شود.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه مردم به دولت سیزدهم چشم امید بسته اند، اظهار کرد: مردم دولت سیزدهم را دولت مردمی و حامی مستضعفان می دانند و لذا آقای رئیسی! مردم در عین اینکه تمام خدمات شما را در قبال نظام می بییند و تشکر می کنند و ما هم تشکر می‌کنیم، اما در معیشت و تورم گلایه داریم و می گوییم به داد قشر آسیب دیده از این جنگ اقتصادی برسید.

وی افزود: این مقطع تاریخی نیز پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود چرا که دولت با شعار نصرت دین الهی آمده است و وعده خدا حق است.

امام جمعه چهاربرج در ادامه به فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت اشاره کرد و گفت: دوران غیبت، دوران سرّ الهی است که در این دوره خدای سبحان مردم را از مرتبه حواس ظاهری به مرتبه باطن و آماده شدن برای این امام غایب در همه صحنه‌ها آماده کنند.

وی به میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان نیز اشاره کرد و افزود: تمام شهدای کربلا، در مراتب وجودی و سیر انسانی خود، واجد شأنی از شئونات انسان کامل یعنی حضرت سیدالشهداء(ع)هستند و در این میان حضرت علی‌اکبر(ع) دارای بیشترین سهم شأنی از ایشان است.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha