شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ |۲۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 29, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ۴ هزار جوان تحصیلکرده بیکار در شهرستان گناوه، گفت: این افراد دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و بیکاری این ها زیبنده استان بوشهر با این صنایع عظیم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شامگاه شنبه در نشست شورای اداری این شهرستان، اظهار داشت: با وجود تصویب مصوّبه اشتغال ۵۰ درصد نیروهای بومی در صنایع نفت و گاز در دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد، اما تاکنون اقدام عملی برای اجرایی شدن این مصوبه انجام نگرفته است.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه اجرایی نشدن این مصوبه باعث تضییع حقوق نیروهای بومی به ویژه مردم شمال استان در شرکت های پارس جنوبی شده است، افزود: شرکت‌های نفتی باید برای تامین نیروی انسانی از بومی‌های منطقه استفاده کنند و اگر به کار هم گرفته می‌شوند، نباید بعد از مدتی آن‌ها را اخراج کنند.

وی با تأکید بر اینکه کارکنان بومی پروژه تلمبه خانه شماره یک گوره به جاسک که اخراج شده اند نباید به حال خود رها شوند، ادامه داد: این نیروها با توجه به تخصص‌های خود در همین پروژه و در بهره برداری استخدام شوند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ۴ هزار جوان تحصیلکرده بیکار در شهرستان گناوه، گفت: این افراد دارای مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند و بیکاری این ها زیبنده استان بوشهر با این صنایع عظیم نیست.

وی مسئله ساماندهی ته لنجی را یکی از دغدغه های مهم مردم گناوه دانست و گفت: کالای ملوانی و سفر سوم شناورها یکی از مطالبه‌های به حق مردم این دیار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه باید به مصوبه شورای تامین درخصوص آزاد بودن جابه جایی کالای ملوانی در سطح استان عمل شود، بیان داشت: بعضی‌ها متاسفانه با وجود مصوبه شورای تامین استان در رابطه با جابه‌جایی آزاد کالای ته‌لنجی درون استان، به این موضوع عمل نمی‌کنند و کالای ملوانان را توقیف می‌کنند.

وی خواستار رسیدگی به مشکلات محله امید گناوه شد و عنوان کرد: برطرف کردن مشکل سنددارکردن منازل مردم روستاهای مال خلیفه و مال قاید هم باید رسیدگی و برطرف شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی خواستار استفاده از ظرفیت اراضی تل چیتی شد و تاکید کرد: سال ها است تصمیمی درباره این اراضی گرفته نشده و باید با تعامل با مالکان بخشی از این زمین، این نقطه به منطقه گردشگری تبدیل شود.

وی احداث کلانتری شعبه ۲ را از دیگر مطالبات نیروی انتظامی و مردم گناوه دانست و خواستار تحقق آن و رفع مشکلات شهرستان در این حوزه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha