دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
معاویه

حوزه/ در پی تبلیغ تیزر پخش سریال معاویه و ابولولو توسط شبکه mbc سعودی که با حدود ۱۰۰ملیون دلار هزینه ساخته شده بار دیگر سناریو سازی از سوی اتاق فکر رسانه ای بیگانگان با دلارهای سعودی مشخص شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی، معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در یادداشتی درباره سیاست های اتاق فکر دشمن با ابزار ساخت فیلم هایی چون سناریوی سریال معاویه و ابولولو در جهان رسانه، آورده است:

جنگ ترکیبی که امروز شاهد آن هستیم، توسط سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی امریکا و انگلیس و اسرائیل برنامه‌ریزی می‌شود، از مهمترین عرصه های این جنگ عرصه شناختی می باشد، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر جهاد تبیین تاکید نموده است شناخت صحیح در این جنگ ترکیبی می تواند از از گستره حملات مکرر و فراوان پیشگیری نمایدو راه صواب را بنماید.

از ابزارهای مهم تاثیر گذاری در عرصه شناخت رسانه ها می باشند .به همین دلیل در جنگ رسانه‌ای به دنبال تصویرسازی و تصورسازی است تا بتواند حداکثر تاثیرگذاری را بر افکار عمومی اعمال کند .تحمیل اراده و تصور به فرد یا گروهی بدون تحمیل نظامی از اهداف جنگ رسانه ای می باشد. امام انقلاب اسلامی نیز در مورد این تهاجم رسانه ای تذکر داده اند.

رسانه به دلیل نفوذ و تأثیرگذاری و گستره مخاطبان بر افکار رفتار و احساسات و عواطف مخاطبان تأثیر می گذارد به همین دلیل سرویسهای جاسوسی غربی با قارون های منطقه‌ای تشکیلات منسجمی را در این جنگ رسانه‌ای تدارک دیده اند.

از مهمترین آنها تولید فیلم و سریال می باشد تا بتواند فضای فکری جهان اسلام را آلوده نماید.

ساخت سریال معاویه توسط شبکه mbc سعودی با حدود ۱۰۰ملیون دلار هزینه بدنبال تطهیر چهره شرک آلود معاویه می باشد معاویه ای که در منابع اهل سنت و شیعه چهره واقعی اش با آنچه در این سریال به نمایش در آمده است بسیار متفاوت می باشد.

ازطرف دیگر این بازی که توسط بازی گردانان غربی اداره می شود ترغیب به ساخت سریال شجاعت ابولولو توسط شبکه شیعه لندن نشین به نام الشعائر می باشد. هر دوی این سریال ها در جهان اسلام نتیجه ای به جز تخریب ،نزاع و اختلافات داخلی به دنبال نخواهد داشت. خواسته‌ای که اهداف بازگرداندن را تامین خواهد کردو هر گروه دلخوش که به وظیفه خود عمل نموده است .

در صورتی که وظیفه شیعیان را امام مسلمین مشخص می کند که در صفین عده ای فریب مکر خیمه معاویه را خوردند و امروز نیز عده ای به خیال تعصب دینی در همان مسیر حرکت میکنند . میتوان با ارتقاء شناخت در این عرصه گسترده جهانی عملکرد بهتری را و هم راستا با اسلام ناب محمدی نمایان کرد و باید توجه داشته امروزه در جهاد تبیین توجه به گستره رسانه از مهمترین عوامل تاثیرگذاری در شناخت می باشد.

یادداشت رسیده| دلارهای سعودی در خدمت تحریف تاریخ

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha