سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ |۱۱ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 18, 2024
بیانیه تبریز

حوزه/ جامعه روحانیت و اساتید یزد در بیانیه ای از مدیر کل دادگستری و دادستان مرکز استان برای حضور در یک جلسه نخبگانی و ارائه گزارش از تلاش های انجام شده و پاسخ به سئوالات دعوت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، در پی حوادث اخیر پیرامون مسئله باغ دولت آباد و واکنش های نیروهای انقلابی و مسئولان استان، جامعه روحانیت و اساتید یزد بیانیه ای را به شرح زیر منتشر کردند:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«وَلتَکُن مِنکُم أُمَّةٌ یَدعونَ إِلَی الخَیرِ وَیَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَیَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ ۚ وَأُولٰئِکَ هُمُ المُفلِحونَ» (سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۰۴)

در پی حوادث اخیر پیرامون مسئله باغ دولت آباد و کنش ها و واکنش های نیروهای انقلابی و مسئولان استانی بر آن شدیم تا به منظور ایجاد آرامش هر چه بیشتر و تنویر افکار عمومی و جلوگیری از سوء استفاده برخی فرصت طلبان داخلی و خارجی ضمن تأیید دغدغه های دکتر شایق و حجت الاسلام و المسلمین مهدوی نژاد و جمع کثیری از مردم انقلابی یزد مبنی بر ورود مسؤلان و مبارزه با عرفی شدن منکرات و ترویج و تحکیم زیست عفیفانه، از ایشان می خواهیم تا ادامه پیگیری ها را به جامعه روحانیت واگذار نموده و همچنین از مسئولین دستگاه قضائی نیز درخواست داریم تا با عنایت به تعظیم جایگاه مقدس امر به معروف و نهی از منکر که « بِها تُقامُ الفَرائِض» زیربنای تمام حرکات اجتماعی اسلام محسوب می شود به بررسی پرونده مسئله مذکور بپردازند.

آنچه که حائز اهمیت است حوادث باغ دولت آباد و امیرچخماق تنها چند مصداق از مسائل مهم مربوط به فریضه عفاف و حجاب است و خلاصه نمودن همه آنچه در واقعیت میدانی رخ می دهد، پاک کردن صورت مسئله قلمداد می شود.

اگرچه همگان می باید نسبت به تلاش های زیاد دستگاه قضائی و تغییر رویه آن در سال های اخیر، شاکر و سپاسگزار باشیم اما باید اذعان داشت که سئوالات و انتقادات زیادی نسبت به برخی عملکردها و رویکردهای این نهاد در سطح کشوری و استانی وجود دارد.

مردم زیادی از ما روحانیت پیرامون عملکرد این مجموعه، سئوال های متعددی می پرسند که معمولا برای آنها پاسخی نداریم.

جامعه روحانیت و اساتید یزد پیرو جلسه معظمی که در استانداری با حضور ۱۲۰ نفر از روحانیون و اعضای شورای تأمین استان برگزار شد معتقد است باید فضایی برای پاسخگویی همه مسئولان و همچنین ارائه گزارش از زحمات و تلاش های آنان در فضای نخبگانی پدید آید. این مهم در سخنان مدیر کل دادگستری در آن جلسه کاملا واضح و مشهود بود.

بنابراین ما از مدیر کل دادگستری و دادستان استان برای حضور در یک جلسه نخبگانی و ارائه گزارش از تلاش های انجام شده و پاسخ به سئوالات متعدد اعزه روحانی دعوت می نماییم.

بدیهی است اهتمام به برگزاری جلسات مفاهمه می تواند مسیر همدلی نیروهای انقلابی را هموار و مایه امید آفرینی دلهای مردمان متدین شهر یزد باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha