سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ |۱۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 25, 2024
شیخ حسین افروز

حوزه/ امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: پیشوایان و رهبران دینی در جامعه اسلامی وظیفه هدایت و رهبری امت اسلامی را بر عهده دارند و حکم حاکم شرع موجب اطاعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ حسین افروز امام جمعه اهل سنت بندر سیراف امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در شریعت مقدس اسلام بسیاری از وظایف عبادی فردی و اجتماعی مسلمانان بر اساس ماه‌های قمری و تشخیص آغاز و انجام ماه‌های قمری هم مبتنی بر رؤیت هلال است.

وی افزود: بر همین اساس تشخیص درست و مطابق ضوابط شرعی، اول‌ماه های قمری بسیار مهم است تا روزه دار بداند در آخر ماه رمضان و اول ماه شوال چه وظیفه‌ای دارد.

شیخ حسین بیان کرد: به همین دلیل پیشوایان و رهبران دینی در جامعه اسلامی وظیفه هدایت و رهبری امت اسلامی را بر عهده دارند و لذا حکم حاکم شرع موجب اطاعت است.

امام جمعه بندر سیراف بیان کرد: به دستور خداوند متعال، «أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ»، بنابراین هر وقت از طرف حاکم شرع یعنی از جانب دفتر رهبر معظم انقلاب، اعلام شود، همان روز عیدفطر خواهد بود و جامعه اهل سنت نیز همان وقت با فتوای رهبری، اول ماه رمضان اعلام می‌شود همان روز، روزه و هر وقت اعلان اول ماه شوال شود هم همان روز را عید سعید فطر می‌دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha