یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
تصاویر/ اقامه نماز عید فطر در شهرستان هویزه

حوره/ امام جمعه هویزه گفت: توسعه ی کشاورزی و حتی صنعتی بدون پرآبی کرخه ممکن نیست از این رو مسئولان کشور و شورای آب، مشکل آبی کرخه را حل کنند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام عیسی ساعدی، امام جمعه هویزه در خطبه های نماز عید سعیدفطر این شهر، بعد از سفارش به تقوا و دوری از دنیاگرایی، بیان کرد: توشه ماه مبارک رمضان که تقوا و اخلاص است در صورت حفظ و رشد می تواند انسان را در راه تعالی و رستکاری و فلاح نگهدارد. باید از تقوایی که در ماه رمضان به دست آمده مواظبت کرد و با ذکر و یاد خدا آن را ارتقا داد.

وی افزود: خداوند تبارک وتعالی اولین عملی که از روزه داران در پایان ماه روزه و عبادت خواستند ذکر و یاد اوست که در نماز عید بارز و متبلور است.

امام جمعه هویزه در ادامه گفت: تزکیه نفس و اهمیت آن در این است که سبب رستگاری و فلاح مومن است، ولی از آنجایی که انسان مغلوب وسوسه های نفسانی و تزئین شیطانی است دنیای گذرا و فانی را مقدم می کند.

وی ضمن تبریک عید سعید فطر، اظهار داشت: مهمترین عمل در روز عید رساندن زکات فطریه به نیازمندان است که مقدار مبلغ آن توسط دفاتر مراجع تقلید اعلام شده است و باید آن را به فقرایی از بستگان، همسایگان و همشهریان برسانیم.

حجت الاسلام ساعدی وحدت امت اسلامی را رمز پیروزی بر استکبار و مقابله با او در همه ی زمینه ها دانست و گفت: وحدت کشورها و امت اسلامی بر محور قرآن ،احکام اسلامی و آزادی قدس شریف است و پشتیبانی از ملت فلسطین در مقابل رژیم سفاک صهیونیست از اهداف و نتایج وحدت خواهد بود. هر نوع وفاق و وحدت قابل خدشه و موقتی است اما وحدت بر نصرت الهی مبارک و نتیجه بخش است.

وی خاطر نشان کرد: همبستگی ملی امروز بیش از هر زمانی مورد نیاز کشور و ملت شهید پرور و مقاوم است و هرگونه عمل یا حرفی که موجب خدشه بر وحدت است در راستای اهداف دشمن است.

امام جمعه هویزه به موضوع حق آبه کرخه وتالاب هور الهویزه اشاره کرد و گفت: توسعه ی کشاورزی و حتی صنعتی بدون پرآبی کرخه ممکن نیست از این رو مسئولان کشور و شورای آب، مشکل آبی کرخه را حل کنند.

وی در ادامه گفت: یکی دیگر از مطالبات جدی مردم هویزه پرداخت خسارت کشت سال ۱۴۰۰ کشاورزان است. این خسارت با حضور میدانی نمایندگان مجلس، دولت و کمسیون های کشاورزی و بحران تخصیص داده شده و امیدواریم هرچه زودتر در دولت اتقلابی و مردمی آیت رئیسی این پرداختی صورت گیرد و انتظار کشاورزان به سرانجام برسد.

حجت الاسلام ساعدی در پایان عنوان کرد: برای توسعه همه جانبه ی شهرستان هویزه نیاز به توسعه، احداث، برنامه ریزی و نقشه راه داشتن برای زیر ساخت های علمی فرهنگی است. مسئولان از این مقوله غافل نباشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha