چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کد خبر: 1082960
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
فوقی

حوزه/ حجت الاسلام فوقی گفت: پویش «نشر خوبی‌ها و محله همدل» کار خود را آغاز کرده، البته امسال متفاوت تر از سال گذشته بوده و این برنامه اختصاص به ماه رمضان نداشت و همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی فوقی پیش از ظهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدتی است که در رسانه ملی واژه‌های نشر خوبی‌ها، ماه خوبی‌ها، همدلی و محله همدل، زیاد به چشم می‌خورد و شنیده می‌شود حتی در کانال‌ها و گروه‌های فرهنگی و اجتماعی هم از نشر خوبی‌ها یاد می شود.

وی ادامه داد: همچون سال گذشته که مهرواره محله همدل در ماه رمضان توسط سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا شد، بر این اساس پویش «نشر خوبی‌ها و محله همدل» کار خود را آغاز کرده، البته امسال متفاوت تر از سال گذشته بوده و این برنامه اختصاص به ماه رمضان نداشت و همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان ضمن اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام مبنی بر اینکه «تشکر کردن، ارزشمندتر از خوبی است»، گفت: تشکر از کارهای خوب و آدم‌های خوب باعث تداوم و تکرار و ترغیب به انجام آن می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکرد پویش «نشر خوبی‌ها و محله همدل» شناساندن خوبی‌ها و تشویق و تشکر از آن در محلات و در سطح جامعه و مردم مؤمن و خداباور است، عنوان کرد: تشکر کردن، تشویق و نشر خوبی در یک محله، باعث تبدیل شدن آن به یک الگوی مناسب برای سایرین و ازدیاد خوبی ها در محله می‌شود.

حجت الاسلام فوقی با بیان اینکه جامعه امروز بیش از هر زمان به افراد خوب و همدلی آنان نیازمند است، خاطرنشان کرد: اگر امروز مثلا یک کارآفرین و یا فعال اقتصادی در یک محله داشته باشیم ولی خوبی‌های آن را نشر ندهیم و تبدیل به الگوی خوب و موفقی برای جوانان نشود، در آینده دیگر کسی سراغ این کار نخواهد رفت، لذا اینجاست که اهمیت و ارزش نشر کارهای خوب و خیر مشخص می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: در مهرواره محله همدل از کسانی که به فکر همسایه‌ های خود هستند، خانم‌هایی که برای ازدواج جوان‌ها تلاش می‌کنند، از جوان‌ها و نوجوان‌هایی که دانش و مهارتشان را در اختیار دیگران می‌گذارند و از هزاران هزار آدم خوب و خوبی تشکر و قدردانی می‌شود.

گفتنی است افرادی که می‌خواهند اهل نشر خوبی‌ها باشند و از انسانها و سنت‌های خوب محله خودشان تقدیر کنند، می‌توانند عبارت «لبیک» را به شماره ۵۰۰۰۹۶۵۰۰ پیامک کنند تا فرایند ارتباط این اقدام فرهنگی مذهبی آغاز شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha