دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
تصاویر/ گردهمایی برنامه تلویزیونی محفل

حوزه/ تشکل های مردمی ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان قم در حمایت از ویژه برنامه محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شد حمایت خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن بیانیه مشترک تشکل های مردمی ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان قم در حمایت از ویژه برنامه محفل که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش می شد به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

« فَإِذَا الْتَبَسَتْ عَلَیْکُمُ الْفِتَنُ کَقِطَعِ اللَّیْلِ الْمُظْلِمِ فَعَلَیْکُمْ بِالْقُرْآنِ»

"هنگامی که فتنه ها چون پاره های شب تار بر شما مشتبه شود، برشما باد که به قرآن روی بیاورید" رسول اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله)

هر ساله ماه مبارک رمضان فرصتی طلائی است تا بار دیگر قلب‌های آحاد مردم معطوف به قرآن کریم این معجزه جاویدان رسول رحمت و سرمایه ی پایان ناپذیر معارف ناب اسلامی و انسانی گردد؛ و بی شک دانشگاه فراگیر و پر مخاطب رسانه ملی میتواند یکی از بسترهای مناسب جهت تحقق این مهم باشد.

خداوند منان را سپاسگزاریم که بالاخره پس از ۴۴ سال از تولد انقلاب بزرگ اسلامی، در دورانی که با قحطی! برنامه های ارزشی و تاثیرگذار کم کم تولید و پخش برنامه های فاقد ارزش معرفتی و معنوی و حاکمیت ارزشهای القائی تمدن منحط غرب در حال تبدیل شدن به رویه ای نامبارک در سپردن سکان تولید برنامه های اجتماعی بدست سلبریتی های غرب گدا بود در رویکردی جدید شاهد پخش برنامه ای ارزشی و زیبا با محوریت قرآن کریم این کتاب هدایت و انسان سازی، از شبکه ی سوم صدا وسیما هستیم.

ابتکار تولید و پخش برنامه قرآنی "محفل" از شبکه سوم سیما سبب شد تا در ماه ضیافه الهی ملت شریف ایران و مخاطبان خارج از کشور از طریق این برنامه به ارتباط و اُنس با قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) معطوف گشته و با محتوای آن از حظ وافر معنوی سیراب شوند.

برنامه فاخری که به حق در تراز گام دوم انقلاب تولید شده و زیبائی هایی از قبیل؛

  • رویکرد تمدن سازانه اسلامی
  • ترویج فرهنگ قرآنی
  • تاکید بر سبک زندگی اسلامی، ایرانی
  • فرهنگ سازی عفاف و حجاب
  • سرشار بودن از حال و هوای معنوی
  • امید آفرینی
  • و نکات متعدد معرفتی و بصیرتی

که در غالب بهره گیری از قالب جذاب ، ایجاد بهجت و شادی قرآنی ، عطرافشانی قرآن در خانه ها از طریق امواج ، معرفی بخشی از ظرفیت های بی بدیل انسانی در زمینه نغمات ، الحان ، تواشیح ، جمع خوانی ، تصویر سازی تلاش جوانان موفق ، استفاده از همه اقشار جامعه در زمینه های تلاوت و ترتیل و قرائت و حفظ و مفاهیم ، و گوشه چشم داشتن به اخ القرآن و اخت القرآن و خلق صحنه های تاثیر گذار معنوی و کلید زدن نهضت جدید اقبال جوانان و عموم مردم و خانواده ها به جذابیت های قرآن کریم تجلی یافت؛ تنها بخشی از مزیت ها و موفقیت های آن بود.

"محفل" نشان داد اگر رویکرد بین المللی قرآن کریم در نظر گرفته شود و با گفتمان تمدنی از ظرفیت جهان اسلام بخوبی بهره برداری شود که -بحمداله در این برنامه از بخشی از جهان اسلام دعوت شده بود-رسانه ملی خواهد توانست در تعامل با ظرفیت های بی نظیر کشورهای مسلمان مدل موفقی در این زمینه به عموم عاشقان قرآن هدیه دهد تا باره دیگر پرچم عزت اسلام وعظمت مسلمین را برافراشته سازد و در عرصه فرهنگی و اجتماعی از جایگاه مهم تاثیرگذاری دربین مکاتب فکری الحادی وسرمایه داری برخوردار باشد واستقلال فکری وعزت مسلمین را به آنان برگرداند وهویت تاریخی مسلمانان را یاد آورشده و پایه گذارتمدن نوین اسلامی باشد.

ما معتقدیم اگر رسانه ملی در دور جدید از مدیریت خود بتواند برنامه سازی ارزشی و اسلامی و درعین حال جذاب، متنوع و شاد را سرلوحه کار خود قرار دهد از بحران مخاطب خارج شده و تعریف جدیدی از جذابیت دینی به علاقه مندان برنامه های دینی ارائه داده و با تولیدات فاخر خود دل های تشنه به معارف اسلامی را سیراب خواهد نمود.

ما تشکلهای امر به معروف و نهی از منکر قم مقدسه این موفقیت را به عوامل تولید این برنامه فاخر، مدیر شبکه سوم سیما و به جناب آقای دکتر جبلی ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی تبریک می گوییم و گسترش این گونه برنامه ها را از رسانه ملی خواستاریم در ضمن آمادگی خود را جهت هر نوع همکاری بمنظور معرفی ظرفیت های بی بدیل معارف ناب قرآن و اهل بیت در شهر مقدس قم را اعلام می نماییم . امید که این حرکت قرآنی مبارک مورد عنایت حضرت حق سبحانه و امام زمان عج قرار گیرد .

"والسلام علی عباد الله الصالحین"

تشکلهای مردمی امر به معروف و نهی از منکر قم مقدسه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha