یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1084512
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
اخبار کوتاه

حوزه/ دیدار امام جمعه جم با رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور، برگزاری جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر جم، دیدارهای مدیر آموزش و پرورش عسلویه با امام جمعه این شهر، مدیر اداره برق دشتستان با امام جمعه برازجان و مدیر تامین اجتماعی شبانکاره با امام جمعه از مهمترین اخبار کوتاه فرهنگی استان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در سفر به تهران با حجت الاسلام والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور دیدار کرد.

امام جمعه جم در این دیدار حفظ و احیاء موقوفات شهرستان را از مهمترین دغدغه ها برشمرد و گفت: توسعه و ایجاد زیر ساخت ها فرهنگی مذهبی و فعالیت های مرتبط با ظرفیت موقوفات شهرستان یکی از کارهایی است که صورت گرفته.

حجت الاسلام محمدی در این نشست خواستار تبدیل نمایندگی اوقاف به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جم شد.

وی همچنین به موضوع استفاده از ظرفیت تبلیغی و فرهنگی طلاب و روحانیون شهرستان جم پرداخت و گفت: در این راه پشتیبانی سازمان اوقاف و امور خیریه نیاز است.

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جم

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جم با حضور رئیس شورا و امام جمعه جم در دفتر امام جمعه تشکیل شد.

حجت الاسلام محمد محمدی امام جمعه جم در این نشست از فعالیت های کاربردی و موثر شورا در سال گذشته و نیز رابطین نهاد جوانان و تشکل های خودجوش مردمی که با ستاد امر به معروف همکاری کردند تقدیر کرد.

وی حمایت خودرا از آمران به معروف عنوان کرد و گفت: با پایه دینی قوی که در شهرستان در وجود مردم است مسائل به خوبی پیش می رود.

امام جمعه جم آموزش امران به معروف را بسیار مهم دانست و گفت: آمرین و رابطین و اعضا لازم است برخی آموزش ها را ببینند و در این راستا کارگاههایی بزودی و در طول سال برگزار خواهیم کرد.

در این جلسه شورا که رابطین ستاد امر به معروف در ادارات نیز حضور داشتند، حجت الاسلام محرابی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان جم و حاضرین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

علم و دانش در اسلام از جایگاهی ویژه برخوردار است

همزمان با روز معلم مدیر آموزش و پرورش شهرستان عسلویه به همراه جمعی از معاونین با حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد امام جمعه عسلویه دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه عسلویه در این نشست صمیمی ضمن تبریک روز معلم، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گرامی داشت.

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد به درجه رفیع مومنین عالم و پارسا پرداخت و علم را گنجینه ای ارزشمند برای انسان دانست و گفت: جایگاه معلم و تعلیم بسیار ستونی است چراکه معلمی شغل انبیاء است..

وی با استناد به فرمایشات حضرت امام علی(ع) و امام باقر(ع) در مورد علم، به درجه رفیع و ارزنده علم و عاملان به علم اشاره کرد و گفت: بحث علم و دانش در اسلام از جایگاهی ویژه برخوردار است.

مردم و ادارات دشتستان در مصرف برق صرفه جویی لازم را داشته باشند

مدیر اداره برق شهرستان دشتستان به همراه برخی از کارمندان این اداره با حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام حسن مصلح در این نشست ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته، توصیه هایی پیرامون اتخاذ پیش بینی های لازم و اطلاع رسانی به مردم جهت صرفه جویی و الزام ادارات به رعایت صرفه جویی و مدیریت مصرف برق مطرح کرد.

شمسی فرد مدیر اداره برق شهرستان دشتستان نیز در این دیدار گزارشی از شرایط و مشکلات پیش رو با توجه به فصل گرما به امام جمعه دشتستان ارائه داد.

دیدار مدیر تامین اجتماعی شبانکاره با امام جمعه

حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه بخش شبانکاره در دیدار مدیر اداره تأمین اجتماعی بخش شبانکاره با تقدیر از خدمات و تلاش های ریاست و کارمندان تأمین اجتماعی گفت: یکی از صفات نیک نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) خداوند متعال در کتاب هدایتگر خود به آن اشاره فرموده است اخلاق مداری و حسن خلق است.

وی افزود: با توجه به شرایط بد اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم از وظایف مسئولین در همه ادارات همین تکریم ارباب رجوع و تسریع در خدمات رسانی است، چرا که مردم اینقدر گرفتار مشکلات روزمره هستند که تحمل رفت و آمد مداوم را برای یک کار ندارند لذا باید خدمت رسانی در سریع ترین زمان انجام بگیرد تا مردم به دیگر کارهای روزمره خود بپردازند.

اسماعیل فریدون پور مدیر اداره تأمین اجتماعی شبانکاره به بیان گزارشی از عملکرد این اداره پرداخت و گفت: با وجود اینکه تأمین اجتماعی از ادارات پر رفت و آمد است اما تکریم و رضایتمندی ارباب رجوع در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha