یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
جلسه یزد

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، گفت: حفاظت و صیانت از مباحث اعتقادی جامعه از وظایف حوزویان است، پس باید به پیروی از امام رضا(ع) از ریشه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» به بحث اعتقادی پرداخت و آن را به خوبی تبیین کرد تا بحث نبوت و ولایت برای جامعه حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، ظهر امروز در نشست مشترکی با حجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت(ع) یزد و رؤیا دهقانی معاون پژوهش و جمعی از مدیران و کادر مدارس علمیه خواهران یزد، اظهار داشت: مسئله اعتقادات از مسائل زیر بنایی و اساسی و از اصول دین است و به قدری اهمیت دارد که امام رضا(ع) وقتی به نیشابور رسیدند، در جمع انبوه مردم نیشابور از میان همه نیازهای آنها به کلمه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» در حدیث سلسة الذّهب اشاره کردند، «کلمهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنِی أَمِنَ مِنْ عَذَابِی ثُمّ قَالَ اَلرِّضَا عَلَیْهِ السَّلاَمُ بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا.»که این یک بحث اعتقادی بود و در ادامه شرط آن را بیان نمودند که «بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» که بحث اعتقاد را به امامت و ولایت ختم کردند.

وی افزود: این نشان دهنده اهمیت موضوع است، امامت و ولایت تکمیل کننده بحث توحید و نبوت است و ولایت فقیه نیز استمرار ولایت امامان می‌باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، یادآور شد: حفاظت و صیانت از مباحث اعتقادی جامعه از وظایف حوزویان است، پس باید به پیروی از امام رضا(ع) از ریشه «لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ» به بحث اعتقادی پرداخت و آن را به خوبی تبیین کرد تا بحث نبوت و ولایت برای جامعه حل شود.

حجت الاسلام سید محمد حسینی مدیر مؤسسه معارف امامت اهل بیت(ع) یزد، نیز گزارشی در مورد برگزاری دوره صیانت ارائه داد و گفت: دوره صیانت از سال گذشته آغاز شده و امسال علاوه بر شرکت طلاب، دوره‌ای مجزا نیز برای اساتید برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو شدیم.

رؤیا دهقانی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران یزد هم در این نشست پیشنهاداتی در مورد برگزاری این دوره بیان کرد و یادآور شد: قرار دادن این دوره به عنوان درس اقتضایی طلاب، آموزش ضمن خدمت اساتید، برگزاری دوره برای طلاب جدیدالورد و استفاده از سایت یا فضای مجازی برای پاسخگویی به سئوالات و شبهات مردم توسط دانش آموختگان این مؤسسه زیر نظر استاد، پیشنهاد می‌شود، همچنین تبدیل مطالب ارائه شده در کلاس به کتاب از راهکارهای بهتر برگزار شدن این دوره خواهد بود.

در پایان مدیران و مسئولین مدارسی که این دوره را در مدرسه خود برگزار کرده بودند، نظرات خود را درباره این دوره و نیز برای بهتر برگزار شدن آن بیان کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha