دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
آیت الله سلیمانی

حوزه / خانواده و منسوبین شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در پیامی از ابراز همدردی و همدلی مردم ایران اسلامی در مراسم تشییع، تدفین و گرامیداشت این روحانی شهید قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، خانواده و منسوبین شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی در پیامی از ابراز همدردی و همدلی مردم ایران اسلامی در مراسم تشییع، تدفین و گرامیداشت این روحانی شهید قدردانی کردند.

در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا»

بار دیگر عالمی از قافله فقاهت و مجاهدت، به خیل شهیدان مکتب قرآن و اهل بیت(ع) پیوست و برگی بر دفتر افتخارات حوزه و روحانیت انقلابی افزود.

شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، دوران جوانی خود را صرف فراگیری مجاهدانه فقه و حکمت و معارف شیعه در حوزه‌های علمیه کرد و پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی در کنار وظیفه تبلیغ، به صف مبارزان انقلابی پیوست و پس از انقلاب نیز لحظه لحظه عمر خود را در سنگر ابلاغ، تبلیغ و تبیین آموزه‌های تابناک مکتب امام راحل و اصل متعالی ولایت فقیه و خدمت به مردم سربلند ایران اسلامی گذراند.

آن شهید مظلوم در گستره حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مساجد، امامت جماعت و جمعه، عضویت مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی ولی‌فقیه در نقاط مختلف کشور، همواره پابه‌پای مردم و برای مردم کوشید و در این مسیر اهتمام دائم او خدمت به مردم، به‌ویژه مردم محروم و مظلوم سیستان و بلوچستان در پرتو اسلام ناب محمدی(ص) و ندای وحیانی «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لا تفرقوا» بود، نه مطالبات و ترجیحات گروه‌ها و جناح‌ها.

او با تأسی به ولی‌امر خویش، جذب حداکثری و فراگیری پرچم عزت و افتخار ایران اسلامی را در همه مراحل و برهه‌های حساس و حوادث گوناگون، سرلوحه وظایف خویش قرار داد و به همین دلیل، تشکل‌ها، شخصیت‌ها و چهره‌های مختلف، از گرایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی کشور، با ایشان مأنوس و از تلاش‌های وی بهره‌مند بودند و آن شهید، بدون ملاحظه گرایش و تعلقات افراد و اشخاص، به خدمت و گره‌گشایی می‌اندیشید.

بی‌گمان از اخلاص وی بود که هرچه بر مسئولیت و مأموریت این شهید افزون‌تر می‌شد، ظرفیتی جدید در وجودش پدیدار می‌گشت، خوشا به سعادت او که پس از عمری خدمت مجاهدانه، نشان شرف و سعادت ابدی را با خون قلب خویش دریافت کرد و به سردار دشمن‌شکن شهید «حاج قاسم سلیمانی» و خیل خونین‌کفنان راه حق و فضیلت پیوست و این امر و افتخار قرار گرفتن در کنار دیگر خانواده‌های شهدا، تا حدی تحمل این فقدان جانکاه را بر خانواده و منسوبین آن شهید سعید ممکن ساخت و بازتاب عنوان «شهادت» در پیام تسلیت حکیمانه مقام معظم رهبری نیز تسلی‌بخش و مایه دلگرمی بازماندگان گردید که از این بابت، بیت شهید تشکر و قدردانی ویژه خود را از معظم له ابراز می‌دارد.

خانواده و منسوبین بیت آن شهید، از ابراز همدردی و همدلی و زحمات مردم همواره سربلند ایران اسلامی، به ویژه اهالی خونگرم و بزرگوار شهرستان‌های بابلسر، قائمشهر، سوادکوه، زاهدان و کاشان، مردم گرانقدر مازندران و سیستان و بلوچستان، مدیران و مسئولان محترم مراکز و سازمان‌های مختلف کشوری و لشکری، رؤسای محترم قوا، نمایندگان محترم مقام معظم رهبری در استان‌ها، علمای بزرگوار بلاد، ائمه محترم جمعه و جماعات، اساتید و طلاب عزیز حوزه‌های علمیه، به‌ویژه حوزه علمیه قم و مردم شریف شهر خون و قیام، قم که با تشییع با شکوه پیکر شهید، صحنه‌هایی افتخارآفرین را رقم زدند و نیز اظهار لطف و بزرگواری حضرات آیات و مراجع معظم تقلید، صمیمانه سپاسگزاریم و برای همه آن عزیزان سلامت و سعادت روزافزون و عزت دنیا و آخرت مسئلت می‌کنیم.

در نهایت ذکر این نکته ضروری است که با توجه به مشی فراجناحی آن عزیز فقید و تلاش ایشان بر حفظ بی‌طرفی در رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی، استفاده از انتساب یا تلاش برای انتساب به ایشان با مقاصد سیاسی و انتخاباتی، خلاف رویه ایشان و مغایر با اخلاق و انصاف است.

از خداوند منان علو درجات برای آن شهید و توفیق گام برداشتن در راه شهدا و حُسن عاقبت برای همه عزیزان و از جمله خانواده و بازماندگان شهید مسئلت داریم.

والسلام علی عبادالله الصالحین و رحمة الله و برکاته

بیت شهید آیت‌الله عباسعلی سلیمانی

خرداد ماه ۱۴۰۲ هجری شمسی

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha