یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
زرندیه

حوزه/ مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت جواد الائمه(ع) در مدرسه علمیه کوثر زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز مراسم شهادت امام محمد تقی علیه السلام با حضور خانم محمودی استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه و ذکر مصیبت خانم صوفی و با حضور طلاب و بانوان شهرستان در این مدرسه برگزار شد.

خانم محمودی ضمن تسلیت شهادت امام جواد علیه السلام بیان کرد: بهترین الگو برای جوانان ما امام جواد علیه السلام است .

وی گفت : امام جواد(ع) به جود و سخا معروف هستند و بزرگان ما هر وقت در زندگی دچار مشکلات مادی و معنوی می شدند به حضرت متوسل می شدند.

محمودی اظهار کرد: برخی افراد می گویند اسلام گفته است «لا اکراه فی الدین» یعنی در دین اکراه و اجبار نیست، مردم را آزاد بگذارید در پاسخ به این ها باید گفت : دین به معنی عقیده است و عقیده با زور نمی‌شود، نمی‌توان با زور به کسی گفت که باید ایمان داشته باشی زیرا عقیده در قلب است و اینجا اکراه نیست، در عمل است، اگر کسی مردم‌آزاری می‌کند باید جلویش را گرفت، نمی‌توان گفت بگذار آزاد باشد. گاهی برداشت ما از کلمات اشتباه است، آزادی هم معنی دارد و به این معنی نیست که بگوییم هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد انجام دهد.

استاد مدرسه علمیه کوثر زرندیه خاطر نشان کرد: اگر کسی مواد مورد نیاز مردم را احتکار کرده باید ابتدا به او تذکر داد و اگر گوش نداد اموالش مصادره شود.

وی ادامه داد: ﺑﻌﻀﯽ ﻫﺎ می گویند همین که ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷد کفایت می کند و اگر نماز نخواندی، روزه نگرفتی، به نامحرم نگاه کردی و ... مشکلی ندارد ولی در قرآن جوابی که به آن ها داده شده این است آن ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﮔﺮ تنها پاک بودن دل برایش ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﻣﯿﮕﻔﺖ «ﺁﻣﻨﻮﺍ ‏» ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿ ﮑﻪ قرآن فرموده است «ﺁﻣَُﻨﻮﺍ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕ» ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻢ عملت ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ.

محمودی در پایان اظهار کرد: ادعای پاکی دل از سوی کسی که به دستورات قطعی خداوند عمل نمی کند و اهمیتی برایشان قائل نمی شود، کاملا اشتباه و نادرست است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha