سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
امام جمعه اهل سنت بوشهر

حوزه/ امام جمعه اهل سنت بوشهر گفت: اعلام روز عید بر اساس حکم حاکم می باشد و اکثریت اهل علم و مذاهب فقهی در طول تاریخ تاکنون، رؤیت هلال را مبنای شروع شرعی ماه های قمری می‌دانند و مذهب امام شافعی نیز بر این رأی و نظر می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، شیخ اسماعیل بازدار امام جمعه اهل سنت بوشهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص زمان عید قربان گفت: اعلام روز عید بر اساس حکم حاکم می باشد و اکثریت اهل علم و مذاهب فقهی در طول تاریخ تاکنون، رویت هلال را مبنای شروع شرعی ماه های قمری می‌دانند و مذهب امام شافعی نیز بر این رای و نظر می‌باشد.

وی بیان کرد: اعیاد سعید فطر و قربان علاوه بر تعبدی بودن آن جنبه اجتماعی آن پررنگ تر احساس می‌شود، لذا برای حفظ بیشتر نظم اجتماعی در اعلام روز عید دقت بیشتری لازم است تا مسلمانان برای اظهار شادی و سرور و خوشحالی روز عید دچار تفرقه و دو دستگی و تشتت نگردند.

امام جمعه اهل سنت بوشهر گفت: علاوه بر وجود آراء و نظرات فقهی بخصوص در مذهب امام شافعی در اعلام روز عید، حکم حاکم می باشد و این مسئله در جهت تحکیم همبستگی جامعه و ایجاد نظم اجتماعی در میان مسلمانانی که در یک سرزمین با همدیگر معاشرت دارند نیز اطاعت و پیروی از اولی الامر واجب الاتباع است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha