دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024

حوزه/ ویژگی مهم و برجسته کتاب "بلندترین داستان غدیر"، گذشته از صراحت در نقل حدیث راوی، ذکر منابع آن و شرایط زمانی و مکانی راوی حدیث از سوی نویسنده ی کتاب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، عید سعید غدیرخم را عیدالله الاکبر توصیف کرده اند، چه آن که روز حق الیقین و بزرگترین عید مسلمین است. در چنین روزی به موازات برگزاری محافل جشن و شادی یکی از بهترین کارها در راستای تعمیق باورهای علوی و تبیین اهمیت مسأله ولایت، کتابخوانی و تأکید بر این مهم با محوریت ولایت و امامت امیرالمؤمنین (ع) می باشد.

یکی از بهترین کتاب ها در این رابطه که به همت نشر دلیل ما به زیور طبع آراسته شده، کتاب"بلندترین داستان غدیر" نوشته محمد رضا انصاری است که به اثبات امامت و خلافت امام علی بن ابی طالب(ع) می پردازد.

ویژگی مهم و برجسته این اثر، گذشته از صراحت در نقل حدیث راوی، ذکر منابع آن و شرایط زمانی و مکانی راوی حدیث از سوی نویسنده ی کتاب است.

ماجرای کتاب از این قرار است که؛ یک جوان کنجکاو ایرانی در شهر مدائن به محضر صحابی گرانقدر رسول الله (ص) به نام حذیفة یمانی می رسد. حذیفه به فرمان امیرالمومنین (ع) حاکم مدائن است و اکنون این جوان پس از ۲۵ سال حکومتِ سه خلیفه اول، با پرسش در مورد « «امیرالمومنین حقیقی» سوالاتی را مطرح می کند که حذیفه را به سخن وا می دارد و حذیفه بلندترین و کامل ترین داستان واقعه ی غدیر را با ذکر جزئیات بسیاری نقل می کند. ذکر اسناد و مدارک این روایت و همچنین روایت های دیگر در پانویس و ادامة داستان پس از روز غدیر تا شهادت آن جوان در جنگ جمل از امتیازات کتاب محسوب می شود.

نثر این کتاب به صورت پرسش و پاسخ بین یک جوان ایرانی و صحابی پیامبر اعظم(ص) به صورتی ساده، امّا کوبنده است به نحوی که به آشکار کردن حقایق کتمان شده ی غدیر و برنامه ریزی اصحاب سقیفه برای کتمان آن، از لحظه ی شکل گیری واقعه ی غدیر تا زمان راوی به نحوی روشن، کامل و بی پروا می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha