چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
زرندیه

حوزه/ سمیه جان‌زمینی گفت: نتیجه نهایی شکل گیری شیب اجتماعی به سمت فرهنگ بی حیایی و بی حجابی است و راه حل آن اصلاح و تنظیم نظام ارزشی در مورد عفاف که حجاب یعنی تغییر شیب اجتماعی به نفع حجاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز همایش طلایه داران عفاف و حجاب با سخنرانی خانم سمیه جان‌زمینی مدرس مدرسه علمیه کوثر زرندیه و حضور بانوان در این مدرسه برگزار شد .

جان‌زمینی بیان کرد: انسان دارای سه بعد شناختی، عاطفی و رفتاری است حال باید نگاه کرد که ما در بحث عفاف و حجاب در در کدام حوزه کار کرده ایم؟ کارهایی که انجام داده ایم آیا طرف مقابلمان را اقناع کرده ایم؟ باید کاری کنیم که این رفتار در او ماندگار شود.

وی ادامه داد: انسان ها منطقی هستند و وقتی با منطق با آن ها برخورد کنیم قطعا خواهند پذیرفت در زمینه عفاف و حجاب هم باید به طور منطقی عمل کرد.

جان‌زمینی در ادامه افزود: از علل ترویج فرهنگ بی حجابی در ایران می توان به عوامل بیرونی که عبارت است از نقشه های دشمن خارجی و داخلی که کم کاری های ما متدینین، روحانیت و کسانی که متولی حجاب در جامعه هستند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: علل درونی هم امیال ذاتی در حوزه شهوات جنسی، ضعف شخصیتی، سیر قهقرایی دنیا به سمت شهوات جنسی و فرهنگ بی حیایی است. نتیجه نهایی شکل گیری شیب اجتماعی به سمت فرهنگ بی حیایی و بی حجابی است و راه حل آن اصلاح و تنظیم نظام ارزشی در مورد عفاف که حجاب یعنی تغییر شیب اجتماعی به نفع حجاب است و برای عملیاتی کردن این راه حل باید به اقدامات فرهنگ ساز و باز دارنده اشاره کرد.

جان‌زمینی در پایان سه کتاب جواهرانه، درآمدی بر کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در قلمرو زنان و بی پرده با حجاب را در زمینه عفاف و حجاب معرفی کرد.

شیب اجتماعی به سمت فرهنگ بی‌حیایی و بی‌حجابی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha