یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
جشن وصال

حوزه/ فرماندار بوشهر گفت: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند، چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌گردند و لذا زن به‌عنوان مدیر خانه و در جایگاه مادر که بیشترین حضور را در خانه دارد، می‌تواند بالاترین نقش را در این زمینه ایفاء نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عصر امروز طی برنامه‌ای از ۱۰ زوج جوان بوشهری که اخیرا مراسم ازدواج آنها در شب عید غدیر برگزار شد، با حضور صالح رحیمی فرماندار بوشهر تجلیل شد.

فرماندار بوشهر در این برنامه با اشاره به نقش و جایگاه زن در اسلام، اظهار داشت: اسلام مقام زن را در دو حیطه همسری و مادری بسیار مورد توجه قرار داده و از این دو جهت برای زنان جایگاه و منزلت ویژه‌ای ترسیم کرده است.

رحیمی افزود: زنان عهده‌دار نقش تربیتی جامعه بوده و این زنان هستند که مسئولیت مهم تربیت افراد جامعه را بر دوش دارند، چرا که انسان‌ها در خانواده تربیت می‌شوند و سپس وارد اجتماع می‌گردند و لذا زن به‌عنوان مدیر خانه و در جایگاه مادر که بیشترین حضور را در خانه دارد، می‌تواند بالاترین نقش را در این زمینه ایفاء نماید.

فرماندار بوشهر یادآور شد: اینکه زن آرامشش را در وجود مرد ببیند و یا مرد آرامش را در وجود زن ببیند، به معنای زندگی بادوام است.

رحیمی اظهار کرد: زنان در گذشته با وجود سختی‌ها و تعداد زیاد فرزند با زندگی سنتی که داشتند، با نگهداری و پرورش دام در اقتصاد خانواده هم نقش به‌سزایی داشتند.

فرماندار بوشهر ادامه داد: دولت مشوق‌های خوبی در زمینه طرح جوانی جمعیت در نظر گرفته و باتوجه به حرکت جمعیت کشور به سمت سالمندی، شما زوج‌های جوان با فرزند آوری نقش به‌سزایی در جوان سازی کشور خواهید داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha