یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
کد خبر: 1099598
۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
زنان دیلم در گذر تاریخ

حوزه/ در مراسم بزرگداشت هفته عفاف و حجاب و دهه امر به معروف و نهی از منکر در دیلم از مستندی با موضوع زنان دیلم در گذر تاریخ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، و دهه امر به معروف و نهی از منکر صبح امروز در دیلم با حضور حجت الاسلام اسدی امام جمعه این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمود اسدی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دیلم ضمن گرامیداشت دهه امر به معروف و نهی از منکر گفت: این مراسم جهت پاسداشت یاد و خاطره مردان با غیرت و زنان عفیفه دیلمی برگزار شده است، تا اینکه نگذاریم مبارزات مردان و زنان دیلمی در دوران رضاخان قلدر در تاریخ کم رنگ و یا به دست فراموشی سپرده شود.

در این مراسم که با حضور همسر و دختر شهید مدافع حرم، زینب شیری جعفرزاده برگزار شد تابلویی از اتفاقات کشف حجاب رضاخانی که در بندر دیلم رخ داده بود، به صورت نمادین رونمایی شد. قرار است این تابلو در مدارس دبیرستان نصب شود و دختران بدانند که مادران و پدران ما چه رشادت هایی در تاریخ رقم زده اند.

همچنین از مستندی با موضوع زنان دیلم در گذر تاریخ رونمایی شد، که سبک تربیتی دختران و پوشش زنان دیلم و رشادت زنان و مردان دیلم در مقابل قانون سخیف کشف حجاب رضا خان قلدر را روایت می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha