یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
پارس 1.jpg

کارشناس مسائل خانواده، شناخت کافی نسبت به امام عصر(عج) را وظیفه شرعی هر مسلمانی دانست و گفت: بی‌رغبتی به فلسفه وجودی امامت، فرد را دچار گمراهی فکری و رفتاری می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، زهرا داروغه روان‌شناس و کارشناس مسائل خانواده در آیین عزاداری ماه محرم که ظهر امروز در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج (ع) پارس‌آباد برگزار شد، رابطه عاشورا و مهدویت را تشریح کرد و گفت: عاشورا روز مظلومیت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان و مـهدویت، یـادآور غربت امام مهدی(عج) در عصر غیبت است که تنهایی این دو امــام معصوم و شباهت یاران و مبــارزه با طاغوت‌های عصرشان برخی از نشانه‌های پیوند عاشورا و انتظار است.

وی افزود: قیام جهانی حضرت مهدی موعود(عج) مکمل حرکت اصلاحی سیدالشهدا(ع) است و اصلاح جامعه، تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با طاغوت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، محو جاهلیت اموی و بدعت‌های مکتب خلافت، برپایی حکومت اسلامی، عدم بیعت با طاغوت، امر به معروف و نهی از منکر و انتقام از خون مطهر مظلوم کربلا و همه مستضعفان جهان از اهداف مشترک هر دو قیام می‌باشد.

کارشناس مسائل خانواده، عاشورا و مهدویت را دارای رابطه عمیق و ناگسستنی دانست و بیان داشت: رابطه عـاشورا و مـهدویت بیانگر رابطه عمیق امام عصر(عج) با سالار شهیدان اسـت کـه در احادیث، دعای ندبه، زیارت عـاشورا و زیـارت نـاحیه مقدسه به ایـن رابـطه جدانشدنی اشاره شده اسـت.

داروغه، به جاهلیت انسانها نسبت به امام عصر و زمان خویش اشاره کرد و افزود: عدم معرفت انسانها نسبت به امام زمان خویش، یکی از اسـاسی‌ترین مصداق جهل در هر برهه زمانی است چرا که بی‌رغبتی به فلسفه وجودی امامت، انسان را به منجلاب گمراهی خواهد کشاند و به لحاظ فکری و رفتاری او را متزلزل می‌کند.

غفلت از فلسفه امامت انسان را غرق گمراهی می‌کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha