دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ |۱۷ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 24, 2024
موسی حقانی، رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر

حوزه/رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر گفت: ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش ملی شیخ شهید ارسال شده است که از این تعداد ۲۵ مقاله برای چاپ کتاب و ۱۸ مقاله در روز همایش در تهران ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، موسی حقانی، رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر امروز هشتم مردادماه در نشست خبری همایش ملی شیخ شهید که در قم برگزار شد اظهارکرد: تاکنون ۷۰ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده است، گفت: ۲۵ مقاله انتخاب شده است و ۱۸ مقاله در همایش تهران توسط صاحبان آنها در همایش این شهید که ۱۱۸ سال قبل به شهادت رسیده‌اند، قرائت خواهد شد.

مراسم روز تهران در مجموعه شهدای هفتم تیر در سرچشمه برگزار می‌شود. جلسات این همایش از یکسال قبل آغاز شد و معتقدیم روح مطهر آن شهید گره‌های مسیر برپایی همایش را باز خواهد کرد.

وی ادامه داد: ۱۲۰ سال پیش در کشور ما نهضتی به وقوع پیوست که شیخ فضل الله جزء مؤسسین آن بود ولی جریانات ساختارشکن وارد این موضوع شدند و برخی شخصیت‌های دینی هم با خوشبینی از کنار این موضوع عبور کردند و به هشدارهای آیت‌الله شیخ فضل الله توجهی نکردند و همین سبب شد تا ایشان به شهادت برسد؛ البته علمایی که همراهی نکردند بعدا ابراز ندامت کردند ولی اگر شیخ فضل‌الله موفق شده بود الان تجربه موفق حضور دین در عرصه سیاست را داشتیم و امروز هم آن مرحوم برای جامعه ما که در حال گذر از پیچ تاریخی هستیم درس و عبرت دارد.

حقانی با بیان اینکه امروز هم برخی با نوعی کپی‌برداری از ساختارشکنان دوره مشروطه درصدد ایجاد آن فضا هستند، تصریح کرد: ما در همایش تهران ۱۸ سخنران داریم که از میان ۷۰ مقاله دریافتی انتخاب شده‌اند و البته هنوز هم مقالات دیگری قرار است به دست ما برسد. در این مراسم افرادی چون؛ موسی نجفی، مظفر نامدار، یعقوب توکلی، سیدمصطفی تقوی، مهدی ابوطالبی و ابوذر مظاهری و ... به ایراد سخن خواهند پرداخت و آیت‌الله محمود رجبی، عضو شورای عالی حوزه و رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) سخنران اصلی این جلسه خواهند بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha