جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ |۳۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 7, 2024
مراسم آغاز سال تحصیلی در مدرسه علمیه فاطمه معصومه (س) اهواز

حوزه / مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز با اشاره به اینکه ثبت نام در حوزه علمیه به معنی اعلام آمادگی برای حضور در خط مقدم جبهه فرهنگی است، گفت: طلبه شدن دو هدف اساسی دارد، "اصلاح خود" و "اصلاح جامعه"، بنابراین طلبه یعنی وارث انبیاء و باید همان راهی را برود که انبیا رفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) شهرستان اهواز با حضور، مدیر، معاونین، اساتید و طلاب امروز در سالن جلسات این مدرسه برگزار شد.

در این مراسم خانم فرهنگ‌پور مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) شهرستان اهواز ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) به اهداف طلاب از ورود به حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: طلبه با ورود به عالم طلبگی، از میان فعالیت‌های مختلف، خدمت به دین الهی را برگزیده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در حوزه علمیه به معنی اعلام آمادگی برای حضور در خط مقدم جبهه فرهنگی است، ادامه داد: طلبه شدن دو هدف اساسی دارد، "اصلاح خود" و "اصلاح جامعه"، بنابراین طلبه یعنی وارث انبیاء و باید همان راهی را برود که انبیا رفتند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) اهواز عنوان کرد: هدف فرد از تحصیل در حوزه علمیه باید کسب آگاهی به راه سعادت باشد که توسط انبیاء و ائمه معصومین تبیین شده و خودسازی و پرورش انگیزه برای عمل.

وی تصریح کرد: وقتی که چنین شد طلبه علم آموخته شده را همراه با سیره عملی خود به مردم عرضه می‌کند و مردم را با زبان و رفتار به سعادت فرا می‌خواند تا وراثت انبیا را تکمیل کرده باشد.

فرهنگ‌پور، اصلی‌ترین وظایف طلاب را تحصیل علم بیان کرد و گفت: فعالیت‌های علمی نباید باعث شود که طلبه از سایر وظایف خود باز بماند، اگر درس خواندن وظیفه است، صله رحم و خدمت به والدین هم وظیفه است.

وی ادامه داد: اگر درس خواندن وظیفه است، آگاهی از مسائل اجتماعی و سیاسی هم وظیفه است، لذا نکته مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد داشتن دید جامع نسبت به مسائل زندگی طلبگی است.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) شهرستان اهواز با خاطره گویی اساتید حوزه علمیه از دفاع مقدس و اهدای هدایای فرهنگی به طلاب به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha