پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
گرامیداشت هفته دفاع مقدس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: طلاب، خاطرات و فداکاری رزمندگان و شهدا را در جامعه بازخوانی کنند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی از هجمه دشمنان حفظ شده و دستورات اسلام و اوامر رهبری محور زندگی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، مراسم آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز گذشته با حضور کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان برگزار شد.

در این مراسم، خانم شمسی طاهری مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: طلاب و روحانیون در عرصه جنگ و جهاد و دوران دفاع مقدس، در تبلیغ دین و ارزش‌های اسلامی نقش مؤثری ایفا کردند.

وی طلاب را سربازان جبهه‌های علمی و معنوی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب به عنوان سربازان امام زمان(عج) و مکتب اهل بیت(ع) و مبلغ جهادگر باید معارف دینی و الهی را فراگرفته و با توجه به هجمه‌هایی که از سوی دشمنان مطرح می‌شود، پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با بیان این‌که دفاع مقدس نامی است که بر هشت سال ایستادگی مردم ایران در برابر دشمن متجاوز نهاده شد، تشریح کرد: تاریخ ادبیات دفاع مقدس از نخستین روزهای جنگ شروع شده و تا امروز ادامه دارد و یادها، نمادها و آثار آن در ذهن، درون و بیرون نسلی که از متن حادثه به امروز رسیده مشاهده می‌شود.

طاهری به تبیین ابعاد دفاع مقدس پرداخت و گفت: این ویژگی موجب شد معنویت، نورانیت، الهامات الهی و ارزش‌های اخلاقی در رزمندگان تجلی یافته و رفتار، عملکرد و گفتار آنان اسلامی شود.

استاد حوزه علمیه خواهران، ذکر و یاد خدا را از دیگر ابعاد دفاع مقدس معرفی کرد و یادآور شد: رزمندگان لحظه‌ای از یاد خدا غافل نبودند و با اتکال به خداوند و پشتوانه الهی توانستند در صحنه نبرد پیروز شده و از دین و کیان اسلامی دفاع کنند.

طاهری به تشریح تأثیر حماسه عاشورا در دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: با تحمیل جنگ بر ایران، دنیای کفر در مقابل نظام اسلامی قرار گرفت، اما در زمان دفاع مقدس اثرگذاری حماسه عاشورا در روحیه مردم و رزمندگان و انجام عملیات با نام و رمز یا حسین(ع) و پیشانی‌بندها و نوشته‌های روی آن نشانگر تأثیر این حماسه عظیم در وجود مردم و رزمندگان است.

وی تأکید کرد: هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی‌ها، از خودگذشتگی‌ها، رشادت‌ها، شهادت، اخلاص، رهبری مدبرانه، فرمانبرداری و روحیه جهادی و بسیجی داشتن است، لذا طلاب باید خاطرات و فداکاری رزمندگان و شهدا را در جامعه بازخوانی کنند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی از هجمه دشمنان حفظ شده و دستورات اسلام و اوامر رهبری محور زندگی قرار گیرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha