پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 30, 2024
تصاویر/ آیین آغاز سال تحصیلی دانشکده دین و رسانه

حوزه/ قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور اقتصادی گفت: در عرصه رسانه ابتدا باید هویت خود را بشناسیم سپس به جامعه هویت ببخشیم و در مواردی نیز هویت سازی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین رضی در آئین افتتاحیه سال تحصیلی ۱۴۰۲_۱۴۰۳ دانشکده دین و رسانه که در سالن همایش‌های این دانشکده برگزار شد، با اشاره به سابقه ۴۰ ساله تدریس خود، اظهار کرد: حفظ ارتباط با دانش آموز و دانشجو احساس پیری را از انسان می‌گیرد و انرژی جوانی را منعکس و منتقل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شعار اصلی صدا و سیما در این دوره شعار تحول است و در این جهت مباحث بسیاری وجود دارد، مطرح کرد: طبق آیات قرآن کریم انسان ساکن به تحول اعتقاد ندارد و موجب تحول نیست درنتیجه تحول در حرکت مداوم به وجود خواهد آمد.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور اقتصادی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند کار در حوزه شهدا کافی و وافی نیست و خطاب ایشان به ما باز می‌گردد چراکه ما باید فعالیت را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه امروز پس از گذشت چندین دهه از نظام به نتایجی رسیده‌ایم که ثمره فعالیت‌های خودمان است، خاطرنشان کرد: باید به دنبال تقویت و ماندگار کردن این ثمره باشیم.

رضی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این مسیر فرمایشات کارگشایی دارند، تصریح کرد: ایشان در دیدار اخیر خود فرمودند که ما امروز نزدیک قله هستیم و ناامیدی و خستگی ممنوع است.

وی با بیان اینکه نیمه خالی و مشکلات همواره وجود دارد و این موضوع در کلام معصومین(ع) نیز وجود دارد، یادآور شد: اگر انسان حس کند که مسیر را به درستی آمده و به قله نزدیک است دیگر نامید نخواهد بود.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور اقتصادی با اشاره به اینکه در دوره جدید بحث تحول به عنوان شعار جدی دنبال می‌شود، بیان کرد: هویت محوری و عدالت گستری دو بحث محوری در سند تحول صداوسیما است که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز رسیده است.

وی با بیان اینکه در این دو محور باید به دنبال عدالت رسانه‌ای نیز باشیم، ابراز کرد: در بحث خبر تغییرات محسوسی در رویکردها قابل مشاهده است.

رضی با اشاره به اینکه در حوزه رسانه آن‌چه در کل نظام تعریف می‌شود باید مجال ظهور و بروز در رسانه داشته باشد، اظهار داشت: در حوزه عدالت رسانه‌ای می‌توان این مباحث را به تفسیر مطرح کرد.

وی با بیان اینکه در این عرصه اگرچه زمینه‌های بسیاری وجود دارد ولی کم‌تر کار کرده‌ایم، مطرح کرد: در محور دوم که هویت سازی است گاهی ما هویت‌های خود را فراموش کرده‌ایم.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور اقتصادی ادامه داد: در عرصه رسانه ابتدا باید هویت خود را بشناسیم سپس به جامعه هویت ببخشیم و در مواردی نیز هویت سازی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دین و رسانه نسبت به دانشکده‌های دیگر متفاوت است و در این عرصه باید اقدامات جدی‌ای را انجام دهد، عنوان کرد: در مباحث رسانه‌ای و دینی باید توجه کنیم که نگاه به رسانه از منطر دین چیست.

رضی با بیان اینکه اگر نخواهیم به رسانه تنها نگاه ابزاری داشته باشیم باید در عرصه‌های مختلف تفسیر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: غیر از پیام و ابزار عناصر دیگر نیز تأثیرگذار هستند و به طور مثال اگر فرستنده پیام دیدگاه و دغدغه دین نداشته باشد قطعا پیام اثرگذاری نخواهد داشت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسدالله IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    این آقا هنوز نفهمیده که هویت بخشی با هویت سازی یکی است.