یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نواب دانشگاه ادیان

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: کشورهای عربی فکر نکنند که با عادی سازی روابط‌شان با اسرائیل، می‌توانند مشکل‌شان را با اسرائیل حل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست بررسی ابعاد عملیات طوفان الاقصی با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در نشست بررسی ابعاد عملیات طوفان الاقصی بیان کرد: از سال ۱۹۴۸ که نیروهای غاصب اسرائیلی با پشتوانه انگلیس در مقابل جهان اسلام قرار گرفتند تا به امروز ۷۵ سال می‌گذرد. اگر دنیای غرب، آمریکا و متحدانش فکر می‌کنند که مردم فلسطین از سرزمین مادری خودشان می‌گذرند و با تغییر نسل‌ها و از دنیا رفتن نسل‌ اولی‌ها و نسل دومی‌ها در فلسطین، همه اطلاعات جنایاتشان پاک می‌شود سخت در اشتباه هستند.

وی ادامه داد: امروز کسانی که از سرزمین‌ مادری‌شان مردانه و شجاعانه دفاع می‌کنند در حقیقت طبق بند ۷ منشور سازمان ملل از حق حاکمیت بر سرزمینشان که در منشور سازمان ملل به رسمیت شناخته شده دفاع می‌کنند. اگر دنیا فکر ‌می‌کند که اینها از حق‌شان می‌گذرند و آن را فراموش‌ خواهند کرد، نه! هرگز چنین نمی‌شود. نسل بعد جدی‌تر از نسل کنونی خواهد بود و به ‌هرحال حق خودشان را خواهند گرفت و حق مسلم خودشان را استیفاء خواهند کرد. دنیای غرب باید این جدال بی‌فایده را کنار بگذارد و با مردم فلسطین کنار بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب ادامه داد: کشورهای عربی فکر نکنند که با عادی سازی روابط‌شان با اسرائیل آنچه که به اصطلاح تطبیع می‌گویند بتوانند مشکل‌شان را با اسرائیل حل کنند. با چه استدلالی و با چه دلیل و بهانه‌ای به مردم فلسطین بگوییم که شما سرزمین‌تان تحت اشغال باشد و ساکت و آرام بنشینید و هیچ حرفی نزنید و هرچه برای شما دیکته شد آن را بپذیرید؟ این منطق در دنیا پذیرفته شده نیست و در منشور سازمان ملل هم مورد پذیرش واقع نشده است. حق دفاع از سرزمین در همه جا به رسمیت شناخته شده و مشروعیت دارد.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید که هر فلسطینی در هر جای جهان چه در عراق، اردن، کویت یا تونس باشد و یا جای دیگر در صورتی‌که تابعیت فلسطین را داشته باشد می‌تواند در یک انتخابات آزاد شرکت کند و هر سرنوشتی که برایش مشخص شد را بپذیرد. بین مسلمانان، مسیحیان و یهودیان ساکن فلسطین هر چیزی که نتیجه رای اکثریت بود ملاک و مدار حکومت باید باشد و حکومت جدیدی تشکیل شود و همه با هم با سلامت بتوانند در این دارالسلام یعنی اورشلیم و مرکز صلح و عدالت و مرکز صلح و صفا در یک کشور زندگی کنند. باید هر کسی بتواند رأی خودش را داشته باشد و سرزمین فلسطین از اشغال در بیاید و این درگیری‌ها نیز ادامه پیدا نکند. خیال باطل است که اسرائیل فکر کند که این درگیری‌ها تمام می‌شود و آنها به پیروزی خواهند رسید، نه! در این سال‌هایی که ما دیدیم هر روزه قدرت فلسطینی‌ها بیشتر و ضعف اسرائیلی‌ها آشکارتر شده است. بنابراین این یک دعوای نابرابر و جنگ نابرابر است که رهبران جهان باید با این مسئله کنار بیایند و دست از حمایت بی‌جا از اسرائیل بردارند. زیرا نه گنبد آهنین به درد اسرائیل می‌خورد و نه مردان پوشالی‌اش که مردان آهنین نام گرفته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در پایان بیان کرد: مردم فلسطین از حق‌شان دفاع خواهند کرد. همانطور که می‌بینید این مردم از سنگ به پهباد و موشک رسیده‌اند و باید فهمید که به تسلیحات دیگر نیز می‌رسند. صهیونیست‌ها باید بدانید که دانشمندان و مردمان فهیم غزه دست به همه سلاح‌ها خواهند برد و شما را از سرزمینی که اشغال کرده‌اید بیرون خواهند کرد. بهتر این است که یک راه حل عقلایی و مردمی و با یک راه حل دموکراتیک تسلیم رای اکثریت مردم فلسطین شوید. ان‌شاءالله فلسطین قهرمان آزاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha