پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
تصاویر/ تجمع بانوان حوزوی سراسر کشور در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار زنان و کودکان و حمایت از مردم مظلوم فلسطین

حوزه/ تجمع ضد صهیونیستی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین همزمان با سراسر کشور در حوزه علمیه خواهران معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، پیش از ظهر امروز، ۲۳ مهر ماه تجمع گسترده طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران قم، همزمان با برگزاری تجمع سراسری خواهران حوزوی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مدرسه علمیه خواهران معصومیه قم برگزار شد.

این تجمع از ساعت ۱۰ صبح همزمان با سراسر کشور در راستای همبستگی با فلسطینیان غزه و در پی فراخوان سراسری بانوان طلاب برگزار شد و جمع کثیری از بانوان طلبه گرد هم آمدند.

آن‌ها با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین حمایت خود را از مقاومت ساکنان غزه در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها ابراز کردند و شعارهای ضد صهیونیستی سر دادند.

آن‌ها با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین خواستار برخورد جامعه جهانی با تجاوزات رژیم صهیونیستی شدند و با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی، حمله جوانان فلسطینی به مواضع اسرائیل را تأیید و از عملیات "طوفان الاقصی" حمایت کردند.

بانوان طلبه با محکومیت جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی و شکرانه پیروزی مبارزان فلسطین، بار دیگر ضمن اعلام حمایت از آرمان بزرگ آزادی مسجدالاقصی و قدس شریف، ندای مرگ اسرائیل و مرگ بر آمریکا را فریاد ‌زدند.

تجمع‌کنندگان با سردادن شعار«نه سازش، نه تسلیم، نبرد با اسرائیل»، «مرگ بر اسرائیل مردم فریب»، «برای یاری قدس به پا خیز مسلمان»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» خواستار اتحاد و انسجام بیش از پیش جهان اسلام در مقابله با جنایات آمریکای خون‌خوار و اسرائیل غاصب شدند.

اضمحلال رژیم غاصب آغاز شده است

در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی فاضل عنوان کرد: بی شک اگر به فرامین رهبران الهی توجه می‌شد امروز اسرائیل نبود. غفلت و چشم پوشی ملت‌های‌ مسلمان و دولت‌های عربی سبب شد که دولت غاصبی که تعداد نفراتش اندک بود و مرزهای محدودی داشت امروز خواب از نیل تا فرات را در سر بپروراند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ادامه داد: اگر همان روز به دستورات دینی و آموزه‌های قرآنی توجه می‌شد امروز غده چرکین و سرطانی به نام اسرائیل نداشتیم که هزاران زن و کودک را در یک هفته از بین ببرد.

وی افزود: قرآن در سوره حشر می فرماید:«لَا یُقَاتِلُونَکُمْ جَمِیعًا إِلَّا فِی قُرًی مُحَصَّنَةٍ أَوْ مِنْ وَرَاءِ جُدُرٍ ۚ بَأْسُهُمْ بَیْنَهُمْ شَدِیدٌ ۚ تَحْسَبُهُمْ جَمِیعًا وَقُلُوبُهُمْ شَتَّیٰ ۚ ذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا یَعْقِلُونَ؛ (یهودان از ترس) بر جنگ با شما جمع نمی‌شوند مگر در قریه‌های محکم حصار یا از پس دیوار (دشمنی مکر و حیله و جاسوسی)، کارزار بین خودشان سخت است، شما آنها را جمع و متّفق می‌پندارید در صورتی که دلهاشان سخت متفرق است، زیرا آن قوم دارای فهم و عقل نیستند.»

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه این آیه ترسیمی از وضعیت ما در مقابل دولت غاصب است، اظهار کرد: این آیه می‌فرماید زمانی که می‌خواهند با شما درگیر شوند از پشت دیوارها و گنبد آهنین می‌جنگند.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل اضافه کرد: روزی اسرائیل با بزرگترین ارتش عربی در افتاد و شش روز هم این ارتش بزرگ نتوانست بایستد اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی، جمعیت جوان شیعه لبنانی و مستضعفین غزه و کرانه باختری چیز دیگری رقم خورده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: رژیم غاصب ادعا می کرد به قدر سیستم پدافند قوی دارد که امکان نفوذ یک پرنده هم به آسمان این کشور غاصب وجود ندارد اما امروز تعداد زیادی از توپ ها به سمت این رژیم سرازیر است و این آغاز مضمحل شدن این دولت از تصمیمات نابخردانه و عجولانه است.

وی بیان کرد: اگر روز افتخار دولت‌های مرتجع منطقه، نزدیکی و بستن پیمان با اسرائیل بود امروز به جایی رسیدیم که همین کشورها دامن مبرا می‌کنند و این جز با ایستادگی، تلاش و کوشش اتفاق نیفتاده است.

حجت الاسلام و المسلمین فاضل با بیان اینکه این اجتماع برای محکوم کردن ظلم است، اظهار کرد: اگر به قرآن و عترت برگردیم که همه فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه محقق کردن آیات در صحنه اجتماع است، قطعا برد با ما خواهد بود.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید اگر در مرز، خلخال از پای زن یهودی به یغما ببرند و مسلمانی بشوند و دق کند جا دارد. بنابراین برای رهبران الهی و ائمه (ع) آزادی انسان‌ها از قید و بند همه مستکبرین و رها شدن مستضعفین از دست آن‌ها مهم است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور افزود: امروز که در فلسطین زن و کودک کشته می‌شود فریاد ما به آسمان بلند نشود باید خود را سرزنش کنیم. پیامبر (ص) می فرماید:« مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ؛ آن‌که صبح کند و دغدغه مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.»

حجت الاسلام و المسلمین فاضل عنوان کرد: اگر امروز جوانان ما در لبنان و غزه و سرزمین‌های اشغالی هستند باید از لاک دفاعی در بیاییم و حمله کنیم و بر سر باطل بکوبیم و باور داشته باشیم باطل رفتنی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با تاکید بر اینکه باید با قدمی و قلمی حمایت کنیم، بیان کرد: دولت های مستکبر باید بدانند که حوزویان ما بیدار هستند و در دفاع از مظلمومین، تفاوتی بین مذاهب نمی‌گذارند.

وی یادآور شد: خداوند در سوره مبارکه الأنفال می فرماید: «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّکُم؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید.»

حجت الاسلام و المسلمین فاضل بیان کرد: خداوند همانطور که به ما وعده پیروزی می‌دهد از ما وعده مستعد شدن و آماده شدن هم می‌خواهد و خواسته هر کسی هر طوری که می‌تواند خود را آماده کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور یادآور شد: امیدواریم روزی زمین از وجود مستکبران خالی شود و امام منتظر برای گسترش عدالت از پشت پرده غیبت بیرون بیاید و همه طلاب زمینه را برای این امر محقق کنند.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha