چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین الهی‌نژاد

حوزه/رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری ۲۰ همایش در قالب سلسله همایش‌های نظریه انتظار خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد در نشست خبری همایش ملی جریان‌های انحرافی و مدعیان دروغین مهدویت در دوران معاصر و راهبردهای مواجهه با آن‌ها، ضمن گرامیداشت شهدای غزه، اظهار کرد: امیدواریم پیروزی حماس و مقاومت اسلامی با نابودی کامل رژیم اسرائیل همراه شود.

وی با اشاره به اینکه این همایش توسط پژوهشکده مهدویت و آینده‌پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار خواهد شد، مطرح کرد: این پژوهشکده در راستای آینده‌پژوهی و مهدویت فعالیت‌های علمی، راهبردی و مسئله محور را در دستورکار خود قرار داده است.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه تاکنون حدود ۷۰۰ مقاله علمی با موضوع مهدویت در این پژوهشگاه تهیه شده است، عنوان کرد: همچنین در راستای موضوعات مهدویت بیش از ۱۰۰ کرسی و نشست علمی برگزار شده است.

وی از برگزاری ۴ کرسی تخصصی و نظریه‌پردازی یاد کرد و گفت: در راستای مباحث علمی همایش‌های مختلفی در قالب همایش‌های بین المللی و ملی برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ همایش برگزار شده که در قالب سلسله همایش‌های نظریه انتظار قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: حوزه مهدویت و اصل مهدویت مورد توجه افراد و جریان‌های مختلفی است که زمینه انحرافات و چالش‌هایی را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه برای کاهش انحرافات باید در حوزه مهدویت شاهد تقویت نگاه علمی و پژوهشی باشیم، تصریح کرد: مهدویت باید از فضای عاطفی، احساسی و شور خارج شود و به حوزه شعور، عقلانیت، علمیت و تحقیق و پژوهش وارد شود.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه این سلسله همایش‌ها نیز با همین رویکرد برگزار می‌شوند، یادآور شد: هدف بعدی نیز ورود علمی متخصصان و فرهیختگان به حوزه مهدویت است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم از ظرفیت نخبگان دانشگاه نیز استفاده کنیم، ابراز کرد: در برگزاری این همایش‌ها همچنین به دنبال عمق بخشی به مباحث مهدویت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین الهی‌نژاد با اشاره به اینکه هدف بعدی فرهنگ‌سازی مهدویت در جامعه است، بیان کرد: این همایش‌ها به نوعی زمینه‌سازی نظریه‌پردازی در عرصه مهدویت را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی شاهد جهش کمّی و کیفی در عرصه مهدویت بودیم، اظهار داشت: مهدویت به نوعی عقبه تئوریک انقلاب اسلامی است چراکه مردم امام خمینی(ره) را به عنوان نایب امام زمان(عج) قبول داشتند.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه امروز گرایش مهدویت در سطح ۴ حوزه و دکتری دانشگاه تدریس می‌شود، مطرح کرد: این‌گونه همایش‌ها برای رسیدن به این اهداف طراحی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha