پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1118649
۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶
.

حوزه/ کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم، گفت: نماز رکن سایر عبادات است و نسبت به سایر عبادات نقش روح نسبت به بدن را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، طرح محراب در قالب کارگاه شیوه‌های دعوت به نماز جهت توانمندسازی مبلغات طرح امین با حضور حجت الاسلام باقی اعزامی از مرکز تخصصی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم صبح امروز در مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام باقی ضمن بیان مؤلفه‌های اهمیت موضوع نماز، اظهار داشت: اگر از اهمیت نماز غفلت شود و نماز مورد بی‌اعتنایی قرار گیرد، مسیر شکل‌گیری هندسه دینی به درستی مسیر خود را طی نخواهد کرد.

وی با اشاره به حدیث «الصلاة عمود الدین»، بیان کرد: نماز رکن سایر عبادات است و نسبت به سایر عبادات نقش روح نسبت به بدن را دارد.

کارشناس مرکز تخصصی نماز حوزه علمیه قم، با بیان اینکه شیوه‌های دعوت به نماز چهار مرحله می‌باشد، اظهار کرد: مبانی روحی که همان شکستن قفس نفس و زدودن غبار غفلت می‌باشد، از اولین اعمال در این زمینه است، بعد از آن افکار است و سپس مربوط به احساس است و آخرین مرحله هم رفتار است.

وی تصریح کرد: داشتن انگیزه الهی و عمل به آن، در تبلیغ نماز و دین نقش به‌سزایی دارد، چرا که تغییر رفتارها به خاطر نوع نگرش و انگیزه‌هایی است که افراد نسبت به انجام فعالیت‌های خود دارند و برخورداری مبلغ دین از انگیزه سالم و الهی، امری لازم و ضروری در فعالیت‌های تربیتی است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha