یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
نشست خیاط در مدرسه حضرت زینب

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با تاکید بر اهمیت مسئله تبلیغ، از بازنگری در برنامه علمی خواهران گفت که در دست بررسی نهایی می باشد و نگاه آن نیز مبتنی بر اهتمام به مسائل خواهران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه علمیه خراسان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان امروز با طلاب و اساتید مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام‌الله علیها) مشهد در محل این مدرسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام المسلمین خیاط در این دیدار با اشاره به ویژگی های حضرت زینب(س)، همراهی با ولایت را یکی از خصوصیت های مهم در زندگی آن بانوی بزرگوار برشمرد که ناشی از حسن مسئولیت ایشان بود و تصریح کرد: درخشیدن آن حضرت در جریان عاشورا و مسئولیتی که با ایفای نقش برجسته خود در آن واقعه انجام دادند، تجلی کاملی از یک بانوی تربیت یافته در مکتب ولایت بود.

تجلی شخصیت حضرت زینب(س) در گفتارشان نمودار بود

مدیر حوزه علمیه خراسان به یکی از مهمترین درس های زندگانی حضرت زینب(س) اشاره کرد که با حداقل امکانات در زندگی درخشید و بیان کرد : آن حضرت با همه مصیبت ها و رنج ها و در عین حال حمایت از امام زمان خود یعنی حضرت سجاد(ع)، گام های بزرگی را برداشتند و همه این اقدامات، حرکت ابا عبدالله(ع) را به یک پیروزی برجسته تر از اول در موضع گیری های کوفه و شام تبدیل کرد.

وی با اشاره به سخنرانی درخشان حضرت زینب(س) در کوفه، ابراز کرد: شخصیت حضرت زینب(س) در رسایی گفتار ایشان متجلی است و تعابیر معصومین(ع) در این باره نیز اهمیت بسزا دارد.

تاکید بر ضرورت تأسی به سیره حضرت زینب(س)

حجت الاسلام المسلمین خیاط از طلاب خواست تا با مطالعه زندگانی این بانوی بزرگوار و تأسی به رفتار، گفتار و کردارشان، مسیر زندگی را به خوبی طی کنند و همچنین در معرفی و تبیین این شخصیت والا و الگویی به ویژه به جامعه بانوان اهتمام بیش تری بورزند.

مدیر حوزه علمیه خراسان اخلاص حجت السلام والمسلمین مرحوم عزیزی، موسس مدرسه علمیه حضرت زینب(س) را به عنوان یک ویژگی الگویی برشمرد و بر اثرگذاری آن در زندگی تاکید کرد.

واقعه عاشورا، نماد اخلاص برای خداوند متعال است

وی از سِر ماندگاری واقعه عاشورا گفت که همه جریانات آن خالصانه برای خدا بود و در ادامه آن نیز اخلاص سید مقاومت و سردار شهید سلیمانی را در امتداد همان مسیر مخلصانه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با تاکید بر اهمیت مسئله تبلیغ، از بازنگری در برنامه علمی خواهران گفت که در دست بررسی نهایی می باشد و نگاه آن نیز مبتنی بر اهتمام به مسائل خواهران است.

لزوم اهتمام به شناسایی طلاب مستعد و توانمند مبلغ حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهمیت شناسایی مستعدان برتر تبلیغی، تولیدات علمی را در صورتی نتیجه بخش دانست که تبیین نیز در همان راستا رشد و توسعه پیدا کند و خاطر نشان کرد: اهتمام به شناسایی طلاب مستعد و توانمند مبلغ حوزه علمیه خراسان ضرورت دارد.

وی از اهمیت هوش مصنوعی و کسب و برخورداری از آموزش های لازم در این زمینه گفت و استفاده از توانمندی آن را در بخش های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی مهم دانست که در همین جهت نیز برنامه هایی از سوی مدیریت رسانه و ارتباطات این حوزه برگزار شده و ادامه خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با اشاره به برنامه ریزی های لازم و دقیق مدیریتی و همچنین تفکیک امور و اختصاص کارها به مرکز مدیریت و مرکز خدمات، ابراز کرد: بخشی از آن دسته کارهایی که برعهده سایر مراکز است نیز توسط مرکز مدیریت حوزه به طور جد پیگیری می شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان از مدارس علمیه خواست تا در امر تبلیغ نسبت به مجاورت اجتماعی و همچنین تبیین مسائل در منطقه خودشان توجه ویژه ای داشته باشند و با همه توان و تلاش بتوانند از ظرفیت هایی مانند مساجد و مراکز مختلف موجود بهره لازم ببرند.

بازدید از فضا و نمایشگاه دستاوردهای طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س)

در این دیدار، پارسایی راد، مدیر مدرسه و دو تن از طلاب و اساتید مطالبی بیان کردند و حجت الاسلام والمسلمین خیاط نیز پاسخ و اشاراتی داشت.

همچنین در پایان این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان از فضای مدرسه علمیه حضرت زینب(س) و نمایشگاه دستاوردهای طلاب این مدرسه بازدید کرد.

بازنگری برنامه علمی خواهران حوزه علمیه خراسان

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha