پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تبریز

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین خاتمی تشکیل بسیج را یکی از ابداعات متفکرانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: یکی از نقاط برجسته انقلاب اسلامی، پس زدن دو ابرقدرت بلوک شرق و غرب با شعار «نه شرقی، نه غربی» بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان امروز در دیدار فرماندهان سپاه استان زنجان که به‌مناسبت هفته بسیج انجام شد، تشکیل بسیج را یکی از ابداعات متفکرانه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: یکی از نقاط برجسته انقلاب اسلامی، پس زدن دو ابرقدرت بلوک شرق و غرب با شعار «نه شرقی، نه غربی» بود.

وی با بیان اینکه شعار «نه شرقی، نه غربی» در طول چهار دهه گذشته در حد یک شعار نبوده و همواره جزو اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است، افزود: وقتی نیم‌نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی می‌اندازیم، تفکر آینده‌نگری امام راحل آشکار می‌شود و آنجایی که با صادر کردن فرمان تشکیل بسیج، دستور تشکیل این نهاد ۲۰ میلیونی را دادند، جمعیت ایران فقط ۳۵ میلیون نفر بود.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با یادآوری اینکه بسیج جزو معدود نهادهایی بوده که هر کجا احساس دغدغه و مشکل کرده، در خط مقدم به ارائه خدمت پرداخته است، تصریح کرد: اگر همه اقداماتی را که بسیج تا به‌امروز در ایران اسلامی انجام داده در کنار یکدیگر قرار دهیم، خواهیم دید که شکل‌گیری بسیج بیش از همه به یک معجزه شباهت داشته است.

وی با تأکید بر اینکه کارنامه و عملکرد بسیج در طول چهار دهه گذشته درخشان بوده و توانسته است تأثیرگذاری چشم‌گیری را در بخش‌های مختلف از خود نشان دهد، خاطرنشان کرد: بدون شک درخشان‌ترین کارنامه بسیج مربوط به دوران دفاع‌مقدس است که باعث شد رزمندگان اسلام با برخورداری از روحیه بسیجی، درس مقاومت و ایستادگی را مشق کنند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان نیز در این دیدار از آمریکا و صهیونیسم به‌عنوان نمادهای شیطانی یاد کرد و گفت: وقتی به دشمنی دیرینه و تاریخی نمادهای شیطانی علیه ملت ایران نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که این شیاطین هیچ‌گاه از دشمنی و توطئه‌چینی علیه ملت ایران دریغ نکردند.

حجت‌الاسلام بیگدلی، با تأکید بر اینکه علی‌رغم وجود همه این دشمنی‌ها، ایران اسلامی با برخورداری از روحیه بسیجی توانسته مسیر موفقیت را در طول چهار دهه گذشته طی کند، اظهار کرد: بسیج هیچ‌گاه در برابر مشکلات لغزش نداشته و امروز یکی از رموز موفقیت این نهاد مردمی در برابر همه دشمنی‌ها، همین نلغزیدن آن است که باید الگویی برای همه باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha