دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ |۱ محرم ۱۴۴۶ | Jul 8, 2024
سیاست گذاری مدیریت فرهنگ

حوزه/ کارگروه های مطالعات فرهنگی حوزه تخصصی زن و خانواده، کارگروه آسیب شناسی، کارگروه تهدید شناسی فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای و کارگروه طرح ریزی و برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای در اداره مطالعات معاونت تبلیغ و امور فرهنگی تشکیل می‌شود.

معصومه شریفی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اینکه فرآیند سیاست گذاری مدیریت فرهنگ، تبلیغ، رسانه و فضای مجازی در جامعة الزهرا علیهاالسلام با تشکیل چهار کارگروه تخصصی پیگیری می شود، اظهار کرد: بر این اساس، کارگروه های مطالعات فرهنگی حوزه تخصصی زن و خانواده، کارگروه آسیب شناسی، کارگروه تهدید شناسی فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای و کارگروه طرح ریزی و برنامه ریزی فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای در اداره مطالعات معاونت تشکیل می شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: مسائل کلان فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای؛ و استراتژی های تهدید، در کارگروه تهدیدات بررسی خواهد شد.. در کارگروه آسیب شناسی به مسائل خرد فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای کشور ناظر به تغییر سبک زندگی مثل پارتی‌های شبانه، مال گردی، سلبریتی‌ها و ... پرداخته می‌شود. این کارگروه در اصل پاتولوژی ذهن و قلب انسان در تغییر فرهنگ سبک زندگی ایرانی _اسلامی را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه به کارگروه برنامه ریزی و طرح ریزی اشاره و عنوان کرد: این کارگروه، پایش ترند گذاری ها و روندنگاری جریان های کلان در تغییر رویه‌ها را در سطح جهانی، منطقه‌ای، ملی مورد مطالعه قرار خواهد داد.

شریفی با اشاره به مدیریت‌های کلان فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای عنوان کرد: این مدیریت از لایه استعداد، دانش، بینش، گرایش، رفتار، مهارت و در نهایت به لایه سبک زندگی می‌رسد که در هر مرحله با نگاه به تهدیدات و آسیب‌ها می‌توان سیاست گذاری‌های دقیقی را طراحی کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا علیهاالسلام در ادامه به اهمیت مطالعات پایه فرهنگی و تفقه در دین اشاره کرد و گفت: پرداختن به مباحث حکمی و فلسفی موضوع فرهنگ، تبلیغ، رسانه و فضای مجازی در سیاست گذاری ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است که این کارگروه به عنوان پیوست نگاری های سیاستی نقش آفرینی خواهد کرد.

شریفی در پایان اظهار کرد: طبق ابلاغ صورت گرفته، اداره مطالعات معاونت به زودی بیانیه فعالیت و راه های استفاده از ظرفیت های موجود مجموعه را اطلاع رسانی خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha