شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ا

با نزدیک شدن به ایام ۲۷ جمادی الثانی سالروز شهادت اولین سفیر و شهید اهل بیت علیهم السلام در ایران اسلامی حضرت علی بن باقر علیه السلام نایب دو امام معصوم (ع) ستاد برگزاری مراسم ۲۷ جمادی الثانی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمود شریفی دبیر ستاد ۲۷ جمادی الثانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پاسداشت مقام والای حضرت علی بن محمدباقر علیه السلام چندسالی است که به همت اداره اوقاف و امور خیریه کاشان و برخی تشکل های مذهبی شهرستان با همکاری حرم مطهر، ستاد ۲۷ جمادی الثانی متشکل از برخی ادارات و نهادها و تشکل های مردمی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه بحمدالله طی چند سال اخیر اقامه عزای حضرت علی بن محمدباقر علیه السلام در ایام ۲۷ جمادی الثانی در مساجد، هیئات مذهبی، بقاع متبرکه نسبت به قبل افزایش قابل توجهی داشت که همه نشان از عشق و ارادت قلبی مردم ولایی منطقه فرهنگی کاشان و شهرهای اطراف به حضرت دارد. خاطرنشان کرد: امسال نیز مطابق سالهای قبل جلسات مقدماتی در برخی ادارات و نهادها بطور مشترک بین تشکل ها و ادارات در حال برگزاری است که با هم اندیشی و تصمیمات لازم در این جلسات ویژه برنامه های زیادی در سطح شهرستان اجرا خواهد شد.

دبیر ستاد ۲۷ جمادی الثانی کاشان با بیان اینکه فعالیتهای تبلیغی ترویجی، اقامه عزا، اجرای برنامه های فرهنگی و شناختی همه برای معرفی حضرت خواهد بود. تصریح کرد: طی سالهای گذشته بصورت خودجوش و مردمی بیش از ۱۵۰ برنامه توسط هیئات مذهبی و مساجد و بقاع متبرکه و ادارات و نهادها برای ایام ۲۷ جمادی اجرا شد.

شریفی یاد آورشد: ویژه برنامه های سوگواری در حرم مطهر حضرت علی بن محمدباقر علیه السلام، کاروان پیاده روی مردمی به سمت حرم، میزبانی مواکب اربعینی و عزاداری از جمله برنامه هایی است که بصورت مردمی انجام می گردد.

وی با بیان اینکه حرم مطهر حضرت علی بن محمدباقر علیه السلام نیز با راه اندازی کاروان های روایتگری خدام به همراه پرچم متبرک حرم در مدارس و مساجد و هیئات مذهبی معنویت خاصی به برنامه ها خواهند داد. خاطرنشان کرد: چاوش عزای خادمین حرم در بازار کاشان سه روز قبل از ۲۷ جمادی نیز از جمله برنامه های سال جاری مطابق سالهای قبل خواهد بود.

دبیر ستاد ۲۷ جمادی الثانی کاشان تصریح کرد: کنگره بین المللی حضرت علی بن محمدباقر علیه السلام نیز در راستای معرفی حضرت به جهان اسلام در سال جاری به همت سازمان اوقاف و امور خیریه، مجموعه عوامل اجرایی حرم مطهر و ادارات و نهادهای مختلف دانشگاهی و اداری آغا ز به کار نموده که در قالب کمیته های متعدد فعالیتهایی را برنامه ریزی و در حال انجام می باشند.

شایان ذکراست امسال ۲۷ جمادی مصادف با روز چهارشنبه ۲۰ دی ماه خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha