یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه/ فرمانده سپاه عاشورا گفت: مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار شهید گلگون کفن دارند، ۱۰ هزار شهید در استان اسوه‌های مقاومت هستند که فرهنگ شهادت را گسترش داده‌اند. 

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سردار اصغر عباسقلی‌زاده فرمانده سپاه عاشورا امروز در اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی گفت: مردم غیرتمند تبریز و آذربایجان‌شرقی ۱۰ هزار شهید گلگون کفن دارند، ۱۰ هزار شهید در استان اسوه‌های مقاومت هستند که فرهنگ شهادت را گسترش داده‌اند.

وی با بیان اینکه همان‎طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، آذربایجان‌ پرچمدار مقاومت در طول تاریخ بوده است، گفت: این کنگره طبق دستورات رهبر معظم انقلاب بوده است که فرمودند فرهنگ شهادت و مقاومت را در جامعه بگسترانید و نسل جوان را با شهدا و فرهنگ مقاومت آشنا کنید.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: نهضت کنگره از سال پیش آغاز شده و از دور دسترس‌ترین روستاها تا مرکز شهر با اجلاسیه‌هایی برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد ارتقای فرهنگ شهادت و آشنایی نسل جوان با این دلاورمردان است، گفت: در این خصوص ده‌ها سرود، مستند، وصیت‌نامه‌ها، موشن گرافی و غیره تولید شد.

عباسقلی‌زاده گفت: ما در این خصوص مستندات خام زیادی داریم که به صورت ویژه روی آنها کار شده و در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: برگزاری جشنواره، رویدادهای مختلف در بین اقشار مختلف جزو زیرمجموعه‌های این اجلاسیه بزرگ بود.

فرمانده سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: سعی شده است تا فضای استان و شهر تبریز را با شهدا عجین کنیم که بسیار ملموس نیز بوده است.

وی یادآور شد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تأکید دارند، این کنگره به صورت پنج سال یکبار با این رویه منسجم و منظم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha