یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ |۲۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 2, 2024
واحدی زاده

حوزه/حجت‌الاسلام واحدی زاده گفت: بالاترین نعمت خداوند، ایجاد تحقق آموزه‌هایی است که خداوند متعال برای نجات انسان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت‌الاسلام واحدی‌زاده، در مراسم اختتامیه طرح تاریخ تمدن ساز سطح ۳ و آیین افتتاحیه اندیشه تمدن ساز سطح ۴ که امروزچهارشنبه ۲۹آذرماه ۱۴۰۲ با حضور معاونین فرهنگی و دانشجویی، آموزش در سالن کنفرانس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد، با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) گفت: بالاترین نعمت خداوند، ایجاد تحقق آموزه‌هایی است که خداوند متعال برای نجات انسان در نظر گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ائمه معصومین علیهم السلام به غیر از چهار سال و نه ماه حکومت امام علی (ع) و شش ماه حکومت امام حسن (ع)، شرایطی برای این بزرگواران پیش نیامد تا به تحقق این امر مهم دست یابند.

حجت‌الاسلام واحدی‌زاده ادامه داد: امیدوارم بتوانیم برای تداوم این نهضت مقدس جمهوری اسلامی گام‌های موثری برداریم تا آن را به سرمنزل و مقصود اصلی یعنی تشکیل حکومت جهانی اهل بیت (ع) برسد که یقینا با دست توانای مقام معظم رهبری این پرچم به حضرت صاحب الزمان (عج) تحویل داده خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره‌های هم‌اندیشی برای اساتید، افزایش بصیرت و ارتقاء سطح معنوی اساتید در راستای الگوسازی مناسب برای نسل‌های آینده و گسترش تمدن برای حضور وارث اصلی همه انبیاء یعنی حضرت ولی عصر (عج) است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری چهار سطح از دوره‌های اندیشه تمدن‌ساز گفت: سطح یک با موضوع توحید و ایمان، سطح دو با موضوع نبوت و ولایت و سطح سه با عنوان انسان ۲۵۰ ساله برگزار شده است و ان‌شاءالله سطح چهارم این دوره با عنوان نهج‌البلاغه از دیدگاه مقام معظم رهبری از بهمن ماه سال جاری آغاز به کار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام واحدی‌زاده نهج‌البلاغه را بهترین راه‌گشای انسان و بالاترین کلام بشر و دون کلام خالق برای خودسازی و رسیدن به اهداف معنوی و رشد جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در توصیف این کتاب ارزشمند فرموده‌اند، یقینا با درک عمیق مطالب آن شناخت واقعی و دقیقی از اسلام و عمل به آن دست پیدا خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها به عنوان کانون‌های فکری و اندیشه‌ای جامعه نقش مهمی در پیشبرد اهداف نهضت مقدس جمهوری اسلامی دارند، از اساتید دانشگاه‌ها خواست تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، در این راه تلاش کنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha