سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حسین امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز تاثیرگذاری علمای دینی از ده‌ها دولت بیش‌تر است، تصریح کرد: بنا به گفته فرماندهان حماس تاکنون تنها ۱۴ درصد ظرفیت مقاومت آسیب دیده است و کارگاه‌های ساخت پهپاد حماس یک ساعت هم تعطیل نشده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز در سیزدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علمای بلاد که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: در جهان کنونی و دنیای معاصر مفاهیم و ساز وکارهای بین المللی درحال تغییر و تحول است.

وی با بیان این که در دنیای معاصر مفاهیم بین المللی و ساز و کارهای جهانی در حال تغییر و تحول است و در دل این موضوع، فرصت‌های برای انقلاب اسلامی و اندیشه‌ها و رهنمودهای حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بوجود آمده است، گفت: تحول اول در هژمونی است، قدرت اعمال هژمونی آمریکا رو به روز بیشتر از گذشته افول می‌کند.

وزیر امورخارجه با اشاره به اینکه یک گروه مقاومت امروز ارتشی که خود را قدرت سوم نظامی دنیا می‌دانست را فروپاشیده است، خاطرنشان کرد: امروز سلاح‌های آمریکایی بدون ساعتی توقف از تمام پایگاه‌های منطقه به تلاویو می‌رسد. در کنار این سلاح‌ها، برخی تجهیزات نیز به صورت مستقیم از آمریکا به قبرس و از قبرس به تلاویو می‌رسد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی چندین مرتبه هدف خود از حضور در غزه را تغییر داده ولی شکست خورده است، تصریح کرد: حماس در روز نخست عملیات طوفان الاقصی نیروهای ارزشمند امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را به اسارت گرفت. پس از شکستن دیوار، تمام جوانان و مردم فلسطین به میدان آمدند و از کشور خود دفاع کردند.

وزیر امورخارجه با اشاره به اینکه آمریکا به دروغ می‌گوید که دنبال گسترش جنگ نیست، یادآور شد: اگر آن‌ها به دنبال گسترش جنگ نبودند، شبانه روزی تجهیزات و سلاح خود را به اسرائیل نمی‌رساندند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: امروز در کاخ سفید این موضوع مطرح است که چرا حمایت از اسرائیل به حدی انجام شد که شکست اسرائیل، شکست آمریکا تلقی شود.

وی با بیان اینکه این موضوع یکی از تحولات منطقه است، ابراز کرد: تحول دوم در حوزه دیپلماسی است چراکه دیپلماسی‌های مکمل مانند دیپلماسی دینی و فرهنگی تاثیر بیش‌تری از دیپلماسی‌ رسمی دارند.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز تاثیرگذاری علمای دینی از ده‌ها دولت بیش‌تر است، بیان کرد: فضای مجازی و فضای سایبری بستری را ایجاد کرده است تا صدای این علما به گوش افراد بیش‌تری در دنیا برسد.

وی با بیان اینکه ارتباط دفاتر وزارت خارجه در استان‌ها با دفاتر علما و مراجع باید افزایش پیدا کند، اظهار کرد: این موضوع موجب استفاده بهتر از ظرفیت علما خواهد شد.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه امروز قدرت‌های نوظهور سر بلند کرده‌اند، مطرح کرد: منظور از قدرت‌های نوظهور تنها اقتصاد چین نیست بلکه مقاومت امروز به یک قدرت تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد محور مقاومت برای تأمین امنیت در منطقه اقدامات بسیاری انجام داده است، عنوان کرد: امروز دیگر نیازی نیست جمهوری اسلامی اقدامی را انجام دهد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز طول تونل‌های حماس بیش از مساحت غزه است، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های ساخت پهپاد حماس از ابتدای عملیات طوفان الاقصی تاکنون حتی یک ساعت هم تعطیل نشده‌اند.

وی با بیان اینکه یک راهکار ورود تمام عیار حزب الله به جنگ بود، تصریح کرد: راهکار دیگر نیز فعال کردن جبهه‌های مختلف در محور مقاومت بود که این راهکار در دستور کار قرار گرفت.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه کشتار زنان، کودکان و غیرنظامیان باعث رو سیاهی اسرائیل، آمریکا و متحدان آن‌ها شده است، یادآور شد: امروز اروپایی‌ها از جنایات غزه شرمنده شده‌اند و این موضوع موجب اختلاف میان اروپا و آمریکا شده است.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۸۰ روز از جنگ غزه می‌گذرد و رژیم صهیونیستی هیچ دستاوردی نداشته است، ابراز کرد: طبق ادعای فرماندهان حماس تاکنون تنها ۱۴ درصد ظرفیت مقاومت آسیب دیده است.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه امروز حماس هم غزه و هم جنگ را اداره می‌کند، بیان کرد: پس از طوفان الاقصی بیش از ۷۰ درصد مردم غزه اسلحه به دست گرفتند و به میدان نبرد آمدند.

وی با بیان اینکه امروز دغدغه دشمن، حاکمیت غزه پس از جنگ است، اظهار داشت: در سازمان ملل پیشنهاد استفاده از روابط ایران با مقاومت ارائه شد ولی ما اعلام کردیم که باید خود مردم فلسطین تصمیم گیرنده باشند.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه پس از برقراری رابطه با عربستان به دنبال طبیعی شدن رابطه با مصر بودیم، مطرح کرد: در شهریورماه مصری‌ها نیز از این اتفاق استقبال کردند و تماس اخیر رئیس جمهور با رئیس جمهور مصر در همین چارچوب بود.

وی با بیان اینکه امروز طرف‌های بیرونی فشارهای بسیاری به کشورها می‌آورند، عنوان کرد: این موضوع موجب شد امروز کمک‌های مردم دوستانه خود را به شکل دیگری به دست مردم فلسطین برسانیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه یمنی‌ها و حزب الله در این جنگ بسیار شجاعانه عمل کردند، خاطرنشان کرد: امروز یمن در دریای سرخ یک رژیم حقوقی جدیدی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه یمن و حزب الله شجاعانه وارد جنگ شده‌اند، تصریح کرد: امروز رهبران مقاومت به یک آینده پژوهی و درک بالایی رسیده‌اند و این موضوع را در جنگ اخیر نشان داده‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha