یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
شهواری

حوزه / اولین ارتباط تصویری و دادرسی الکترونیک با حضور رئیس کل دادگستری و مدیر کل زندان‌های لرستان و مددجویان این استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، در راستای اجرای سند تحول قضایی و منویات رئیس دستگاه قضایی کشور، با تلاش‌های معاونت فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری لرستان، امروز ارتباط تصویری و دادرسی الکترونیک رئیس شورای قضایی استان همزمان با مدیر کل زندان‌های لرستان و مددجویان این استان به صورت برخط برگزار شد.

حجت الاسلام شهواری رئیس کل دادگستری لرستان در این ارتباط تصویری اظهار داشت: سیاست دستگاه قضائی استان در موضوع کمک به مددجویان، ارفاق قانونی به زندانیان دارای شرایط است و به افرادی شایسته برخورداری، ارفاق‌هایی همچون عفو، آزادی مشروط، تعلیق باقیمانده مجازات حبس، پابند الکترونیک، تسریع در رسیدگی و سایر ارفاق‌های قانونی تعلق خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان لرستان ادامه داد: دستگاه قضائی استان لرستان از موضوع تربیت زندانی غافل نبوده و به این مهم توجه ویژه دارد.

حجت الاسلام شهواری با اشاره به میزان دادرسی الکترونیکی در زندان‌ها، گفت: پس از فراهم شدن کامل بستر دادرسی الکترونیک، جز در مواردی که ضرورت باشد، اعزام زندانی به مراجع قضائی انجام نخواهد شد.

در این دادرسی الکترونیک که در حدود ۲ ساعت طول کشید، حجت الاسلام شهواری، رئیس کل دادگستری لرستان با ۱۵ نفر از زندانیان زندان‌های مرکزی، شهید لاجوردی و بند نسوان گفت‌وگو و دستورات قانونی مورد نیاز در رابطه با این افراد صادر شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha