پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1130860
۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
لب

حوزه / همزمان با صد و هفتاد و دومین سالروز شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر، محل شهادت او گلباران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، محمد شریف زارعی فرماندار کاشان در مراسم گلباران محل شهادت میرزاتقی خان امیرکبیر، اظهار داشت: امیرکبیر یکی از شخصیت‌های بی‌نظیر، بزرگ، انقلابی و تاریخی ایران است که در ۲۰ دی به دستور عوامل استعمار به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه امیرکبیر در بسیاری از اصلاحات مذهبی و اجتماعی از جمله تأسیس دارالفنون نقش اساسی داشته است، گفت: امیدواریم بتوانیم در پاسداشت این شخصیت ارزشمند بزرگ تاریخی، با برگزاری مراسم‌های یادبود، او را به نسل جوان بیش از پیش معرفی کنیم.

فرماندار کاشان تصریح کرد: انتظار داریم در بین مسئولان هم کسانی مانند امیرکبیر باشند تا خدمات ارزشمندی را به مردم ارائه نمایند.

احمد دانائی‌نیا رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان نیز از امیرکبیر به عنوان یکی از شخصیت‌های تاریخی یاد کرد و گفت: اگر عمر این رادمرد وارسته بقای بیشتری می‌داشت، اقدامات ارزشمندش می‌توانست مسیر تاریخ را عوض کند.

وی راه‌اندازی کارخانه‌های چینی و بلورسازی، شکرریزی، پارچه‌بافی و چُدن‌ریزی را از جمله خدمات امیرکبیر در کشور برشمرد و یادآور شد: اعزام ایرانی‌ها به خارج از کشور به منظور کسب علم و انتقال تجارب، اصلاح امور مالی و تعدیل بودجه و توسعه تجارت داخلی و خارجی از دیگر اقدامات شایسته امیرکبیر در زمان صدارتش بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان به تشریح ویژگی‌های شخصیتی امیرکبیر پرداخت و ابراز کرد: تلاش مجدانه برای ساخت ایرانی آباد و مترقی، تکیه بر داشته‌های داخلی، برقراری نظم در امور، به کارگیری افراد لایق و مسئولیت پذیر و نظارت مستمر و دقیق امور، از دیگر ارزش‌های والای امیرکبیر است.

اجرای سرود ای ایران، گلباران محل شهادت امیرکبیر و اجرای نمایشنامه شهادت توسط تعدادی از دانش آموزان، از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام. /

محل شهادت امیرکبیر گلباران شد+عکس

محل شهادت امیرکبیر گلباران شد+عکس

محل شهادت امیرکبیر گلباران شد+عکس

محل شهادت امیرکبیر گلباران شد+عکس

محل شهادت امیرکبیر گلباران شد+عکس

محل شهادت امیرکبیر گلباران شد+عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha