جمعه ۱ تیر ۱۴۰۳ |۱۴ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 21, 2024
سید سلمان حسینی ندوی

حوزه/ نخستین نشست از سلسله نشستهای دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری به همت دبیرخانه کنگره و موسسه سراج منیر توحید(دار الاعلام سابق) با موضوع «تحلیل موضع کشورهای عربی در مسئله فلسطین» برگزار شد.

گزارش خبرگزاری حوزه، سید سلمان حسینی ندوی، محقق و استاد علوم اسلامی از کشور هند در این نشست بعد از بیان مقدمه ای در باب مظالم صهیونیست ها در فلسطین طی سالهای گذشته، به تحلیل موضع کشورهای عربی در مسئله فلسطین پرداخت.

وی با اشاره به ماهیت جنبش حماس گفت: جنبش حماس بخشی از حرکت مقاومت اسلامی است که امام شهید احمد یاسین آن را پایه گذاری کردند.

این اندیشمند هندی بیان کرد: شهید احمدیاسین، این حرکت جهادی و قوی را جهت قیام علیه صهیونیسم پایه گذاری کرد. چنانچه حزب الله در لبنان و انصار الله در یمن به همین منظور تاسیس شدند.

وی ادامه داد: حرکت جهادی حماس، حزب الله و انصار الله از هفتم اکتبر به این طرف به وضوح به همگان نشان دادند که حقیقتا انصار و یاران دین الله و داخل در حزب الله هستند.

سلمان ندوی با اشاره به کلام رسول الله (صلی الله علیه و اله) مبنی بر جدا شدن صف مومنین از منافقین در آستانه خروج دجال بیان داشتند: حماس، حزب الله و انصار الله، همان اهل ایمان اند که هیچ نفاقی ندارند و دولت های عربی همان منافقانی اند که هیچ ایمانی ندارند. امروز تکلیف همه روشن است و مردم این حقیقت را بعداز وقوع هفتم اکتبر به خوبی فهمیدند.

وی در این باره به حدیثی در کتاب سنن ابو داوود اظهار کرد: در این روایت بیان شده است که "زمانی فرا می رسد که مردم از دو حال خارج نیستند. مردم در این دوران یا ذیل خیمه ایمان جمع می شوند و هیچ گونه نفاقی ندارند. یا ذیل خیمه نفاق جمع شده و هیچ ایمانی ندارند"

در پایان این نشست به سؤالات حاضرین جلسه پاسخ داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha