شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ذاکری فرد

حوزه/ شهید ماندنی ذاکری فرد در مورخه یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در روستای چاه خانی در خانوده‌ای مذهبی و مستضعف پا به عرصه وجود گذاشت. دوران کودکی را در آغوش پر مهر خانواده گذراند تا اینکه در سال ۱۳۵۲ در مدرسه امام جعفر صادق (ع) در دوره ابتدائی مشغول به تحصیل گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، استان بوشهر در حماسه دفاع مقدس نقش به‌سزایی داشت و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم کرده است، بزرگترین پایگاه‌های نظامی کشور در استان بوشهر قرار دارد و طی هشت سال دفاع مقدس این استان در جبهه‌های زمینی، هوایی و دریایی نقش ویژه و مهمی ایفا کرد، هرچند شهدایش آنچنان که باید و شاید به نسل امروز همچون دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها معرفی نشده‌اند.

در این راستا حوزه نیوز قصد دارد در قالب پرونده‌ای ویژه و نگاه به تاریخ مجاهدت شهدا و رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس، به معرفی آنان بپردازد.

شهید ماندنی ذاکری فرد

شهید ماندنی ذاکری فرد در مورخه یکم فروردین ماه ۱۳۴۳ در روستای چاه خانی در خانوده‌ای مذهبی و مستضعف پا به عرصه وجود گذاشت. دوران کودکی را در آغوش پر مهر خانواده گذراند تا اینکه در سال ۱۳۵۲ در مدرسه امام جعفر صادق (ع) در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل گردید.

در سال ۱۳۶۵ اوایل انقلاب اسلامی همراه دوستان انقلابی خود در تمام راهپیمایی‌های شرکت می‌کرد. به علت فقر مادی ترک تحصیل کرده و پنجم ابتدائی رادر سال ۱۳۵۷ به طور متفرقه به پایان رساند و شهید در تمام اوقات در کنار پدر زحمت کش به کار کشاورزی و دام داری مشغول بود با شروع جنگ تحمیلی روحش دیگر آرام و قرار نداشت و در جبهه‌های نور علیه ظلمت سلاح بر دوش گرفته تا دین خود را به قرآن ادا کند تا اینکه در تاریخ یکم بهمن ماه ۱۳۶۱ موفق شد به عضویت بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برازجان درآید.

بعد از پایان دوره آموزشی به جبهه‌های غرب، سر پل زهاب، و قصر شیرین اعزام گردید و در چندین عملیات پاک سازی شرکت نمود که از ناحیه پای چپ مجروح و پس از اتمام ۳ ماه مأموریت به آغوش خانواده برگشت. شهید با رسیدن دوره سربازیش به عنوان سرباز وظیفه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برازجان در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۶۲ ثبت نام می‌کند. دوره آموزشی را در پادگان آموزشی بیرجند به مدت ۲ ماه به پایان گذرانید و از آنجا به کردستان و به عضویت تیپ ویژه شهداء در می‌آید تا اینکه در عملیات پاک سازی قائم در منطقه مهاباد در تاریخ ۱۲ تیرماه ۱۳۶۳ با گلوله منافقین کوردل و جیره خوار شرق و غرب به شهادت رسید.

شهید زاکری فرد: پدر و مادرم بعد از شهادتم خوشحال باشید

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha