یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام‌جمعه کهک

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند تنها راه پیروزی امت اسلام در برابر این رژیم غاصب مقاومت و پایداری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی امام جمعه کهک در ابتدای خطبه اول نماز جمعه این هفته و در ادامه مباحث مرتبط با فضائل و رذائل اخلاقی با استناد به روایات معصومین(ع) به تبیین آثار رذیله اخلاقی غیبت پرداخت.

وی در ادامه پست و بی ارزش شدن در نظر دیگران را اولین اثر دنیوی غیبت دانست و بیان داشت: امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند: «ایّاکَ و الغِیبةَ؛ فإنّها تُمَقِّتُکَ إلَی اللّه و الناسِ»؛ از غیبت کردن بپرهیز که این کار، تو را نزد خدا و مردم مبغوض می سازد.

صبوری فیروزآبادی در ادامه افزود: دومین اثر دنیوی غیبت کردن از دیگران این است که غیبت کننده انعکاس طبیعی رفتار ناشایست خود را در دنیا می بیند و خود آن شخص نیز از جانب دیگران مورد بدگویی و غیبت قرار داده می شود؛ امام صادق (ع) می فرمایند: «لا تَغتَبْ فتُغتَبُ»؛ غیبت نکن، که از تو غیبت می شود.

وی ادامه داد: سومین اثر غیبت که در خطبه های نماز جمعه این هفته مورد اشاره قرار گرفت، عبارت بود از حبط و از بین رفتن اعمال حسنه که در رابطه با نتایج سوء غیبت کردن در روایت آمده است: غیبت باعث می شود که اجر اعمال تو نابود گردد.

امام جمعه کهک در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه به سالروز امضای قرارد ننگین کمپ دیوید میان انور سادات و نخست وزیر وقت رژیم جعلی اسرائیل و با برنامه ریزی رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و نتیجه تفکر سازش در این سالها را چیزی جز ناکامی و ذلت ندانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در برابر تفکر ذلت و سازش، امام خمینی (ره) تنها راه پیروزی امت اسلام در برابر این رژیم غاصب را مقاومت و پایداری معرفی کردند که به لطف الهی علیرغم رفتارهای نفاق آلود برخی سران کشورهای اسلامی، امروز عموم مسلمانان جهان به این گفتمان و پیروزی آن ایمان پیدا کرده اند.

خطیب جمعه کهک در ادامه سالروز ولادت امیرالمومنین (ع) را گرامی داشت و به تبیین مقام والای آن حضرت پرداخت.

وی گفت: در واقع جایگاه حقیقی و مقام والای امیرالمومنین (ع) برای ما انسانهای عادی قابل درک نیست لذا پیامبر اکرم (ص) خطاب به ایشان فرمودند: «یَا عَلِیُّ مَا عَرَفَ اَللَّهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهِ غَیْرِی وَ غَیْرُکَ وَ مَا عَرَفَکَ حَقَّ مَعْرِفَتِکَ غَیْرُ اَللَّهِ وَ غَیْرِی»؛ ای علی! کسی خداوند متعال را جز من و تو آن گونه که شایسته است، نشناخت و تو را نیز آن گونه که هستی غیر از من و خدا نمی شناسد.

وی افزود: با این همه خداوند متعال چنین شخصیت بزرگی را همنشین خاکیان نمود تا هدایت خود را شامل بشر نماید و تلاش امیرمومنان (ع) برای به دست آوردن قدرت و حاکمیت نیز برای همین هدف بزرگ بود؛ عبدالله بن عباس می گوید: «دَخَلْتُ عَلَی أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ (ع) بِذِی قَارٍ وَ هُوَ یَخْصِفُ نَعْلَهُ، فَقَالَ لِی مَا قِیمَةُ هَذَا النَّعْلِ؟ فَقُلْتُ لَا قِیمَةَ لَهَا. فَقَالَ (علیه السلام) وَ اللَّهِ لَهِیَ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ إِمْرَتِکُمْ إِلَّا أَنْ أُقِیمَ حَقّاً أَوْ أَدْفَعَ بَاطِلًا...»؛ در منطقه ذیقار بر امیر المؤمنین (ع) در آمدم. کفشش را وصله می زد. مرا گفت: این کفش به چند می ارزد؟ گفتم: هیچ. گفت: به خدا سوگند که من این کفش را از حکومت شما بیشتر دوست دارم، مگر آنکه در این حکومت حقی را برپای دارم یا باطلی را برافکنم.

صبوری فیروزآبادی در پایان خطبه‌های نماز جمعه، ضمن اشاره به سالروز وفات الگوی صبر و مقاومت، زینب کبری (س) به ذکر مصائب آن حضرت پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha