چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ |۱۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 26, 2024
حجت الاسلام سید امیر محمدی پور، در جمع معاونین تبلیغ شهرستانهای استان کرمانشاه،

حوزه/ رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کرمانشاه گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد، یک هدف را در یک کلمه دنبال می کند و آن اعتلای جایگاه مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام سید امیر محمدی پور، در جمع معاونین تبلیغ شهرستانهای استان کرمانشاه، در خصوص وظایف مرکز رسیدگی به امور مساجد، گفت:مرکز رسیدگی به امور مساجد، یک هدف را در یک کلمه دنبال می کند و آن اعتلای جایگاه مسجد است.

وی در ادامه گفت: خلاصه اینکه در خصوص مساجد وضعیت خوبی نداریم، خیلی هم بدبینانه نگاه نمی کنیم، اما آمار ها، آمارهای خیلی خوبی نیست، با توجه به اینکه مساجد مهمترین سنگر اسلام و تبلیغ هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کرمانشاه، با اشاره به بیانات رهبری حکیم و فرزانه که فرمودند: در بیانیه گام دوم، اشاره می کنند که ما در گام اول که 40 سال طول کشید، گفت: کار سخت افزاری نظام جمهوری اسلامی را بیشتر پیش بردیم، کار سخت افزاری اش این بود که از لحاظ امنیتی ، علمی، نظامی، تکنولوژی، خیلی خوبی کردیم، کشور را از تجاوزها مصون کردیم.

وی گفت: در گام دوم، باید تمام همت خودمان را روی کار نرم افزاری قرار دهیم که این کار نرم افزاری، خلاصه می شود در تربیت نیرو که آنهم تربیت نسل جوان است.

حجت الاسلام محمدی پور، با اشاره به اینکه برای تربیت نسل جوان یکی از مراکز ، آموزش و پرورش و دومی مسجد است ، آموزش و پرورش زحمات زیادی کشیده شده ولی هیچکدام ما راضی نیستیم، ، گفت: یعنی از نتیجه و خروجی ، هیچکس راضی نیست، همه و مسئولین امر هم می دانند، تا حدودی برخی جاها قافیه را باختند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کرمانشاه، مبلغین را مورد خطاب قرار داد و با بیان اینکه حالا آنچه که در تخصص ماها است مسجد است، گفت: زحماتی هم مبلغین خواهر و برادر در میان دانش آموزان می کشند، ارزش دارد، اما تا رسیدن به هدف راه زیادی در پیش داریم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که برای کار نرم افزاری و تربیت نیرو انجام می دهیم، اعتلای جایگاه مساجد است، گفت: مسجد مأمور تربیت نیرو است ، تربیت نیرو هم از جوانی صورت می گیرد،آمار بگیرید که ببینید که چند درصد از مساجد روی تربیت نسل جوان کار درست انجام می دهند،آمار رضایت بخش نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جلیل کرمانشاهی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    0 0
    خدا را شکر که مرکز رسیدگی به امور مساجد کرمانشاه هم تشکیل شد که وضعیت نابسامان مساجد بهتر شود تا از دخالت غیر کارشناسی این اداره و آن نهاد جلوگیری شود و شاهد رشد فرهنگی در محلات با حضور امامان جماعت در تمامی سطح استان اعم از شهر و روستا باشیم و مسیر را برای شرکت کودکان، نوجوانان دختر و پسر باشیم. اگر نجنبیم دشمن نسل جوان را به عنوان عمله و سرباز خود با شستشوی مغزی علیه اسلام و ارزشهای انقلابی به کف خیابانها می آورد.
  • حمید اکبری IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 0
    نزدیک به یک هفته است که رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کرمانشاه معرفی شده، پس چرا جلسه ای با امامان جماعت برگزار نمی کند؟
  • جلیل کراری IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    0 0
    با ـاسیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، منتظر شکوفایی و رشد حضور جوانان در مساجد کرمانشاه خواهیم ماند