یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ |۱۹ صفر ۱۴۴۶ | Aug 25, 2024
سید احمد قاضی

حوزه/ رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: بحمدالله امسال نیز نیروی هوایی با عزمی راسخ در جهت پیشبرد برنامه های قرآنی گام های بلندی برداشته است که اجرای برنامه های قرآنی در دهه فجر تنها گوشه ای از تلاش های این نیرو برای احیاء فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اشاره به برنامه های قرآنی پیش بینی شده برای کلیه یگان های این نیرو گفت: بحمدالله امسال نیز نیروی هوایی با عزمی راسخ در جهت پیشبرد برنامه های قرآنی گام های بلندی برداشته است که اجرای برنامه های قرآنی در دهه فجر تنها گوشه ای از تلاش های این نیرو برای احیاء فرهنگ قرآنی است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش افزود: در این راستا مقرر شد تا پویش قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم با رویکرد طرح تدبر در ایام دهه فجر همزمان به صورت حضوری و وبیناری در تمامی مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی با تلاوت آیه شریفه جاءالحق و ذهق الباطل... برگزار و در کانالهای قرآنی مربوطه بارگزاری خواهد شد.

وی بیان داشت: برگزاری مسابقه قرآنی حفظ سوره مبارکه فجر ویژه فرزندان زیر ۱۵ سال، و همچنین مسابقات قرآن کریم به صورت شفاهی و کتبی ویژه تمامی مقاطع اعم از دانشجویان، هنر آموزان و کارکنان وظیفه همزمان با برگزاری نمایشگاه های قرآن کریم جهت عرضه محصولات قرآنی، فرهنگی روز ۱۲ الی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در فضای حضوری مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی و همچنین در تمامی مهد های قرآن و مدارس کوی های سازمانی دایر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی گفت: مسابقات هنری نیز با محوریت قرآن اعم از نقاشی، کاردستی، شعر، سرود و دیگر برنامه های متناسب با سن فرزندان کارکنان در ایام دهه فجر به صورت حضوری و وبیناری در کلیه مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی اجرا خواهد شد.
وی تجلیل از اساتید و معلمان قرآنی شاغل در دارالتحفیظ ها و کلاسهای قرآنی و تقدیر از نو حافظان قرآن کریم در کلیه یگانها را از دیگر برنامه های قرآنی ایام الله دهه فجر برشمرد و افزود: ترویج سیره ائمه اطهار (ع) به عنوان یک تکلیف شرعی و وظیفه عمومی نیز روزهای ۱۲ الی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در فضای حضوری مساجد پادگان ها و شهرک های سازمانی به مناسبت های قمری با محوریت چهل حدیث و حکمت های نهج البلاغه و زندگی نامه و سیره ی ائمه اطهار (ع) در قالب مسابقات از جمله ترجمه و مفاهیم حدیث، کتابخوانی، حفظ حدیث، نقاشی و خطاطی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha