دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
انتخابات

حوزه/ سخنگوی ستاد انتخابات کشور از دعوت از نامزدهای تأیید صلاحیت‌ شده به فرمانداری ها برای اطلاع از فرآیندهای انتخاباتی و تبلیغات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، انتخابات دوره‌ دوازدهم مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برای ۸۸ کرسی، ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد که همه احزاب، گروه ها، جناح های سیاسی و اجتماعی در کشور در تکاپوی برگزاری یک انتخابات پرشور و رقابتی هستند.

خبرگزاری حوزه نیز برای اطلاع مخاطبان فهیم خود از اخبار، اطلاعیه ها، بیانیه ها و صلاحیت نامزدهای انتخاباتی اقدام به تهیه بسته خبری کرده که مخاطبان را در جریان آخرین اخبار و رویدادهای انتخاباتی قرار دهد.

جشنواره رسانه‌ و انتخابات در کهگیلویه وبویراحمد برگزار می‌شود

محمدصادق درفشی، سرپرست روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نخستین جشنواره رسانه‌ ای" رسانه‌ و انتخابات" با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی و ترغیب به مشارکت حداکثری در این رویداد مهم سیاسی برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره بستری برای فعالان رسانه‌ای فراهم می‌کند تا با تولید محتوای خلاقانه و اثرگذار در روشنگری افکار عمومی، به انتخاب اصلح و افزایش مشارکت کمک کند.

درفشی به اهداف این جشنواره اشاره و اظهار کرد: تحقق راهبردهای مقام معظم رهبری در باب مشارکت در انتخابات، ترغیب و تشویق اصحاب رسانه به تولید محتوای فاخر و اثرگذار در موضوع انتخابات، افزایش بصیرت و آگاهی عمومی نسبت به اهمیت انتخابات و انتخاب اصلح، ایجاد فضای پرشور و شعور انتخاباتی در جامعه، کمک به انتخابات آگاهانه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از اهداف این جشنواره است.

وی افزود: اصحاب رسانه می توانند آثار خود را در موضوع اهمیت انتخابات و مشارکت حداکثری، ویژگی نماینده اصلح، بررسی وظایف نمایندگان و تاثیر بر انتخابات، تبیین شاخص‌های انتخابات اصلح، آسیب شناسی انتخابات، نقش رسانه ها در تبیین و تشریح مسائل انتخابات، اخلاق انتخاباتی، انتخابات سالم، نقش تشکل ها و جریان های سیاسی در انتخابات ارسال کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری عنوان کرد: این جشنواره در بخش های خبر، گزارش خبری، مصاحبه، عکس، کلیپ، تیتر، یادداشت، موشن گرافی و اینفوگرافی برگزار می شود

رئیس ستاد انتخابات: تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده‌اند

معاون سیاسی وزارت کشور گفت: یک مقطعی می گفتند در انتخابات مجلس رقابت نیست اما تا الان بیش از ۱۳ هزار نفر برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند و میدان رقابت در نقاط مختلف کشور فراهم است.

محمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه) در «رویداد ملی به توان مردم‌نهادها » نخستین همایش ملی نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد در شوراهای توسعه و حمایت از تشکل‌های سراسر کشور با اشاره به سازمان ها و نهادهای مختلفی که از مشارکت مردمی حمایت می کنند، اظهار داشت: ممکن است در برخی از سازمان ها و نهادها حمایت از مشارکت مردمی کمتر از دیگران باشد اما به فضل الهی این امر در حال پیشرفت است.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به انتخابات به عنوان موضوعی که مردم هم در عرصه حضور و هم در عرصه اجرا نقش مهمی در آن دارند، افزود: در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رای، حدود ۸۰۰ هزار نفر از مردم به عنوان مجریان انتخابات پای صندوق های رای هستند.

شاهچراغی با اشاره به تقابلی که در فضای رسانه ای توسط دشمنان انقلاب اسلامی به وجود آمده، عنوان کرد: با وجود تلاش های معاندان، مردم خود را برای برگزاری انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری آماده می کنند.

اخذ رأی در انتخابات ۱۱ اسفندماه با همراه داشتن کارت ملی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: همراه داشتن شناسنامه در انتخابات پیش رو الزامی نیست و افراد می‌تواند با همراه داشتن کارت ملی رأی خود را به صندوق بیندازد.

آقای موسوی اظهار داشت: از ویژگی‌های انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که اسفند ماه برگزار می‌شود این است که همراه داشتن شناسنامه الزامی نیست و فرد می‌تواند با همراه داشتن کارت ملی یا هر کارت شناسایی دیگری بدون نیاز به درج مهر انتخابات در شناسنامه، رأی خود را به صندوق بیندازد.

افتتاح کانال‌های تلویزیونی تبلیغات انتخاباتی در گیلان

آیین آغاز به کار شبکه‌های انتخاباتی صدا و سیمای گیلان امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه) با حضور قائم مقام معاون امور استان‌های رسانه ملی و مسئولان استانی برگزار شد.

تقی ربانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در این مراسم گفت: شبکه‌های انتخاباتی این مرکز برای معرفی نامزدهای انتخاباتی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌های مختلف استان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او با بیان اینکه شبکه‌های محلی انتخابات گیلان از طریق کانال‌های فرکانسی فرستنده‌های صدا و سیمای گیلان قابل دریافت است، افزود: ۸ ایستگاه فرستنده این مرکز، ۱۱ حوزه انتخابیه استان را برای دریافت شبکه‌های انتخابات پوشش می‌دهند و هر کدام از این شبکه‌ها با کدهای مخصوص کانال یابی می‌شوند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان راه اندازی شبکه‌های انتخاباتی را زمینه انتخاب آگاهانه مردم دانست و تصریح کرد: صدا و سیما گیلان در راستای عدالت انتخاباتی، انتخاب آگاهانه و مشارکت حداکثری بسترهای لازم و فرصت برای معرفی نامزدهای انتخابات فراهم کرده است.

مجتبی شکوری، قائم مقام معاونت امور استان‌های رسانه ملی هم در این مراسم با بیان اینکه هم اکنون ۲۰۰ شبکه محلی برای معرفی نامزدهای انتخاباتی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۹۷ شبکه خارج از تهران آزمایشی در حال فعالیت هستند و به تدریج رسمی آغاز به کار خواهند کرد.

کرسی «نقش مشارکت مردم در انتخابات» برگزار می شود

همزمان با ایام‌الله دهه مبارکه فجر کرسی‌های آزاداندیشی با عنوان «نقش مشارکت مردم در انتخابات با هدف تحکیم پایه‌های نظام اسلامی بر اساس مسائل جدید» با سخنرانی دکتر حامد روشن‌چشم تحلیلگر مسایل سیاسی بین‌الملل برگزار می شود.

این برنامه به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر یکشنبه ۱۵بهمن۱۴۰۲، ساعت ۱۹ در قم، میدان رسالت، دانشگاه طلوع مهر برگزار خواهد شد.

تبلیغات انتخاباتی توسط کارکنان در وقت اداری جرم است

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: در صورتی که کارمندان ادارات دولتی در وقت اداری اقدام به هرگونه تبلیغات انتخاباتی کنند، مرتکب جرم شده و با آنها مطابق قانون برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی روز یکشنبه در سومین جلسه استانی ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در سنندج اظهار کرد: در انتخابات، مقامات و مسئولین دولتی باید کاملا بی طرف عمل و از هرگونه جانبداری له یا علیه کاندیدی پرهیز کنند.

وی افزود: دادستان های حوزه های قضایی استان مکلفند با اقدامات منافی مصالح انتخابات در استان برخورد کرده و بر هرگونه فعل و یا ترک فعل مدیران دستگاههای اجرایی در این خصوص نظارت جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان یادآور شد: تبادل اطلاعات در ستاد انتخابات استان و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی باید در سطح بالایی باشد و مسایل مربوط به انتخابات بصورت مستمر رصد شود و به دبیرخانه این ستاد ارسال شود.

حجت الاسلام حسینی بر لزوم ارسال گزارش منظم و مستمر تخلفات انتخاباتی توسط مراجع ذی صلاح به دبیرخانه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان تاکید کرد و گفت: در بحث ورود به جرایم و تخلفات انتخاباتی باید موارد اختلاف برانگیز قومیتی و مذهبی لحاظ شود.

حضور یک‌هزار و ۴۴۶ رای اولی خمینی در انتخابات ۱۱ اسفند

فرماندار خمین گفت: یک‌هزار و ۴۴۶ رای اولی شامل ۷۰۳ دختر و ۷۴۳ پسر در انتخابات ۱۱ اسفندماه با حضور در پای صندوق‌های رای حماسه سازی خواهند کرد.

حمید کمانکش افزود: ۸۸ هزار و ۳۲۱ نفر از جمعیت خمین واحد شرایط رای دادن در انتخابات پیش رو هستند.

وی ادامه داد: ۴۴ هزار و ۲۳۰ نفر از این تعداد مرد و ۴۴ هزار و ۹۱ نفر زن هستند.

فرماندار خمین با اشاره به تدارک ۱۱۲ شعبه اخذ رای در این شهرستان، گفت: این شعب شامل ۹۳ حوزه در شهر و بخش مرکزی و ۱۹ حوزه در بخش کمره است.

کمانکش اضافه کرد: ۱۴ تا ۱۵ نفر در هر حوزه کار رای گیری را انجام می دهند.

وی آموزش‌های لازم مربوط به قانون انتخابات و جرائم انتخاباتی، نحوه تنظیم صورت جلسه، پلمپ صندوق‌های دریافت رای به اعضای هیات و عوامل اجرایی شعب، هیات بازرسی، بازرسان و اعضای هیات نظارت انتخابات ارائه شده است.

فرماندار خمین با یادآوری تایید صلاحیت ۳۶ کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خمین افزود: نامزدهای تأیید صلاحیت شده در سه مرحله اعلام شد و احتمال افزایش این نامزدها وجود دارد و اسامی نهایی هنوز اعلام نشده است.

شهرستان خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اولین میزگرد انتخاباتی خبرگزاری فارس کرمان با شورای ائتلاف کلید خورد

اولین میزگرد انتخاباتی خبرگزاری فارس کرمان با حضور رئیس شورای نیروهای انقلاب استان کرمان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور صبح سه‌شنبه در دفتر خبرگزاری فارس کرمان رو در روی جمعی از جوانان بویژه دانشجویان، نخبگان و افراد تأثیرگذار استان، قرار می‌گیرد و پاسخ سؤالات آنها را می‌دهد.

مردم کرمان می‌توانند سؤالات خود در این زمینه را به شماره ۱۰۰۰۳۳۶۳ ارسال کنند و با واسطه جواب بگیرند.

سجادی: اصلاح طلب‌ها به اندازه کافی نامزد انتخاباتی دارند / فرانسه هم شورای نگهبان دارد

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگویی بیان داشت: یک جریان سیاسی در کشور سعی می‌کند موضوعات حساس مناقشه‌برانگیز را به گونه‌ای مطرح کند که جامعه دو قطبی شود. هم اکنون موضوع حجاب بنظر می‌رسد به سوژه‌ای تبدیل شده است تا اصلاح طلبان از آن استفاده ابزاری برای انتخابات داشته باشند، در صورتی که موضوع حجاب یک موضوع قانونی است. بسیاری از کسانی که تأیید صلاحیت شده‌اند از چهره‌های اصلاح طلب هستند، بنابراین اصلاح طلب‌ها به اندازه کافی نامزد انتخاباتی دارند، در تهران نیز اصلاح طلبانی تأیید صلاحیت شده‌ای هستند که می‌توان لیست این جریان باشند. همه کشورها نهادی را برای تأیید یا رد نامزدهای انتخاباتی دارند، وجود شورای نگهبان تنها مربوط به ایران نیست، بلکه بسیاری از کشورها از جمله فرانسه شورای نگهبان دارند. شورای وحدت اصولگرایان و جبهه پیروان خط امام و رهبری اسامی را جمع آوری کرده و در حال بررسی اسامی بر اساس معیارهایی بر اساس دانش، تجربه و سلامت هستند.

هزینه های تبلیغات نامزدهای انتخابات شفاف می شود

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در ستاد انتخابات استان نحوه فعالیت نامزدهای انتخاباتی در حوزه تبلیغات، به صورت ویژه مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

محمدرضا جان‌نثاری، رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، یکشنبه پانزدهم بهمن ماه، در حاشیه جلسه ستاد انتخابات استان، ضمن تبریک اعیاد رجبیه و ایام الله دهه فجر، گفت: در این نشست همانند هر هفته مروری بر فرایند اجرای انتخابات در استان داشتیم.

وی ادامه داد: در جلسه ستاد نحوه فعالیت نامزدهای انتخابات در حوزه تبلیغات به صورت ویژه مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: در قانون انتخابات تبیین شده است که بایستی هزینه تبلیغات نامزدها توسط حسابی که کاندیدای انتخابات قبلا اعلام کرده‌ است انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: با این قانون مسائل مالی تبلیغات شفاف خواهد شد. به طور مثال بنگاه‌های اقتصادی جز در حد پیش‌بینی شده در قانون، اجازه ندارند به کاندیداها کمک کنند، اما احزاب می‌توانند بعنوان شخصیت‌های حقیقی به ستادهای انتخاباتی کاندیدها کمک کنند البته این کمک ها بایستی از طریق حساب اعلام شده انجام شود.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: طبق قانون انتخابات نامزدها نمی‌توانند بدون حد و حدود و از منبع نامشخص برای تبلیغات هزینه کنند.

طحان‌نظیف: ۷۵۰ نفر دیگر از داوطلبین انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند

هادی‌طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگوی ویژه خبری درخصوص آخرین وضعیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی، گفت: در هفته پایانی بررسی اعتراضات داوطلبان مجلس که اعتراض خود را به شورا اعلام کرده بودند هستیم و با بررسی‌های شورا بیش از ۷۵۰ نفر دیگر تایید صلاحیت شدند و جمع تایید شدگان از مرز ۱۴۰۰۰ نفر گذشت.

وی ادامه داد: اسامی این ۷۵۰ نفر امروز به وزارت کشور اعلام می‌شود و بررسی‌های شورا تا پایان هفته جاری ادامه دارد.

طحان نظیف درباره انتخابات مجلس خبرگان اظهار کرد: همچنین تا ۱۸بهمن به اعتراض داوطلبین ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری رسیدگی می‌شود و چنانچه تغییری صورت گیرد به داوطلبین اعلام می‌شود.

تشکیل ۶۲ شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در خراسان رضوی

مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه خراسان رضوی با بیان اینکه در کل استان ۶٢ شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است، تاکید کرد: از این تعداد ٢۵ شعبه در شهرستان، دادگستری‌ها، دادسراها و ١٢ شعبه در حوزه بخش قرار دارند. ١١٣ نفر از همکاران در هیئت‌های اجرایی و نظارت در شورای نگهبان بنا به پیش‌بینی قانون مسئولیت دارند و کمیته حقوقی در انتخابات تشکیل شده است.

وی با اشاره به این موضوع که انتخابات دامنه وسیعی دارد و دو نکته برای ما مهم است که شامل اخلاق‌محوری و قانون‌مداری است، تصریح کرد: قانون مجموعه‌ای از بایدها و نبایدهاست که باید همه به‌ویژه نمایندها و نامزدها رعایت کنند. نکته دوم مشارکت است که به مشارکت تبلیغاتی که توسط رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و... و مشارکت واقعی تقسیم می‌شود. در مشارکت واقعی یعنی حس امید و نشاط و شادابی را در مردم تقویت کنیم و این امر با افزایش رضایتمندی مردم انجام می‌شود. یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه حمایت از اقدامات دادگستری است.

توهین، تهمت و نشر اکاذیب در تبلیغات انتخاباتی جایگاهی ندارند

استاندار گیلان با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی بیان کرد: توهین، تهمت و نشر اکاذیب در تبلیغات انتخاباتی جایگاهی ندارند؛ وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاملا مشخص است؛ اما گاهی نمایندگان وارد حریم قوای دیگر می‌شوند که این رفتار شایسته نیست.

اسدالله عباسی روز یکشنبه در افتتاح رسمی ۱۱ کانال انتخاباتی صدا و سیمای گیلان در دهه مبارک فجر اظهار کرد: برای داشتن مجلسی قوی، باید نمایندگانی در تراز مجلس مقتدر انقلاب اسلامی داشته باشیم و تحقق این مهم نیازمند فراهم کردن فضا برای رقابتی سالم است تا داوطلبان در آن برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: این فضا در گذشته از طریق صدا و سیما فراهم نبود؛ اما اکنون در راستای رعایت عدالت، صدا و سیمای گیلان برای نامزدهای انتخاباتی همه شهرستان‌ها فرصت لازم را فراهم کرده است تا بتوانند برنامه‌های خود را در حوزه های انتخابیه ارائه دهند.

عباسی گفت: صدا و سیمای استان باید مطابق شیوه‌نامه و در چارچوبی که قانون معین کرده با هماهنگی ستاد اجرایی و هیات نظارت، برنامه‌ها را به گونه‌ای تدوین کند که نامزدهای انتخاباتی در مسیری مشخص قرار گیرند و مردم بتوانند نامزد اصلح را انتخاب کنند.

دانشگاه علوم پزشکی اراک نشست‌های نخبگانی با حضور نامزدهای انتخابات را برگزار می‌کند

امیرحسین نجفی، دبیر قرارگاه انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد:‌ بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی به منظور کمک به آحاد جامعه در امر انتخاب اصلح، اقدام به برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ نخبگان دانشگاهی با نامزدهای انتخابات مجلس کرده است.

وی تصریح کرد: در این نشست‌ها با حضور نامزدهای انتخابات مجلس در حوزه اراک، کمیجان و خنداب پیرامون دیدگاه نامزدها درباره مسائل کلان کشوری و استانی سوال و جواب خواهد شد.

دبیر قرارگاه انتخاباتی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اراک فراهم سازی بستر به منظور معرفی هرچه بیشتر نامزدها به مردم را اهداف برگزاری این نشست‌ها برشمرد و ادامه داد: بسیج دانشجویی بنایی بر طرفداری از هیچ نامزد و یا حزب و گروه خاص سیاسی را ندارد، و تمام نامزدها فارغ از هرنوع نگاه و گرایش سیاسی می‌توانند از این فرصت برای بیان دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود استفاده کنند.

نجفی بیان کرد: این نشست‌ها از ۱۵ بهمن ماه آغاز و تا پایان دوره تبلیغات نامزدها ادامه دارد.

اعلام آمادگی ۵ نامزد انتخاباتی جهت مناظره در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

۵ نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی جهت مناظره در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج اعلام آمادگی کردند.

با نزدیک شدن به ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ و برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در طی چند روز گذشته اقدام به دعوت شش نامزد انتخاباتی شاخص در حوزه های انتخابیه بویراحمد ، دنا و مارگون اقدام کرد که بعد از زمان مهلت پاسخ دهی نامزد های انتخابات، لیست نهایی حاضرین در جلسات دانشجویی به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج مشخص و اعلام شد.

خرامین، نستهن مقدم، زارعی، منتظریان و بهرامی دعوت بسیج دانشجویی را پذیرفته اند اما در این بین، روشنفکر "نماینده مردم در حوزه های انتخابیه و کاندیدای انتخابات" تاکنون به دعوت بسیج دانشجویی پاسخی نداده است.

علی رغم عدم حضور آقای روشنفکر تا این لحظه، طی روزهای قبل با انتشار دعوت‌نامه از کاندیدای مذکور، آقایان میثم روزستان و حسین رازیان به عنوان چهره‌های جدید انتخاباتی آمادگی خود را به بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج جهت حضور در نشست‌های دانشجویی اعلام کردند.

گفتنی است، طریقه حضور ۷ کاندیدای انتخابات "از حیث ترتیب حضور" از طریق قرعه کشی به صورت زنده که در صفحات مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج پخش و منتشر می‌شود مشخص و رسانه‌ای خواهد شد.

از آنجا که نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون در صحن مجلس به مسائل کاری مشغول هستند، بسیج دانشجویی تلاش می‌کند تاریخ حضور ایشان را بدون رعایت قرعه کشی و با تاریخی که طبق تعامل دو طرف باشد جمع بندی کند تا زمینه حضور ایشان در دانشگاه به طور قطعی فراهم شود.

۲ شعبه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دورود تشکیل شد

رییس دادگستری دورود گفت: یک شعبه در دادسرا و یک شعبه نیز در دادگاه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در این شهرستان تشکیل شده است.

فردین عسکرزاده روز یکشنبه در جلسه شورای اداری دورود با محوریت انتخابات، اظهار کرد: انتخابات آبرو و مظهر اقتدار نظام است و اهمیت حضور و مشارکت مردم در این رویداد سیاسی بر کسی پوشیده نیست.

وی تصریح کرد: همه دشمنان نظام جمهوری اسلامی به دنبال اخلال در امر برگزاری انتخابات و کاهش مشارکت حداکثری مردم هستند بنابراین باید تلاش کنیم انتخابات این دوره در امنیت و با حضور حداکثری برگزار شود.

وی با بیان اینکه تمامی مسائل و مشکلات به صورت جدی در ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی رصد می شود، تاکید کرد: دستگاه قضا در پیشگیری و برخورد با جرایم انتخاباتی به صورت ویژه دخیل است و دادگستری به صورت مستقیم در انتخابات دخالتی ندارد.

عسکرزاده یادآور شد: جلساتی با حضور کاندیدادها برگزار، موضوعات مهم زمان تبلیغات مطرح، کاندیداها توجیه و مسئولیت های قانونی آنها نیز تشریح شده است و امیدواریم انتخاباتی پرشور برگزار شود.

راه‌اندازی شبکه اجتماعی انتخابات برای اولین بار در تلوبیون

سازمان صداوسیما اعلام کرد: همزمان با آغاز فرصت قانونی تبلیغات انتخابات، صفحه اختصاصی هر نامزد در تلوبیون راه‌اندازی می‌شود.

طبق اعلام معاونت فضای مجازی رسانه ملی، همه کاربران فضای مجازی از بامداد سوم تا پایان روز نهم اسفند می‌توانند تمام اخبار، ویدئوها، اطلاعیه‌ها، سوابق، گفتگوها و محتواهای تبلیغاتی نامزدها را به صورت یکجا و با اینترنت رایگان مشاهده و وضعیت نامزدهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنند.

انصراف یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان

با انصراف یکی از نامزدهای تائید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی هرمزگان، شمار داوطلبان به ۱۱۲ نفر رسید.

عزیزالله کناری، فرماندار سابق بندرعباس امروز از ادامه رقابت ها در حوزه مرکزی بندرعباس انصراف داد.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: اکنون نامزدهای حوزه مرکزی ۶۱ تن، شرق ۲۸ و حوزه غرب استان ۲۳ تن هستند.

عبدالله صادقی افزود: بیستم بهمن نیز نتیجه بررسی دوباره اعتراض‌ها از سوی شورای نگهبان اعلام می‌شود و افرادی که در این مرحله تایید نشده اند، اجازه شکایت دوباره ندارند.

رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان افزود: زمان تبلیغات رسمی برای داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن تا ۹ اسفند، و داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوم تا نهم اسفند ماه است.

اخطار دادستان مرودشت فارس به ۳ داوطلب انتخابات/ هشدار به مدیران گروه‌ و کانال‌های مجازی

دادستان مرودشت با دادن اخطار به سه نامزد انتخاباتی مرودشت فارس گفت: برای مرتکبین تخلفات و جرایم انتخاباتی در فضای مجازی پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

اسماعیل سیاوش‌پور یکشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: برابر ماده ۷۹ قانون انتخابات مجلس، درج آگهی یا نشر محتوا علیه نامزدهای انتخاباتی یا احزاب و گروه‌های سیاسی و یا اعلام خلاف واقع انصراف نامزدها توسط رسانه‌های همگانی ممنوع است و پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات(فتا) و ضابطان قوه قضائیه موظف به رصد موارد یاد شده و جلوگیری از آن می باشند و افراد مرتکب به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

دادستان شهرستان مرودشت با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا تحرکات فعالان حوزه رسانه، کاندیداها و طرفداران آنها در فضای مجازی را به دقت رصد می‌کنند افزود: متاسفانه مشاهده می‌شود علیرغم توجیه حضوری و تذکر تلفنی به برخی فعالان حوزه رسانه و کاربران عضو کانال‌ها و گروه‌های خبری، باز هم شاهد تخریب و انتشار اکاذیب در مورد برخی کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم، لذا مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در این زمینه نظارت بیشتری بر محتوای منتشر شده داشته باشند.

سیاوش پور با اشاره به اینکه در صورت مشاهده و عدم توجه به تذکرات و توجیه و ارشاد پلیس فتا، پرونده قضایی تشکیل خواهد شد گفت: رصد فضای مجازی هر روز در دستور کار است و برای مرتکبین تخلفات و جرایم انتخاباتی پرونده قضایی تشکیل می شود.

آزمون جدید دانشگاهیان در انتخابات اسفندماه

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تأکید بر اینکه اسفند ماه با آزمون جدید انتخابات مجلس مواجه هستیم، گفت: دانشگاهیان باید در این آزمون مشارکت حداکثری داشته باشند.

علیرضا رهایی سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اشاره کرد و گفت: ما به زودی در ماه اسفند با آزمون جدید انتخابات مجلس مواجه هستیم، ممکن است در این زمینه دیدگاه‌های متفاوتی مطرح شود، اما واقعیت این است که امام(ره ) فرمودند مجلس در راس امور است، این موقعیت و جایگاه مجلس را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه قانونگذاری و نظارت بر امور اجرایی کشور دو وظیفه مهم مجلس است، اگر مجلس پشتوانه مردمی داشته باشد، با قدرت و قوت امور خود را پیگیری می کند بر این اساس نیازمند مشارکت گسترده در انتخابات هستیم.

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر نقش دانشگاهیان برای مشارکت در انتخابات پیش رو را با اهمیت دانست و گفت: بسیاری از اقشار مردم به نخبگان جامعه نگاه می‌کنند و رای آنها را برای خود حجت می دانند، از این جنبه همه ما دانشگاهیان باید در محورهای مختلف اعم از ارزیابی عملکرد مجلس فعلی و بررسی نقاط ضعف و قدرت آن، تدوین معیارهای انتخاب اصلح، ترسیم دورنمای مجلس آینده فعال باشیم تا با یک توجه و اطلاع کافی از این نکات به سمت انتخاب اصلح برویم و همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز به آن تاکید دارند، مشارکت حداکثری است که باید ما نیز به آن توجه و سهم کوچکی در روند پیشرفت کشور داشته باشیم.

خبر جدید ستاد انتخابات کشور برای کاندیداهای مجلس دوازدهم

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از دعوت از نامزدهای تأیید صلاحیت‌ شده به فرمانداری ها برای اطلاع از فرآیندهای انتخاباتی و تبلیغات خبر داد.

محسن اسلامی دبیر ستاد انتخابات کشور، در خصوص آخرین فرآیندها و مراحل انتخابات اسفندماه، بیان کرد: نامزدهای تأیید صلاحیت‌ شده در حوزه‌های انتخابیه به فرمانداری‌ها دعوت می‌شوند و نسبت به قوانین، مقررات، دستورالعمل تبلیغات مجاز و غیرمجاز به ایشان اطلاع‌رسانی صورت می‌پذیرد.

وی افزود: ما هم‌چنین فرآیندهای رأی‌دهی را برای آنان بیان می‌کنیم تا اطلاع صحیح از آن داشته باشند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: این کار از هفته‌ی گذشته شروع شده و ادامه دارد؛ سعی می‌کنیم این مرحله قبل از آغاز تبلیغات کاندیداها به سرانجام برسد.

۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر از سوی شورای نگهبان تأییدصلاحیت شده‌اند و اسامی تأیید صلاحیت‌ شدگان ۱۹ بهمن‌ماه اعلام خواهد شد.

فرآیندهای انتخابات در حال طی سپری شدن است و در این دوره، در حوزه‌های انتخابیه رشت و خمام، ملایر، آبادان و قم انتخابات الکترونیک برگزار می‌شود.

وزارت کشور: میزان مشارکت در انتخابات نسبت به دوره قبل روند افزایشی خواهد داشت

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد میزان مشارکت در انتخابات نسبت به دوره قبل روند افزایشی خواهد داشت.

عبدالله مرادی با اشاره به تلاش و برنامه ریزی وزارت کشور برای برگزاری یک انتخابات باشکوه گفت: وزارت کشور خود را مخاطب اصلی بیانات مقام معظم رهبری در برگزاری یک انتخابات، امن، سالم، مشارکتی و رقابتی می داند و در راستا تحقق این اوامر همه تلاش خود را به کار گرفته است.

وی افزود: دغدغه ما اجرای مُر قانون است و درهمین راستا اولین و مهم ترین اصل برای ما بر اساس قانون، اصل "بی طرفی" است.

نخستین رزمایش برگزاری انتخابات در استان زنجان برگزار شد

ابوالفضل رفیعی، رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا روز برگزاری انتخابات، دو رزمایش دیگر در حوزه‌های انتخابیه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: ارزیابی زیرساخت‌های فنی، عملکرد دستگاه‌های احراز هویت و سامانه‌های انتخاباتی و سنجش میزان آمادگی کاربران، از طریق شبیه‌سازی فرایند رأی‌گیری واقعی، شناخت نقاط قوت و ضعف و پیگیری برای رفع مشکلات و نارسایی‌ها از اهداف برگزاری این رزمایش بود.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: اولین رزمایش انتخابات در ۴۱ نقطه از حوزه‌های ۱۹ گانه انتخابیه اصلی و فرعی استان و با حضور ۴۰۰ نفر از عوامل اجرایی انتخابات، انجام شد.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های احراز هویت رای دهندگان در تمامی مناطقی که شعب ثابت و سیار خواهد بود، انجام شده است، گفت: ۴۷ دستگاه احراز هویت برای انجام عملیات مذکور و نیز آموزش عوامل اجرایی در اختیار استان زنجان است.

رفیعی از ثبت مشخصات عوامل اجرایی انتخابات در سامانه وزارت کشور نیز خبر داد و گفت: مشخصات بیش از ۷ هزار نفر از عوامل اجرایی در سامانه وزارت کشور ثبت شده که برگزاری انتخابات را در یازدهم اسفند عهده‌دار خواهند بود.

گفتنی است، ۷۷۲ شعبه اخذ رای برای حوزه‌های انتخابیه استان در نظر گرفته شده است.

اسلامی: برگزاری انتخابات مجلس در سه مرحله شبیه‌سازی می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از برگزاری سه مرحله مانور فناوری انتخابات با رویکرد نظارت بر برگزاری و دستگاه‌های احراز هویت خبر داد.

محسن اسلامی در تشریح مانور دستگاه‌های احراز هویت و ثبت الکترونیکی رأی برای انتخابات یازدهم اسفند اظهار داشت: برای نخستین بار این مانور روز پنجشنبه - ۱۲ بهمن ماه - همزمان با آغاز جشن پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد و قرار است روز چهارشنبه - ۱۸ بهمن - و روز یکشنبه - ۲۹ بهمن - این مانورها ادامه یابد.

وی اضافه کرد: در این مانورها برای شبیه سازی شعبه، رأی‌گیری انجام می‌شود که در آن دستگاه احراز هویت روشن می‌شود و رای دهنده صوری رأی می‌دهد سپس سیگنال شعبه، کارآمدی دستگاه و پاسخگویی سامانه را کنترل کرده و به نوعی سامانه زیر بار برده می شود تا امکان ارتباط دستگاه با مرکز را شبیه سازی کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: همچنین تعداد دستگاه‌ها را به تدریج در سه مرحله به صورت آزمایشی افزایش می‌دهیم به این معنا که حجم بار را بالا می بریم تا بتوانیم به یک آزمایش جامع برسیم تا اگر با نواقصی در حوزه‌های انتخابیه روبرو شدیم، آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم و در نهایت بتوانیم رأی‌گیری را با کمترین آسیب اجرا کنیم.

اسلامی در پاسخ به این سوال که در کدام شعب رای گیری آزمایشی انجام می شود، گفت: در هر مرحله از آزمایش، تعداد شعب را افزایش می‌دهیم تا به تدریج به تمام شعبی که سامانه را تعریف کرده‌ایم، برسیم.

رفتاری که در انتخابات امسال رخ داد باعث کوچک شدن جمهوری اسلامی می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متأسفانه یک بینشی حاکم شده است که این بینش انقلابی و بینش امام خمینی (ره) نیست. حالا این بینشی که نه بینش امام، نه بینش انقلاب و نه بینش مردمی است، به علت جهل یا به دلیل نفوذ است.

سیدمحمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگویی با توجه به آنکه رهبر انقلاب در طول سال در مقوله انتخابات بر مسئله پرشور شدن انتخابات تاکید داشتند، با توجه به نتیجه صلاحیت‌ها توسط هئیت اجرایی و نظارت آیا درخواست رهبری اجرایی شده است گفت: رهبر انقلاب به خوبی می‌دانند وقتی انتخابات پرشور باشد یعنی حضور مردم جدی است و این برای نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت می‌آورد. ما هرچه داریم از مردم داریم. اگر مردم نباشند، هیچ‌کس نیست. یعنی نه تنها الان بلکه انقلاب‌ ما هم حرکتی بود که مردم انجام دادند.

وی افزود: چرا در سال ۴۲ امام انقلاب را شروع کردند به پیروزی نرسید و بعد از آن دستگیر و سپس تبعید شد؟‌ به دلیل آنکه مردم هنوز با انقلاب همراه نبودند. چرا در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید؟ به دلیل آنکه مردم با انقلاب همراه بودند. بنابراین الان هم اگر مردم باشند، جمهوری اسلامی خواهد بود و اگر مردم نباشند جمهوری اسلامی هم به مروز زمان نخواهد بود. وقتی انتخابات پرشور باشد، نشان از مشروعیت نظام دارد یعنی مردم این نظام را می‌خواهند. همان‌طور که رهبر انقلاب گفتند، آمریکا و تمام دنیا از مردم ایران می‌ترسند نه از کسی دیگر و ایشان با درک این موضوع، آن راهبردها را درباره انتخابات مطرح کردند، اما متاسفانه مجموعه این موضوع را درک نمی‌کنند و به همین دلیل برخوردی که با انتخابات فعلی شد، باعث کوچک‌تر شدن جمهوری اسلامی می‌شود. اگر این روند ادامه پیدا کند، جمهوری اسلامی کوچک و کوچک‌تر می‌شود.

صدر در پاسخ به این سوال که تحلیل شما درباره رد صلاحیت چهره‌های شاخصی مانند حسن روحانی و امثال این افراد در انتخابات اخیر چیست، گفت:‌ همانطور که با این اقدامات یعنی ردصلاحیت‌های صورت گرفته، شور مردم را برای شرکت در انتخابات از بین می‌برند، طبیعی است که ردصلاحیت‌های افراد شناخته شده، این ضربه را می‌زند که انگار آن کسانی که در گذشته سرکار بودند، آدم‌های خلافی بودند و خود این موضوع هم مشروعیت نظام را زیر سوال می‌برد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که در این دوره از انتخابات، درباره رد صلاحیت افراد با استناد به بند عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی گفت: متأسفانه یک بینشی حاکم شده است که این بینش انقلابی و بینش امام خمینی (ره) نیست. حالا این بینشی که نه بینش امام، نه بینش انقلاب و نه بینش مردمی است یا به دلیل جهل است یا به دلیل نفوذ است.

رویکردی جدید در برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما با مسابقه «موقعیت چهارم»

تهیه کننده مستند - مسابقه «موقعیت چهارم» گفت: «موقعیت چهارم» مستند مسابقه است و رویکردی جدید در برنامه‌های انتخاباتی است. سعی داریم مردم را با موضوع انتخاب بیشتر آشنا کنیم و همچنین وقتی فردی حرف می‌زند یا قولی می‌دهد باید بداند چطور تعهد به قولش داشته باشد. ما در این مسابقه، تخصص و تعهد آدم‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهیم.

حسین معصومی افزود: شبکه‌های مختلف رسانه ملی از ابتدای ماه جاری ویژه برنامه‌هایی متناسب با ایام انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ را روی آنتن برده‌اند. رادیو ایران نیز به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با تولید و پخش مستند مسابقه «موقعیت چهارم» به اطلاع رسانی و آموزش مخاطبان می‌پردازد.

وی در رابطه با این ویژه برنامه گفت: در این مسابقه دو شرکت کننده از اقشار مختلف جامعه همچون معلم‌ها، پزشکان، پرستارها و خبرنگاران حضور دارند.

تهیه کننده مستند - مسابقه «موقعیت چهارم» ادامه داد: با توجه به رویکردی که در این برنامه دنبال می‌کنیم این است که مردم را برای انتخابات پیش رو و مجلس آماده می‌کنیم. ما چهار موقعیت در این برنامه داریم که در این موقعیت‌ها مردم تعیین کننده رای به آدم‌ها هستند. ما در قالب این برنامه به مردم خواهیم گفت که درست تصمیم گیری کنند. با اتاق فکری که در برنامه موقعیت چهارم برگزار شده، سعی کرده‌ایم موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار بدهیم. به طور مثال اگر بخواهیم معلم‌ها را به برنامه دعوت کنیم یا پزشکان و ... را بر اساس انتخاب سوژه، چالش‌ها را برگزار می‌کنیم.

یکهزار و ۲۵۰ نفر در برگزاری انتخابات ابرکوه یزد فعالیت دارند

فرماندار ابرکوه یزد گفت: یکهزار و ۲۵۰ نفر در بخش‌های مختلف در برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این شهرستان که ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود فعالیت دارند.

"محمد هادی زارع " با بیان اهمیت و حساسیت این دوره انتخابات، افزود: افزون بر۵۵۰ نفر در ۵۰ شعبه اخذ رای به عنوان عوامل اجرایی در امر برگزاری انتخابات پیش رو تلاش می کنند.

فرماندار ابرکوه با اشاره به اینکه در انتخابات سال جاری تعداد شعب اخذ رأی در این شهرستان به ۵۰ شعبه رسیده و نسبت به انتخابات دوره های قبل سه شعبه اضافه شده است اظهارکرد: ۳۲ شعبه مربوط به بخش مرکزی و شهر ابرکوه و ۱۸ شعبه در بخش بهمن در نظر گرفته شده است.

زارع زاده همچنین با تاکید بر اینکه، تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه در این شهرستان اندیشیده شده و ابرکوه مهیا برای انتخابات ۱۱ اسفندماه است اظهارکرد: همه در فرصت باقی مانده تا انتخابات باید در راستای مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در این حماسه سیاسی تلاش کنند.

فرماندار ابرکوه با بیان اینکه وظیفه ما صیانت از آرای مردم و ایجاد اعتماد برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است افزود: تلاش همه مسئولان برای مشارکت حداکثری، امیدآفرینی، تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی در آستانه انتخابات مورد تاکید است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

مرکز شهرستان ۶۰ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

صلاحیت ۲ نفر دیگر از نامزدهای انتخاباتی کهگیلویه وبویراحمد تایید شد

سید جواد هاشمی، رئیس ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد در خصوص اعلام تایید صلاحیت شدگان جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با اعلام شورای نگهبان دو نفر دیگر به لیست تایید صلاحیت شدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان افزوده شد.

وی افزود: تاکنون صلاحیت ۱۲۶ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه وبویراحمد تایید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تاکنون در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون صلاحیت ۴۹ نفر، حوزه انتخابیه کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده ۳۸ نفر و حوزه انتخابیه گچساران و باشت صلاحیت ۳۹ نفر برای نامزدی در انتخابات ۱۱ اسفند ماه سال جاری تایید شده است.

هاشمی ادامه داد: دو نفر تأیید صلاحیت شده یک نفر از حوزه کهگیلویه و نامزد دیگر از حوزه گچساران هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در ۱۱ اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.

لیست ۷۷۱ نامزد جدید انتخابات ۱۱ اسفند به وزارت کشور رسید

لیست جدید شورای نگهبان درخصوص افراد تأییدصلاحیت‌شده برای انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور رسید.

بر این اساس، ۷۷۱ نامزد جدید احراز صلاحیت شدند و نمایندگان ادوار و فعلی مجلس در این لیست حضور ندارند.

سخنگوی شورای نگهبان امروز اعلام کرد که بیش از ۷۵۰ نفر تأییدصلاحیت گرفتند و مجموع نامزدها به ۱۴۰۰۰ نفر رسیده است.

افزایش تاییدشدگان انتخابات مجلس در بوشهر به ۱۵۰ داوطلب

خلیل رضایی رئیس هیأت نظارت شورای نگهبان در استان بوشهر با اعلام خبر تایید صلاحیت تعداد دیگری از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر، اظهار داشت: فرآیند قانونی بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان ادامه داشته و ۵ داوطلب دیگر نیز مورد تایید قرار گرفته و تاکنون ۱۵۰ نفر داوطلب در استان تایید شده‌اند.

وی افزود: مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان تا ۱۹ بهمن‌ماه ادامه داشته و احتمال افزایش تایید صلاحیت شده‌ها و تغییر در ترکیب فعلی وجود دارد.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر در مورد درصد تاییدشدگان، بیان کرد: از مجموع ۲۶۴ نفر داوطلب که ثبت‌نام خود را نهایی کرده بودند، ۱۲ نفر انصراف ۱۱ نفر شکایت و اعتراض خود را ثبت ننموده و از تعداد ۲۴۱ داوطلب واجد شرایط ۱۵۰ نفر تاکنون تایید که معادل ۶۲ درصد داوطلبان واجد شرایط است.

تأیید صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان انتخابات در هرمزگان

با تایید صلاحیت ۶ داوطلب در هرمزگان شمار تائید شدگان انتخابات در استان به ۱۱۸ تن رسید.

عبدالله صادقی، رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان گفت: تایید شدگان ۳ نفر در حوزه مرکزی و ۳ نفر در غرب بودند.

وی گفت: نتایج نهایی تاییدشدگان ۲۰ بهمن ماه اعلام می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

توجه: انتشار این مطالب مورد تأیید یا رد خبرگزاری حوزه نیست و صرفا نقل قول از رسانه‌های جمعی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha