پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
ق

حوزه / همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان کتابخانه عمومی شهدای لتحر پس از 12 سال به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، همزمان با دهه مبارک فجر و با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان و جمعی از مسئولان، کتابخانه عمومی شهدای لتحر (هفدهمین کتابخانه عمومی کاشان) پس از 12 سال به مساحت 300 مترمربع در سه طبقه با زیربنای 900 مترمربع شامل مخزن کتاب با ظرفیت 40 هزار نسخه، سالن مطالعه و بخش اختصاصی کودک و نوجوانان به بهره برداری رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی امام جمعه کاشان در این مراسم به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند، کتاب هم روح و هم جسم را تغذیه می‌کند، ایمان، عمل صالح و کتاب خوب غذای روح است و مردم باید با کتاب اُنس بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: رهبری همچنین فرمودند کتاب باید جزیی از کالاهای سبد خانوار شود، همانطور که برای تهیه نان و غیره برنامه ریزی داریم، به کتاب هم اهمیت دهیم چرا که کتاب محصول فکر یک نویسنده است.

محمد حقیقت‌سرشت سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری اصفهان نیز آموزش را زمینه رشد جامعه دانست و برلزوم بهره‌برداری از ظرفیت کتابخانه‌ها در جهت رشد و تعالی جامعه تأکید کرد و گفت: مسئولان زمینه بهره برداری حداکثری را از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان را فراهم کنند.

محمد شریف زارعی فرماندار ویژه کاشان نیز با بیان اینکه این شهرستان از نظر سرانه کتابخانه بسیار فقیر است، اظهار کرد: مسئولان خصوصا متولیان فرهنگی و شهردار کاشان تمام تلاش خودشان را برای ایجاد کتابخانه‌های بیشتر به کار گیرند.

خانم زینب سادات واسعی مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشان نیز به ناکافی بودن سرانه کتابخانه در این شهرستان به دلیل رشد جمعیت و افزایش محلات اشاره کرد و یادآور شد: شهرستان کاشان تا رسیدن به سرانه استاندارد به جز روستاها به تعداد چهار کتابخانه عمومی دیگر خصوصا در مناطق راوند و فاز دو ناجی آباد نیاز دارد.

انتهای پیام./

کتابخانه عمومی شهدای لتحر پس از 12 سال به بهره برداری رسید

کتابخانه عمومی شهدای لتحر پس از 12 سال به بهره برداری رسید

کتابخانه عمومی شهدای لتحر پس از 12 سال به بهره برداری رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha