یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
نشست منشور روحانیت

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز خطر اسلام سکولار از کفر بیشتر است. اسلام سکولار و التقاطی از کفر خطرناک‌تر است. قرآن کریم فتنه را از قتل بدتر معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صفدر الهی‌راد، در دومین نشست منشور روحانیت که از سوی مؤسسه راهبردی حق‌پژوهی در سالن جلسات ساختمان خاتم قم برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که می‌گویند ما با سیاست کاری نداریم با سیره عملی امام‌علی(ع) چه نسبتی دارند که در وسط میدان مبارزه سیاسی بود. برخی در همین هیئت‌های مذهبی می‌گویند که ما کاری با سیاست و انقلاب اسلامی و مسائل جهان اسلام نداریم، پس ما در مورد کدام اسلام در هیئت سخن می‌گوییم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: امروز چرا دشمنان اسلام با برخی کشورهای عربی به ظاهر مسلمان دشمنی ندارند، چون این کشورها بخشی از اسلام را گرفته‌اند و بخش دیگر را رها کرده‌اند و این همان مصداق اسلام آمریکایی است. اسلام آمریکایی وقتی بروز پیدا می کند که کشورهای اسلامی با آمریکا مخرج مشترک پیدا کنند.

وی ادامه داد: فاطمیه سراسر پر از روضه‌های سیاسی علیه غاصبان خلافت حق امیرالمؤمینن(ع) است و آن وقت ما در برخی هیئت ها روضه و عزاداری می‌گیریم ولی کسی جرأت نمی‌کند سخن از سیاست به میان بیاورد.

الهی‌راد افزود: وقتی کسانی بگویند که کاری با سیاست نداریم، این همان خطر اصلی است، لذا حضرت امام خمینی(ره) فرمودند خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی دیگران نخورده است؛ وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد و فقاهت در منطق ناآگاهان، غرق‌شدن در احکام فردی و عبادی شد، امام(ره) این کار را حماقت برشمرده‌اند.

استاد مؤسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: امام‌خمینی(ره) در اواخر عمرشان به مسئله دوگانه اسلام ناب و اسلام آمریکایی اشاره کردند. ایشان اسلام ناب را همان قرآن‌کریم و سیره رسول‌الله(ص) و اهل‌بیت(ع) عنوان کرد. این سیره فقط نماز و روزه نبود، بلکه مجموعه‌ای از معارف ناب اسلامی از جمله جهاد و سیاست بود. اسلام ناب یعنی سیره امام‌حسین(ع) که در کربلا قیام کردند و فرموند من قصد اصلاح امت جدم را دارم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امروز در برابر اسلام ناب محمدی، اسلام آمریکایی قرار دارد، اسلامی که در آن روزه و نماز و روضه هست ولی کاری به ظلم استکبار جهانی و اسرائیل و کشتار غزه ندارد.

الهی‌راد بیان کرد: امروز دشمنان با برخی از کشورهای اسلامی کاری ندارند؛ خانه کعبه و حرم رسول‌الله(ص) در عربستان است ولی دشمنان با آنجا کاری ندارند، چون عربستان سعودی با استکبار مخرج مشترک دارد، قرآن چاپ می‌کند ولی در راستای سیاست‌های استکبار و برعکس آموزه‌های قرآن حرکت می‌کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه امروز آمریکا عامل اصلی کودک‌کشی در فلسطین است گفت: آمریکایی‌ها همان تروریست‌هایی بودند که داعش را به وجود آوردند و سردار سلیمانی را شهید کردند. پیام‌های امام راحل برای ما همیشه چراغ است که فرمودند «جایی که آمریکا ما را تایید کند مایه ذلت ماست.»

وی ادامه داد: اسلام آمریکایی یعنی پیداکردن منافع مشترک با آمریکایی‌ها؛ آمریکا از نماز و روزه ما هراسی ندارد چون برای او دردسر ندارد. آمریکا از اسلامی هراس دارد که می‌گوید اجازه نمی‌دهم منافع من به غارت برود و در کشور من طغیانگری کند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اسلام ناب یعنی به هیچ فرد و کشوری در دنیا اجازه نمی‌دهم در کشورم وحشی‌گری و طغیانگری کند. امام‌خمینی(ره) فرمودند ما اگر قدرت داشته باشیم، همه استکبار را از بین خواهیم برد و این سیاست کاملاً مبتنی بر قرآن و روایات است.

وی در ادامه گفت: امام‌خمینی(ره) فرمودند: ما اسلامی می‌خواهیم که دشمنان را به خاک مذلت بنشاند وگرنه اگر کاری کنیم که آمریکا خوشش بیاید، در این صورت شعبه‌ای از آمریکا خواهیم بود و دشمن دیگر دلیلی برای جنگ و تحریم ما ندارد زیرا کسی با مجموعه وابسته به خود نمی‌جنگد.

الهی‌راد گفت: امروز خطر اسلام سکولار از کفر بیشتر است. اسلام سکولار و التقاطی از کفر خطرناک‌تر است. قرآن کریم فتنه را از قتل بدتر معرفی کرده است. نفاق براساس قرآن از کفر بدتر است زیرا کافر خود را کافر می‌داند ولی منافق قرآن در دست دارد ولی در مسیر استکبار و کفر حرکت می‌کند، لذا خطر این جریان بیشتر است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha