پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
جلسه طلاب استان همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: مشکل دشمن با عمامه و شخص ما نیست؛ بلکه با فکر امام راحل و فکر رهبر معظم انقلاب به عنوان فکر ناب اسلامی مشکل دارند که در جامعه سرازیر می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در جلسه طلاب و فضلای استان همدان که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد، اظهار داشت: ولایت فقیه مبتنی بر محبت بر مردم است و اگر کسی محبت به مردم نداشته باشد، رشد شخصی و معنوی پیدا نمی کند و این محبت، خاصیت حکومت دینی است.

وی ابراز داشت: بدون محبت نمی توان بر مردم حکومت کرد و اقتضای محبت این است که دنبال منافع واقعی مردم باشیم و برای مردم کار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: امروز دشمنان، تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های بین المللی خود را وابسته به نتایج مجلس خبرگان رهبری کرده اند و تدابیر آنان برای مجلس خبرگان بیشتر از مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه همدان بیان داشت: مشکل دشمن با عمامه و شخص ما نیست، بلکه با فکر امام راحل و رهبر معظم انقلاب به عنوان فکر ناب اسلامی مشکل دارند که در جامعه سرازیر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی اظهار داشت: ما متأسفانه از صحیفه امام خمینی (ره) و مواضع امام راحل تا حدودی دور هستیم و به درستی آشنا نشده ایم.

مشکل دشمن با عمامه ما نیست؛ با فکر ما مخالف است

وی ابراز داشت: بزرگترین ریاضت در نظام اسلامی در صورت داشتن اخلاص، قبول مسئولیت است که مشقت بالایی دارد و شخص با اخلاص برای گرفتن مسئولیت وارد این فضا نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطرنشان ساخت: دشمن برای مشارکت حداقلی مردم در انتخابات تلاش بسیاری دارد و ما نسبت به حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی وظیفه داریم.

مشکل دشمن با عمامه ما نیست؛ با فکر ما مخالف است

آیت الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه استان همدان نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: اصل تشکیل حکومت الهی، خواسته قرآن کریم است که خدای متعال فرمودند: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ / ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم!» البته مردم هم باید لیاقت داشته و تا پای جان، پای این مسئله بایستند.

وی با اشاره به روایتی از أمیرالمؤمنین علی علیه السلام اظهار داشت: حضرت فرمودند: «لَولا حُضُورُ الحاضِرِ، و قِیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ الناصِرِ، و ما أخَذَ اللّه ُ عَلَی العُلَماءِ أن لا یُقارُّوا علی کِظَّةِ ظالِمٍ، و لا سَغَبِ مَظلومٍ ، لأَلقَیتُ حَبلَها علی غاربِهِا / اگر نبود حضور آن جمعیت و تمام شدن حجّت با وجود یار و یاور و اگر نبود که خداوند از دانایان پیمان گرفته است که بر سیری ستمگر و گرسنگی ستمدیده رضایت ندهند، هر آینه مهار شتر خلافت را بر شانه اش می انداختم».

مدیر حوزه علمیه استان همدان ابراز داشت: بعضی از افراد بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب اسلامی ایران، هنوز از خواب بیدار نشده اند و می گویند کاری به مسائل سیاسی نداریم و به دنبال درس و بحث و تبلیغ خود هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما حفظ جمهوری اسلامی است و بحمدالله روحانیت در خط مقدم بوده اند، خاطرنشان ساخت: اگر گاهی عمامه‌های ما را می اندازند، نه به خاطر حساسیت به چند متر عمامه؛ بلکه فهمیده اند لشگر مقدم جبهه انقلاب، روحانیون هستند و ما به این مسئله افتخار می کنیم.

آیت الله موسوی اصفهانی اظهار داشت: دشمن به دنبال زیر سؤال بردن انتخابات و شرکت حداقلی مردم در انتخابات خبرگان رهبری است تا خدایی نکرده انتخاب‌های بعدی مجلس خبرگان رهبری را زیر سؤال ببرند.

وی افزود: باید برای تقویت اصل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تلاش بسیار کرد تا نظام و انقلاب اسلامی ایران تقویت شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان ابراز داشت: راه حل مبارزه با گرانی‌ها، شرکت نکردن در انتخابات نیست؛ اگر انتخابات و جمهوری اسلامی ضعیف شد، دشمن فشار بیشتری می آورد؛ نه رفاه بیشتر.

مشکل دشمن با عمامه ما نیست؛ با فکر ما مخالف است

حجت الاسلام والمسلمین احمدوند نیز در این جلسه به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: حضرت فرمودند: «ثُمّ یَظهَرُ العلمُ ببلدةٍ یُقالُ لها قُمّ ، و تَصیرُ مَعْدِنا للعِلمِ و الفَضلِ، حتّی لا یَبقی فی الأرضِ مُسْتَضعَفٌ فی الدِّینِ حتّی المُخَدَّراتُ فی الحِجالِ ، و ذلکَ عند قُرْبِ ظُهورِ قائمِنا ، فیَجْعَلُ اللّهُ قُمّ و أهلَهُ قائمِینَ مَقامَ الحُجّةِ، و لو لا ذلکَ لَساخَتِ الأرضُ بأهْلِها، و لَم یَبْقَ فی الأرضِ حُجّةٌ ، فَیَفیضُ العِلمُ مِنهُ إلی سائرِ البلادِ فی المَشرِقِ و المَغرِبِ ، فَیتِمُّ حُجّةُ اللّهِ علی الخلقِ ، حتّی لا یَبْقی أحدٌ علی الأرضِ لم یَبْلُغْ إلیهِ الدِّینُ و العِلمُ ، ثُمّ یَظْهرُ القائمُ علیه السلام / آن گاه علم در شهری آشکار خواهد شد به نام قم. این شهر معدن علم و فضل می شود، تا آن جا که بر روی کُره زمین کسی نمی ماند که در دین ضعیف و ناتوان باشد حتی زنان پرده نشین؛ و این [واقعه] نزدیک ظهور قائم ماست. خداوند قم و مردم آن را جانشین مقام حجّت می کند. اگر چنین نبود هر آینه زمین اهل خود را فرو می بلعید و در روی زمین حجّتی باقی نمی ماند. علم از این شهر به شهرهای دیگر در شرق و غرب عالم سرازیر می شود و بدین سان حجّت خدا بر بندگانش تمام می شود؛ چندان که در کُره خاک کسی نمی ماند که دین و دانش به او نرسیده باشد . سپس قائم علیه السلام ظهور می کند».

وی ابراز داشت: همچنین أمیرالمؤمنین علی علیه السلام در روایتی فرمودند: «العِلمُ سُلطان / علم اقتدار و قدرت است» که با این دو روایت، ثابت می شود که علم باید از قم به سایر بلاد منتقل شود و صدور نظریه ولایت فقیه از همین روایات است.

این استاد حوزه گفت: اینکه فقه باید حکومت کند، همان سلطانی است که از قم باید به همه جا صادر شود و اگر مردم پای کار نباشند، هیچ حکومتی تشکیل نمی شود؛ حتی اگر حاکم آن امام معصوم (ع) باشد.

حجت الاسلام والمسلمین احمدوند خاطرنشان ساخت: هر شخصی با هر ابزاری که دارد، باید مردم را به پای صندوق های رأی بیاورد؛ جراکه قرن ها گذشته تا این نظام ایجاد شده است و خون ها،آبروها، جان ها و مال ها داده شده تا این نظام برپا شود و صندوق های رأی تضمین کننده آن است.

کاندیدای مجلس خبرگان رهبری از استان قم در پایان با اشاره به اینکه ما بهترین مردم را داریم، بیان داشت: این مردم ما بوده اند که در دفاع مقدس جنگیده اند؛ همین مردم پای انقلاب هستند؛ همین مردم تحریم ها را تحمل کرده اند؛ همین مردم در راهپیمایی ها شرکت می کنند؛ پس باید خود این مردم تصمیم گیر این کشور و نظام باشند و بهترین راه تصمیم، صندوق های رأی است.

مشکل دشمن با عمامه ما نیست؛ با فکر ما مخالف است

حجت الاسلام والمسلمین بیرامی رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: از کاندیداهای خبرگان رهبری استان همدان برای حضور در جمع طلاب و فضلای این استان دعوت نموده ایم تا شنوای نکات این بزرگواران باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان همدان گفت: همه ما باید برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تمام تلاش خود را داشته باشیم و اگر بتوانیم به صورت حضوری در منطقه حضور پیدا کنیم، بسیار مناسب است و در صورت عدم توان، با تماس های تلفنی خود این مهم را انجام دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha