دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محققی

حوزه/ مدیرمسئول خبرگزاری رسا امروز با موج جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات مواجه هستیم که نقش آفرین اصلی آن هوش مصنوعی است، گفت: این تحولات توانسته مرجعیت رسانه‌های موجود را تهدید کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی محققی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری حوزه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: دغدغه سیاست‌گذاران فرهنگی و رسانه‌ای در این نمایشگاه تحولات نوین فناوری و تاثیر آن‌ها بر رسانه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه امروز با موج جدید فناوری اطلاعات و ارتباطات مواجه هستیم که نقش آفرین اصلی آن هوش مصنوعی است، مطرح کرد: این تحولات توانسته مرجعیت رسانه‌های موجود را تهدید کند.

مدیرمسئول خبرگزاری رسا با بیان اینکه این اتفاق کنش‌گران رسانه‌ای را حساس کرده است، عنوان کرد: این احساس خطر باید به برنامه‌ریزی مناسب در این راستا ختم شود.

وی با اشاره به اینکه فناوری جدید هویت زدا و مرز زدا است، خاطرنشان کرد: در جهان فیزیکی مرزها مشخص بوده و کشورها بر اساس اقتدار و قدرت خود در این مرزها تاثیرگذار خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین محققی با بیان اینکه امروز عظمت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه را مشاهده می‌کنیم، تصریح کرد: متاسفانه مرزهای جمهوری اسلامی در فضای مجازی محدود است و این محدودیت به دلیل محدودیت اعمال اراده حاکمیت در این مسیر و تحمیل اراده دشمنان به ما است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر شاهد حضور کشنگران حوزوی در عرصه فضای مجازی را شاهد هستیم، یادآور شد: ساختار فضای مجازی به گونه‌ای است که در آن شاهد هرج و مرج بسیار و عدم پاسخ‌گویی افراد نسبت به اقدامات خود هستیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه رسانه‌های فعال فضای مجازی نیز بدون هیچ حد و مرزی عمل می‌کنند، ابراز کرد: عده محدودی از حوزویان توانسته‌اند با شعارهای مطلوبی خلاف این جهت فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نهادهای قانونی باید فعالان عرصه فضای مجازی را به رعایت قوانین دعوت کنند، بیان کرد: این الگو می‌تواند در حوزه به عنوان انسان رسانه‎‌ها دنبال شده و علاوه بر اینکه پیام‌های حوزه را به جامعه منتقل می‌کند از نظر اخلاقی نیز الگو باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha