چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
تصاویر/ یادواره شهدای بدر و خیبر در ارومیه

حوزه/ محسن رضایی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی سرزمین شهدا و فداکاری های بزرگ است، اضافه کرد: این استان با تقدیم شهدای فراوان، نقش بزرگی در حفظ کشور و انقلاب ایفا کرد و می‌توان آن را سرزمینی از قهرمان‌های بزرگ دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محسن رضایی، امروز در همایش گرامیداشت شهدای عملیات‌های بدر و خیبر افزود: من سالها با این عزیزان از نزدیک زندگی کرده ام ولی با توجه به عمق وجود این ۲ برادر بزرگ، توصیف شخصیت و ایمان آنان سخت است‌

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی سرزمین شهدا و فداکاری های بزرگ است، اضافه کرد: این استان با تقدیم شهدای فراوان، نقش بزرگی در حفظ کشور و انقلاب ایفا کرد و می‌توان آن را سرزمینی از قهرمان‌های بزرگ دانست.

سردار رضایی یادآور شد: در ایران انقلاب تازه شکل گرفته بود و بسیاری از فرماندهان ارتشی از کشور خارج شده بودند و ارتش عراق با حمایت ۳۶ کشور از جمله شوروی و آمریکا، با تجهیزات کامل به ایران حمله کرده بود ولی ما کسی جز خدا و مردم‌را نداشتیم و این موارد نشانه نابرابری جنگ تحمیلی بود.

فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: با توجه به این موارد، راز شناختن علت پیروزی ما در این جنگ، شناخت در مورد شخصیت شهدایی نظیر مهدی و حمید باکری است.

همرزم شهیدان مهدی و حمید باکری با بیان اینکه شهید حمید باکری فوق العاده شجاع و مطیع امر برادرش آقامهدی بود، گفت: برادران باکری از رزمندگان متعهد، تحصیل کرده و کاردان و آگاه بودند که شجاعت های بسیاری در دوران دفاع مقدس داشتند.

وی افزود: شهید مهدی باکری هم رشادت ها و تدابیر بسیاری در دوران دفاع مقدس داشت ولی اهل دیده شدن نبود که ما نیز باید پیرو راه ایشان باشیم و برای دیده شدن کار انجام ندهیم.

سردار محسن رضایی با تاکید بر اینکه امروز هم در بین جوانان نظیر شهیدان باکری داریم، اضافه کرد: اکنون درجنگ اقتصادی نامشروع و غیرانسانی قرار داریم ولی پایمردی های زیادی را در مقابل دشمنان می بینم.

دبیر شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند گفت: دشمنان امروز به معنای واقعی در مقابل ملت ایران شکست خورده اند.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص نزدیک بودن به قله پرداخت و افزود: منظور معظم له این است که دنیا به زودی مقابل ما تسلیم می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha