یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
اختتامیه سومین جشنواره و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی

آیین اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی، روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات مجتمع علمی دارالولایه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با همراهی ۳۱ استان و مشارکت ۴۲ واحد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، افتتاحیه آن روز ۱۳ رجب در مشهد مقدس برگزار شده بود و روز ۲۴ شعبان در شهر مقدس قم به ایستگاه پایانی رسید.

در این مراسم، تولیت مسجد جمکران، استاندار قم، آیت‌الله سیدمحمد جواد گلپایگانی، آیت‌الله سیدمحمدباقر گلپایگانی، جمعی از جانبازان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رؤسا، معاونین، اساتید، دانشجویان و مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن خیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم به ارائه گزارشی از این جشنواره پرداخت و گفت: جلسه افتتاحیه جشنواره در مشهد مقدس برگزار شد و اختتامیه آن به برکت حضور حرم کریمه اهل بیت (س) در قم برگزار می‌شود.

سومین جشنواره امامت و مهدویت به ایستگاه آخر رسید / رئیس دانشگاه آزاد خادم جمکران شد

وی افزود: طبق این سنت حسنه بعد از ۴۰ روز که واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها برنامه‌ها و ‌جشنواره‌های سالیانه‌ خود را ارائه کردند، امروز اختتامیه سومین جشنواره برگزار می‌شود تا از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم مهدویت را آینده‌ی روشن همگان توصیف کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی از آنجا که خود را آینده‌ساز و فرهنگ‌ساز می‌داند، می‌طلبید که وارد این عرصه تمدنی و انسان‌ساز شود.

خیری با اشاره به اینکه عقل و علم و اخلاق انسان‌ها در عرصه‌ی انتظار تکمیل می‌شود، افزود: ما باید هویت، سبک زندگی و معارف زندگی‌مان را بر پایه‌ی مهدویت استوار بسازیم.

در ادامه، سیدجواد جعفری، مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر این جشنواره نیز سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت را یک عملیات ۳۶۵ روزه‌ فرهنگی در سراسر کشور دانست و گفت: این جشنواره یک رویداد گسترده‌ی ملی و بین‌المللی و نمونه‌ای از وحدت جغرافیایی کشور است.

وی افزود: در جشنواره امامت و مهدویت برای همه واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور این فرصت فراهم شد تا به محضر ائمه اطهار (ع) بویژه حضرت مهدی (عج) اظهار ارادت کنند.

جعفری با بیان اینکه ابتکار برگزاری جشنواره امامت و مهدویت دو وجه دارد، گفت: وجه اول این بود که آمادگی و ظرفیت عظیم در مجموعه دانشگاه‌ آزاد اسلامی وجود داشت و ‌همه منتظر یک رویداد این‌چنینی بودند تا پای کار بیایند. وجه دیگر نیز این بود که نتیجه‌ی ۳۶۵ روز فعالیت جشنواره در دوره‌ی ۴۰ روزه ماه مبارک رجب و شعبان به منصه ظهور رسید.

سومین جشنواره امامت و مهدویت به ایستگاه آخر رسید / رئیس دانشگاه آزاد خادم جمکران شد

دبیر جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت افزود: سه سال از عمر این جشنواره می‌گذرد که ابتدا از ۱۰ استان آغاز شد. سال گذشته ۱۵ هزار نفر و امسال ۵۳ هزار نفر در جشنواره شرکت کرده‌اند که این رشد ۳ برابری را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ پیش‌رویداد در مجموعه پروژه کلان جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت برگزار شد و ۵۲ شخصیت علمی از تهران به استان‌های مختلف اعزام شدند و در مراسم پایانی هر یک از استان‌ها سخنرانی کردند.

جعفری در پایان برای هر فعالیت فرهنگی مناسب دو مشخصه برشمرد و گفت: اگر فعالیت فرهنگی بتواند با باورهای مردم هم‌راستا باشد، با اقبال مردمی مواجه خواهد شد و وقتی به این مرحله رسید رسانه‌ها برای پوشش آن می‌آیند که این جشنواره هر دو مشخصه را داشته است.

در این مراسم، از واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی که برنامه‌هایشان به عنوان برنامه‌های برتر سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت شناخته شدند، تجلیل به عمل آمد.

سومین جشنواره امامت و مهدویت به ایستگاه آخر رسید / رئیس دانشگاه آزاد خادم جمکران شد

۱۴ برنامه برتر سومین جشنواره علمی،‌ فرهنگی و هنری امامت و مهدویت:

جشنواره آواها و نواهای نبوی، واحد خراسان شمالی

جشنواره داستان‌نویسی به یاد ناله‌ها، واحد سمنان

جشنواره نهج‌البلاغه، واحد اصفهان

جشنواره مشق انتظار، واحد همدان

جشنواره کتاب سال مهدوی، واحد گیلان

جشنواره شعر صحیفه، واحد هرمزگان

جشنواره شعر انتظار، واحد مرکزی

جشنواره شعر سرو، واحد کرمان

جشنواره عکس هدایت، واحد دماوند

جشنواره مدیحه‌سرایی وفا، واحد اردبیل

جشنواره شعر بشارت، واحد خوزستان

جشنواره کتابخوانی اختران هدایت، واحد خراسان جنوبی

جشنواره مشاعره علوی، واحد بوشهر

جشنواره شعر وحدت، واحد آذربایجان غربی

برگزیدگان قرارگاه دانش‌آموزی جشنواره:

جشنواره آیین‌های سنتی مهدوی، واحد خوزستان

جشنواره نقاشی و عکاسی، واحد آذربایجان شرقی

رونمایی از کتاب‌ الصحیفه العسکریین الجامعه

همچنین در این مراسم از کتاب‌ الصحیفه العسکریین الجامعه که ترجمه یکی از صحیفه‌های آیت‌الله موحد ابطحی اصفهانی در مورد اهل‌بیت (ع) بوده و از محصولات جشنواره امامت و مهدویت است رونمایی شد.

سومین جشنواره امامت و مهدویت به ایستگاه آخر رسید / رئیس دانشگاه آزاد خادم جمکران شد

حجت‌الاسلام والمسلمین اجاق‌نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سخنرانان این مراسم بودند.

رونمایی رسمی از سرود امامت و مهدویت

رونمایی رسمی از سرود امامت و مهدویت که به همت موسسه فرهنگی هنری امامت و مهدویت ساخته شده است، از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

سومین جشنواره امامت و مهدویت به ایستگاه آخر رسید / رئیس دانشگاه آزاد خادم جمکران شد

رئیس دانشگاه آزاد خادم جمکران شد

در پایان آیین اختتامیه سومین جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از سوی تولیت مسجد مقدس جمکران مفتخر به کسب عنوان خادمی این مسجد گردید.

سومین جشنواره امامت و مهدویت به ایستگاه آخر رسید / رئیس دانشگاه آزاد خادم جمکران شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha