دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ |۱۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 17, 2024
ابوالفضل گائینی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برای موفقیت در زمینه اجرای برنامه های فرهنگی لازم است که قبل از هر چیز به دنبال تولید گفتمان باشیم.

دکتر ابوالفضل گایینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که چکیده و عصاره فعالیت های فرهنگی، فکر و اندیشه مرتبط با این موضوع است، اظهار داشت: با توجه به اهمیت و حساسیت مساله فرهنگ می بایست در راستای حل معضلات و مشکلات فرهنگی، پیش از هر چیز دیگری اندیشه و رویکرد عالمانه، دقیق و همه جانبه به عرصه های فرهنگی وجود داشته باشد، به این خاطر که بدون شناخت و درک لازم در این زمینه نمی توان اقدام اصلاح گرایانه ای انجام داد.

وی با اشاره به این که رویکرد شعاری و نگاه سطحی به مباحث فرهنگی ما را به هدف نمی رساند، افزود: چنانچه ما به بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه مسایل فرهنگی و نوع نگاه و انتظارات جامعه و حاکمیت اسلامی به آن دقت نماییم به خوبی متوجه می شویم که چقدر فرهنگ در ساختار حاکمیت اسلامی حائز اهمیت است و حتی ایشان به صراحت در بیانات متعدد بیان داشته اند که فرهنگ اساساً از اقتصاد مهم تر است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: از همین روست که اساساً یک مسئول و مدیر در جامعه اسلامی، نمی تواند و حق ندارد که نسبت به چنین مساله مهمی که همه روزه با زندگی عادی مردم به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم ارتباط پیدا می کند، بی تفاوت یا کم تفاوت باشد.

وی افزود: واقعیت آن است ما برای حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناگزیر از توجه به فرهنگ و تلاش برای حل مشکلات فرهنگی هستیم و در عرصه فرهنگی نیز به شدت محتاج تولید گفتمان فکری آن هم ناظر به اولویت های جامعه می باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha